יש מותגי-על שמצליחים למשוך תשומת לב גם שנים אחרי שעברו את השיא. מותג נוקיה, שבבעלות HMD Global, הוא דוגמה טובה. בדרך כלל סמארטפון עם תג מחיר שמציב אותו בשליש התחתון של הסמארטפונים בישראל, לא מעורר אצלנו אלא פיהוק. אבל פה מדובר בנוקיה, וזו סיבה טובה לקחת אותו ליד ולראות על מה מדובר.
אולי נתחיל עם גזר הדין: נוקיה 5.3 הוא מוצלח מחמת הספק. מצד אחד יש לו מפרט ממוצע אם לא פחות מכך, ותכונות שלא יככבו בשום רשימת מכשירי פרימיום. מצד שני יש בו משהו נעים ונוח, והביצועים שלו לפעמים אפילו מפתיעים. אז הנה חמישה דברים שאהבנו וחמישה דברים שלא סבלנו במכשיר.
9 צפייה בגלריה
נוקיה 5.3
נוקיה 5.3
נוקיה 5.3
(צילום: Nokia)
כותרת ביניים

סבבה של מסך

המסך, בגודל 6.55 אינץ' מפתיע לטובה. הנתונים שלו - לא תאמינו - לא רחוקים מאלה של אייפון 11 הבסיסי: טכנולוגיית IPS LCD עם 16 מיליון צבעים, רזולוציה של 720 על 1600 פיקסלים, נתוני צפיפות פיקסלים ובהירות סבירים לגמרי. במבחן עיוור היה אפשר לחשוב שזה מסך של סמארטפון מוביל. גם מבנה המסך המאורך, יחס אורך/רוחב 20:9, נוח לשימוש ותואם את הטרנד הנוכחי בעולם הסמארטפונים. מעולה לצפייה בנטפליקס, משחקים או גלישה באינטרנט.
9 צפייה בגלריה
נוקיה 5.3
נוקיה 5.3
מסך שווה לגמרי
(צילום: ynet)

הבינה המלאכותית בפנים

ראינו את זה בטלפונים מתקדמים רבים בשנה האחרונה: עיבוד תמונה מבוסס AI שעוזר לשפר את הצילומים ולחפות על שגיאות אנושיות. בנוקיה 5.3 אפשר להתרשם מהרבה פעילות AI ברקע, הרבה יותר ממה שאפשר היה לצפות ממכשיר בקטגוריה שלו. ה-AI משתלב כבר בשלב הכיוון והצילום, מזהה את סוג האובייקט המצולם וגם מאשר לייצר צילומי פורטרט שמבליטים את האובייקט. אפליקציה מעניינת מאפשרת לערוך ולשפר את האפקט גם אחרי הצילום. ה-AI מאפשרת גם לערוך סרטון וידאו ולייצב קפיצות לאחר שכבר צולם, היא משפרת את צילומי הלילה, מייפה את צילומי הסלפי ועוד. עם הבינה המלאכותית של נוקיה אתם לא לבד.
9 צפייה בגלריה
נוקיה 5.3
נוקיה 5.3
אפקט עומק בזכות ה-AI
(צילום: ynet)

הוא נחמד

הנוקיה 5.3 מדיף נחמדות סביב. הוא קל משקל (185 גרם) ומרגיש נוח ביד, זכוכית מבריקה מלפנים וגב מאט מאחור. סידור המצלמות שלו מעניין: מעגל של ארבע מצלמות עם מבזק במרכז, והן כמעט ואינן בולטות מעל גב המכשיר. יש לו כמה תכונות טובות כמו סוללה עתירת נפח (4000 mAh) שמספיקה ליום שימוש רצוף, אחסון 64 גיגה בייט ואפשרות להוספת כרטיס זיכרון של עד 512 גיגה בייט. יש לו רמקול תחתון עם עוצמה מרשימה וצליל טוב, והוא מונע מכף רגל ועד ראש במערכת ההפעלה אנדרואיד 10 של גוגל, שמנהלת כל פעולה ותכונה בטלפון. יש אפילו כפתור גוגל אסיסטנט ייעודי. אגודל למעלה על חוויית השימוש.
9 צפייה בגלריה
נוקיה 5.3
נוקיה 5.3
נוקיה 5.3 - נחמד
(צילום: ynet)

המחיר

במחיר רשמי של 849 שקל שקבע היבואן, ח.י.אלקטרוניקה, נוקיה 5.3 הוא מציאה לכל הדעות. במחיר דומה אפשר לקנות גלקסי A30 של סמסונג או טלפונים מקבילים. טלפונים סיניים כמו רילמי 6 החדש, וואווי Y9 או גלקסי A51 נמכרים במחיר גבוה יותר. אז כן, תמיד אפשר להוסיף עוד 500 שקל ולקנות טלפון טוב יותר, אבל אם רף המחיר שלכם הוא באזור הזה, אתם מקבלים כאן תמורה סבירה ביותר לשקלים שלכם.

