במשך שנים ניסו יצרניות של מכונות משחק ביתיות לבנות במקביל גם מכונת משחקים ניידת מושלמת. נינטנדו, סגה, סוני, כמו גם הרבה יצרניות קטנות יותר, רצו לתת לאנשים את היכולת לשחק לא רק בבית אלא גם בחוץ. חלק מהניסיונות האלה המשיכו גם בעידן הסמארטפונים, אבל רק נינטנדו הצליחה להחזיק מעמד אל מול הזמינות של אנדרואיד ו-iOS.
חברת המשחקים היפנית השיקה לפני כשנתיים וחצי את ה-Switch שלה - מכונת משחקים ניידת-נייחת שזוכה להצלחה כבירה. יותר מ-35 מיליון יחידות של הסוויץ' נמכרו ברחבי העולם בזכות הרעיון המהפכני והביצוע המרשים. סוויץ', אם טרם ראיתם אותה, מציעה לכם לשחק על המסך בסלון, וכשאתם רוצים לצאת מהבית פשוט להוציא את המכונה מתחנת העגינה ולהמשיך לשחק באמצעות המסך המובנה שלה.
4 צפייה בגלריה
סוויץ' לייט
סוויץ' לייט
נינטנדו סוויץ' לייט. לא מתחברת למסך חיצוני
(צילום: דניס ויטצ'בסקי)
העניין הוא שסוויץ' מצליחה לא רק בזכות היכולת הייחודית הזו, אלא גם בזכות ספריית משחקים מרשימה ממש, שמלאה בכותרים בלעדיים של נינטנדו לצד המון משחקים עצמאיים ומשחקי צד שלישי מעולים. יש לא מעט אנשים שמשתמשים בה אך ורק במצב הנייד שלה ולא מרגישים שחסר להם משהו. עבור האנשים האלה, השיקה החברה את ה-Switch Lite - גרסה קטנה וזולה יותר של הקונסולה (949 שקל), שהינה ניידת בלבד.
ישנם כמה הבדלים מהותיים למדי בין הסוויץ' לגרסת הלייט שלה, למעט חוסר היכולת לחבר את זו השנייה לטלוויזיה. העיצוב של השתיים אולי דומה, אך בגרסה החדשה לא תוכלו לנתק את השלטים מהמכונה, ואין בהם מנועי רטט. זה אומר, למשל, שמשחקים שעושים שימוש בשלטים כחלק מאביזר, ובראשם ערכות Labo, לא עובדים עם סוויץ' לייט.
4 צפייה בגלריה
סוויץ' לייט
סוויץ' לייט
ללא מנועי רטט. סוויץ' לייט
(צילום: דניס ויטצ'בסקי)
השינוי המהותי השני הוא הגודל - הן של המכשיר והן של המסך. סוויץ' לייט נמוכה יותר בסנטימטר וצרה בכ-3 סנטימטר מאחותה הגדולה וגם קלה יותר (275 גרם בהשוואה ל-398). היא מצויידת במסך 5.5 אינץ'. לעומת סוויץ' המקורית שמצויידת במסך בגודל 6.1 אינץ'.
אז איך הסוויץ' החדשה? כשהיא צמצמה את סט היכולות שלה, הצליחה נינטנדו להעלים גם חלק מהפשרות בקונסולה שלה. השלטים הנתיקים של סוויץ' המקורית אמנם מאפשרים לשחק כשהמכונה מחוברת לטלוויזיה, אבל הם גם לפעמים זזים במצב נייד, ומתנתקים בלי סיבה. עכשיו הם חלק מהקונסולה, והיא מרגישה הרבה יותר בטוחה במצב נייד. היעדר הצורך במודולריות איפשר גם להביא את המכונה לגודל ומשקל מתאימים יותר לנשיאה.
4 צפייה בגלריה
סוויץ' (למעלה) וסוויץ' לייט (למטה)
סוויץ' (למעלה) וסוויץ' לייט (למטה)
עם האחות הגדולה (למעלה). חיי סוללה טובים יותר
(צילום: דניס ויטצ'בסקי)
המסך, שעל פי הנתונים היבשים במפרט צומצם ביותר מחצי אינץ', לא מרגיש קטן מדי או מתפשר. למעשה, יש לו את אותה הרזולוציה כמו לאחיו הגדול, אז התמונה אמנם קטנה יותר אך גם חדה יותר. כל הפרטים שהוצגו על סוויץ', מוצגים גם על סוויץ' לייט.
3-7 שעות משחק בכל הקשור לסוללה, המצב קצת יותר מסובך. סוויץ' לייט מצויידת בערכת שבבים חדשה יותר, שלא משפיעה על מהירות המשחקים ומיועדת בעיקר לשפר את זמן הסוללה. לפי נינטנדו, חיי הסוללה של הלייט מאפשרים 3-7 שעות משחק (תלוי במה אתם משחקים), בזמן שהסוללה של סוויץ' המקורית תאפשר לכם לשחק 2.5-6.5 שעות. במצב ההמתנה בלייט שמים לב שהסוללה מתרוקנת הרבה פחות מהר מבסוויץ' המקורית. תוך שלושה ימים, היא איבדה רק 10 אחוזים מזמן הסוללה (אגב, במקביל להכרזה על הלייט, גם סוויץ' קיבלה גרסה חדשה, שנראית זהה לגרסה המקורית למעט מספר דגם, והיא אמורה לאפשר 4.5-9 שעות משחק).
4 צפייה בגלריה
נינטנדו סוויץ'
נינטנדו סוויץ'
נינטנדו סוויץ'. גם לה יש גרסה חדשה
(צילום: shutterstock)
ומה עם חוויית השימוש בסוויץ' לייט? גם כאן יש שיפור. לא רק שנוח יותר להחזיק את המכשיר, נינטנדו גם החליפה את מקשי הכיוון שלו מארבעה מקשרים נפרדים לג'ויסטיק אחד מחובר מהסוג שאפשר למצוא בשלטים של קונסולות. זה מדהים לחובבים של משחקי מכות, אבל הוא נוח יותר גם באופן כללי.
כל השדרוגים האלה מובילים לכך שבמובנים רבים, מדובר בעצם בשדרוג בהשוואה לסוויץ' המקורית, לכל הפחות אם אתם מתעניינים בה כמכונת משחקים ניידת בלבד. מצד שני, ההבדלים מינוריים מכדי להצדיק שדרוג אם כבר יש לכם סוויץ' מהדור הראשון, והופכים את המכונה ללא-רלוונטית אם אתם כן רוצים לשחק בה גם על מסך חיצוני.
אבל הקטגוריה הזו, של אנשים שעבורם סוויץ' לייט רלוונטית על פניו, אינה קטנה. נינטנדו עצמה שלטה בה בעבר ביד רמה עם קונסולות כמו 3DS וגיימבוי. מה הפלא, אם כך, שהיא יצרה עכשיו שוב את קונסולת המשחקים הניידת הטובה בעולם.