ה-ZenBook Flip S החדש של אסוס הוא מחשב מרהיב. זו לא הבעת דעה על הביצועים שלו, אליהם נגיע אחר כך, אלא תיאור שלו כמתבונן מהצד. מדובר באחד המחשבים הדקים ביותר והקלים ביותר בקטגוריה שלו - לפטופים עם הרבה כוח עיבוד וסוללה בעלת קיבולת טובה - שמעוצב בטוב טעם וכולל את אחד המסכים המרהיבים ביותר שתמצאו כיום במחשב נייד.
3 צפייה בגלריה
zenbook flip s
zenbook flip s
Zenbook Flip S. אין הרבה מחשבים עם כזה מסך
(צילום: דניס ויטצ'בסקי)
נתחיל דווקא מהמסך. אין כיום הרבה מחשבים ניידים עם מסך מגע OLED בכלל ו-OLED 4K בפרט. אלה שכן מגיעים עם מסך כזה, נוטים להיות גדולים יותר (15 אינץ' ומעלה לרוב) ומוכוונים ספציפית למשחקים. זו בעיקר פונקציה של מחיר - אלה עדיין מסכים יקרים הרבה יותר ממסכי LCD סטנדרטיים.
היתרון המהותי של מסכי OLED הוא בתצוגת צבעים מדויקת יותר. בגלל שכל נקודה ונקודה במחשב הזה נדלקת ונכבית בצורה עצמאית, בלי תאורה אחורית, אין שום זליגת אור והצבעים נשארים מדויקים. אבל למה 4K? ממרחק צפייה סטנדרטי של לפטופ, רוב המשימות שלכם אכן לא מצריכות רזולוציה כל כך גבוהה - הדרך ההגיונית להפעיל יישומים ברזולוציה הזו היא בתצוגה שהיא 300 אחוז מגודלם האמיתי. יוצא הדופן הוא וידאו. תכנים של נטפליקס ושירותים נוספים שתומכים ב-4K על גבי מחשב נראים על המסך הזה פשוט מצוין.
עוביו של המחשב הוא 13.9 מ"מ כשהוא סגור, ומשקלו הוא 1.2 קילוגרמים. צבעו כחול כהה על גבול השחור, עם קצת זהב מסביב למסגרת ולוגו זהוב באמצע. זה בו בזמן מינימליסטי למדי ומושך תשומת לב. באסוס מתהדרים בכך שזהו המחשב הדק בעולם עם מסך OLED ותצורת שתיים-באחד. זה כנראה נכון, אם כי spectre x360 של HP מגיע למרחק של עשיריות מילימטרים ועשרות גרמים ממנו.
3 צפייה בגלריה
zenbook flip s
zenbook flip s
בפנים נמצא המעבד הגרפי החדש של אינטל
(צילום: דניס ויטצ'בסקי)
מה שאין ל-HP עדיין זה את המעבד שנמצא בתוך המחשב הזה. ה-Zenbook Flip S הוא אחד הלפטופים הראשונים שמגיעים לארץ עם מעבדי דור 11 של אינטל. בפרט, המעבד שנמצא כאן הוא 1165G7, שכולל גם את המעבד הגרפי החדש של אינטל, Iris Xe. במשך שנים אינטל ניסתה לשכנע גיימרים שהעיבוד הגרפי במחשביה מספיק חזק עבורם, ללא הצלחה אמיתית. השנה הטיעונים שלה דווקא מתחילים להישמע משכנעים. ה-Iris Xe עדיין לא הולך ראש בראש מול המעבדים הגרפיים החזקים ביותר ללפטופים, כמו סדרת RTX של NVIDIA, אבל שילובו במחשבים אולטרה-דקים מהסוג הזה כן הופכת את המחשב לרלוונטי עבור משחקים פחות תובעניים. ב-Overwatch על הגדרות ביניים, ברזולוציה 1920x1080, הצלחתי לקבל בקביעות 40 פריימים לשנייה - תוצאה סבירה.

