בשוק שואבי האבק האלחוטיים יש חברה אחת בולטת – דייסון – והרבה חברות שמציגות תואמי דייסון במגוון מחירים שמתחיל במאות שקלים ומגיע עד קרוב למחיר של המקור – כ-3,000 שקל. האתגר של באג, יבואנית מותג רובורוק (Roborock), הוא להיכנס לשוק כה צפוף וגם להשיג בו בידול. בתחום שואבי האבק הרובוטיים רכש לעצמו המותג רובורוק מוניטין, אפילו מול מתחרה מוביל כמו איירובוט. האם זה יקרה גם בתחום שואבי האבק האלחוטיים?
רובורוק הסינית נמנית עם המותגים שנמצאים באקוסיסטם של שיאומי הסינית, אשר השקיעה בחברה בעת הקמתה ב-2014. ביחד עם מותגים נוספים כמו ויאומי, רדמי, רוידמי, דרימי וג’ימי, שיאומי מחזיקה בנתח שוק לא מבוטל בישראל.
4 צפייה בגלריה
שואב אבק רובורוק H6
שואב אבק רובורוק H6
שואב אבק רובורוק H6
(צילום: יח"צ)
שואבי האבק האלחוטיים השתלטו על השוק הישראלי ודחקו את רגליהם של שאבי האבק הנגררים כמעט לחלוטין. נראה שחברת דייסון הרימה ידיים מול הסיכוי להגן על הפטנטים שלה, כשכל השואבים המתחרים מציגים תכונות זהות לחלוטין: מבנה עמוד, סוללה נטענת, ראש שאיבה בעל מנוע חשמלי, סינון אוויר באמצעות ציקלונים ומסנני Hepa. את התכונות האלה תמצאו בכל המוצרים, ההבדלים הם רק באיכות ובמחיר.
שואב הרובורוק H6 משדר איכותיות והשקעה מצד היצרן. זה חשוב כשאתה מתמודד מול חברה שמתהדרת בהשקעה של אלפי שעות מחקר, פיתוח ועיצוב. חלקי הפלסטיק והמתכת מוקפדים, הוא קל יחסית (1.3 ק"ג), מעוצב בסגנון עכשווי. המכשיר מגיע עם אביזרים כמו ראש שאיבה לרצפה, ראש שאיבה לספות וצינור גמיש שמאפשר להגיע לפינות מסובכות, אבל אין בחבילה הבסיסית ראש שאיבה לשטיחים, מרכיב חשוב בניקיון הבית. בשביל זה תידרשו לשלם עוד 200 שקל.
4 צפייה בגלריה
שואב אבק רובורוק H6
שואב אבק רובורוק H6
עיצוב מוקפד
(צילום: ynet)
ניכר בו ב-H6, שרובורוק השקיעה בו תכנון מדוקדק והוא מכיל למעשה מספר שיפורים לעומת הטכנולוגיה של דייסון. כך למשל, שיטת השאיבה והסינון שונה מהשיטה של דייסון, כשהציקלונים (שמחליפים את שקיות הנייר של פעם) נמצאים בתוך גוף המסנן העיקרי ולא מסביב למנוע כמו בדייסון. המכשיר מצוייד בסוללת ליתיום פולימר (LiPo) חדשנית שאורך חייה לפי היצרנית, מגיע ל-400 טעינות ופריקות מלאות, וכיאות לטוען לכתר יש לו מסך תצוגה וזה עשוי בטכנולוגיית OLED העולה באיכותה על המסך של דייסון V11.
איך כל זה מתבטא באיכות השאיבה של הרובורוק H6? ובכן, הוא בהחלט נותן עבודה, ובבדיקות שעשינו לו הצליח לשאוב אבק, חול, שערות כלב וכמה חפצים קטנים שהיו במקרה באיזור. קשה לסמוך על נתוני עוצמת היניקה שמספקים היצרנים, אבל התחושה אחרי השוואה לדייסון V11, שהאחרון עדיין עוצמתי יותר. לעומת זה, בניגוד לשואבי אבק נחותים, המנוע של הרובורוק שקט ביותר, שקט אפילו יותר מהדייסון.
4 צפייה בגלריה
שואב אבק רובורוק H6
שואב אבק רובורוק H6
רובורוק H6 מול דייסון V11
(צילום: ynet)
קופסת איסוף הפסולת של שואב אבק היא עניין חשוב, שקובע כמה זמן ניתן לשאוב לפני שחייבים לרוקן אותה. לרובורוק יש קופסה קטנה יחסית, שמחייבת פריקות תכופות אם מדובר בחדר מלוכלך במיוחד. לעומת זה, ביצועי הסוללה שלו הם מהטובים שחווינו, כשמצב Eco הוא נותן שעה וחצי של עבודה לפני שצריך לטעון אותו. בכך הוא הופך לשיאן התחום כיום.
אחד הכשלים של שואבי אבק מאיכות נחותה עד היום היה איכות הסינון שלהם. סינון ירוד גורם לכך שחלק מהאבק חוזר ומתפזר בחדר מתוך חריצי האוורור של השואב, והוא מתאפיין בריח צורב של אבק שממלא את החדר. דייסון מתגאה במסנני ה-Hepa המתקדמים שלה, שאכן מצליחים לסנן חלקיקים דקיקים ביותר ולא מפזרים ריח רע. רובורוק H6 הפתיע אותנו: מערכת הסינון בעלת חמש השכבות שמותקנת בו מניבה תוצאה איכותית, ללא ריחות וחלקיקי אבק נישאים באוויר.
4 צפייה בגלריה
שואב אבק רובורוק H6
שואב אבק רובורוק H6
מסך OLED
(צילום: ynet)
בשורה התחתונה נותר לשאול האם רובורוק H6 הוא "מחסל הדייסון"? האם השוק יעדיף שואב אבק שמתמודד מול דייסון בתחום האיכות אבל עולה כמחצית ממנו? דומה שמרכיב אחד טרם הזכרנו: חוזק המותג של דייסון. כמו איירובוט, כמו אייפון, יש מוצרים שאנחנו משתוקקים אליהם ולו רק בגלל השם היוקרתי. לרובורוק יש שם טוב בעולם השואבים הרובוטיים, נותר לראות אם זה יעבור גם לעולם השואבים האלחוטיים.
המחיר: 1,599 שקל, אצל היבואן הרשמי באג