מקלדת נוחה

עוד נקודות לזכותו של המחשב הזה מגיעות למקלדת שלו. היא נוחה ונעימה, עם מקשים גדולים ומרווחים. כמו ברוב לפטופי 13 אינץ', גם כאן לא תמצאו פד מספרים בצידה הימני של המקלדת. גם משטח המגע של ה-ZenBook Flip S גדול ונעים למגע.
3 צפייה בגלריה
zenbook flip s
zenbook flip s
מינימליסטי, אבל מושך תשומת לב
(צילום: דניס ויטצ'בסקי)
לצד יתרונות בדמות המסך, המשקל והמעבד, יש למחשב הזה גם חסרונות לא מעטים. חלקם בבירור חלק מתכנון הלפטופ, ואילו אחרים מוזרים קצת יותר. כך, למשל, המחשב לא תמיד התעורר משנתו כשהרמתי את המסך שלו, וכפתור הכיבוי לא תמיד הסכים להפעיל את המחשב מחדש. זה לא אמור לקרות, ולא ברור אם מדובר בבעיית תוכנה או חומרה. באסוס אמרו לי כי אלה בעיות שלא אמורות להתרחש. עבור לקוח רגיל הן היו מכוסות באחריות.
מסר דומה קיבלתי על הציר של המחשב. יש לו טווח תנועה גדול מדי כשהמחשב פתוח, מה שגורם לו להתנדנד קצת. זה לא מאוד מורגש כשהמחשב על השולחן ואתם מקלידים, אבל כשאתם נוגעים במסך, אפילו נגיעה עדינה ביותר, הוא רוטט בצורה לא נעימה. התצורה שבה הרטט הזה הכי מורגש והכי פחות נעים היא תצורת צפייה בווידאו, כאשר המסך מסובב ב-270 מעלות והמקלדת בעצם נמצאת בתחתיתו. אציין כי גם הדגם הקודם של ה-ZenBook Flip S לא התהדר בציר הכי קשיח.
ואם כבר הזכרנו את מסך המגע, מדי פעם המחשב סירב לצאת מהמצב הייעודי למסכי מגע של חלונות, גם כאשר סובבתי את המסך חזרה. גם כאן, לא ברור אם מדובר בבעיית תוכנה או חומרה.

15 שעות סוללה? כן, אבל...

אסוס מפרסמת את זמן הסוללה של המחשב הזה כ"עד 15 שעות". זה כנראה נכון, יש סיכוי שתוכלו להגיע ל-15 שעות שימוש בתנאים מאוד מסוימים. תצטרכו להוריד את בהירות המסך, להגביל את הכרטיס הגרפי ולא להריץ שום יישום שיגרום למאוורר המחשב להסתובב ממש חזק (לפעמים הוא מרעיש כמו מחשב גיימינג). בשימוש פחות עדין, ולאחר שהסרתי את המגבלות על הכרטיס הגרפי, קיבלתי מה-ZenBook Flip S שש שעות וחצי של שימוש. כאשר ניסיתי להריץ עליו משחקים, הזמן הזה התקצר ביותר מחצי.
zenbook flip s
עוד נתון שלא ימצא חן בעיני חלק מהרוכשים הפוטנציאליים הוא מספר החיבורים שיש למחשב הזה. תמצאו כאן חיבור USB-A אחד, שני חיבורי USB-C ויציאת HDMI. זהו, זה הכל. מצד שני, זה די אופייני למחשבים מהסוג שאליו הלפטופ הזה משתייך, שמתעדפים עובי וגודל על פני מספר חיבורים. זה אפילו טוב בהשוואה למחשב אחר שנמצא אצלי כרגע, שבו יש שני חיבורי USB-C וזהו. בשני המקרים, אגב, הטענת המחשב מתבצעת באמצעות USB-C, מה שמצד אחד מקל עליכם למצוא מטענים ומצד שני מנצל את אחד מחיבורי הדאטה לצרכי הטענה.
כל החסרונות האלה עדיין משאירים ל-ZenBook Flip S קהל יעד לא קטן, שעבורו אלה דברים פחות רלוונטיים. מדובר באנשים אנשים שמתעדפים גודל, משקל ומראה חיצוני של מחשב על פני מאפיינים כמו מספר חיבורים או סוללה באמת חזקה. עבורם, ההצטיינות של המחשב בתחומים האלה יחד עם המקלדת ומשטח המגע הנוחים, והמסך הבאמת-מצוין, יכולים להפוך את הלפטופ הזה למכונת עבודה טובה ויעילה, שגם יכולה לשמש כנגן נטפליקס מעולה ובתנאים מסוימים גם מכונת משחקים סבירה. מחיר: החל מ 6,999 שקלים. הגרסה שנבדקה, הכוללת 16 גיגהבייט זכרון ו-1 טרהבייט שטח אחסון, עולה 7,190 ש"ח.