זה נוקיה

משהו מהקסם של נוקיה לא עבר עד היום. אפילו העובדה שהחברה ממשיכה לפתח את המכשירים בפינלנד למרות שבין הבעלים שלה נמצאת פוקסקון הטאיוונית. אולי זה עניין של גיל, אבל המותג Nokia על הטלפון משדר: "ריספקט". העניין הוא שמלבד שם המותג, נוקיה 5.3 הוא טלפון גנרי לגמרי. טלפונים אחרים של החברה, בעיקר הפיצ'רפונים שלה, מייצרים חוויית שימוש ייחודית. אבל אם נוקיה תעדיף להתמקד בטלפונים מבוססי אנדרואיד נקי כמו זה, היא תאבד את הייחודיות שלה. הקסם יעבור.
9 צפייה בגלריה
נוקיה 5.3
נוקיה 5.3
הקסם של נוקיה
(צילום: ynet)
כותרת ביניים

הוא די בינוני

אולי הוא נחמד, אבל הוא לא מגניב בשום צורה. הנוקיה 5.3 בנוי ללא מעוף, ניכר שעיצבו אותו מהנדסים ולא אמנים גרפיים. אין לו גב מנצנץ, אין לו מצלמה קופצת או גימיקים אחרים. אפילו את עיצוב עדשות המצלמה במעגל כבר ראינו בטלפונים אחרים.
9 צפייה בגלריה
נוקיה 5.3
נוקיה 5.3
מבוסס אנדרואיד מכף רגל ועד ראש
(צילום: ynet)

פשרות כואבות

הוא מציע כמה פשרות כואבות. למשל זכוכית המסך היא רק גורילה 3 ועלולה לסבול שריטות ושברים, גב הפלסטיק יסבול מנזקים במוקדם או במאוחר. המכשיר אינו עמיד למים, וגם זה עלול להיגמר לא טוב. כשקונים טלפון במחיר הזה צריך לדעת שהפשרות כלולות במחיר.
9 צפייה בגלריה
נוקיה 5.3
נוקיה 5.3
משחקים בנוקיה 5.3 - המעבד קרטע רק קצת
(צילום: Nokia)

צילום עם מגבלות

על הנייר יש ל-Nokia 5.3 מערך צילום בן ארבע מצלמות ועוד מצלמת סלפי, וזה נשמע מצוין. בפועל מדובר בחיישני צילום עם טעם של פעם: המצלמה הראשית היא 13 מגה פיקסל בלבד, ובנוסף לה יש מצלמת 5 מגה פיקסל אולטרה רחבה, מצלמת 2 מגה פיקסל למאקרו וחיישן עומק 2 מגה פיקסל. אפליקציית הצילום מעט מוזרה: אין מצב Pro, אין אפשרות לזום. למעשה אין גישה לעדשה הרחבה ולמאקרו אלא במצב 1:1. הצילומים של המצלמה לא רעים בכלל, בעיקר באור יום, בין השאר בזכות השימוש ב-AI, אבל התפעול שלה מעצבן.
9 צפייה בגלריה
נוקיה 5.3
נוקיה 5.3
צילום מאקרו. רק במצב 1:1
(צילום: ynet)

וידאו עם יומרה

מערך הצילום של הטלפון כולל צילום וידאו ברזולוציה של 1080p (כלומר 1080X1920) בקצב של 30 fps. זה לא מפריע לאפליקציה של המצלמה להציע אפשרות צילום ב-4K, שהיא רזולוציה איכותית הרבה יותר כמובן. התוצאה היא קבצי וידאו הרבה יותר גדולים (בהפרדה 2160X3840) אבל בלי שום הבדל באיכות התמונה. יתכן ומדובר ב"דחיפה" של הווידאו , שמכפילה פי ארבעה את מספר הפיקסלים בלי להוסיף פרטים לתמונה. אז בשביל מה היומרה? בכל מקרה הסרטונים יוצאים לא רע, כמו תמונות הסטילס.
9 צפייה בגלריה
נוקיה 5.3
נוקיה 5.3
מערך העדשות מעגל את הריבוע
(צילום: ynet)

המנוע מקרטע

יש יומרה בהצגת ערכת השבבים סנאפדרגון 665 של קוואלקום כהישג טכנולוגי בפני עצמו. מדובר במעבד בינוני ביותר בטכנולוגיית 11 ננומטר המיושנת, שלא מתקרב ביכולותיו לסדרות 7 ו-8 החדשות יותר. אחרי שאמרנו את זה, והוספנו שהזיכרון הפנימי בדגם שבדקנו הוא 4 גיגה בייט בלבד, חייבים לומר שהמנוע קרטע, אבל רק בעליות קשות: בעת עיבודי תמונה מסובכים של ה-AI, בעת טעינת קטעי משחק באספלט 9, וכאלה. בשאר הזמן המעבד עמד בעומס לא רע.
נוקיה 5.3 אינפו
השורה התחתונה
נוקיה 5.3 נותן תמורה טובה יחסית למחירו הנמוך. אם הצרכים שלכם הם רשתות חברתיות, סרטים ביוטיוב ונטפליקס ומשחקי מחשב - הוא יענה עליהם היטב. גם ילדים בני נוער הם קהל יעד מובהק שלו. אם אתם בענייני צילום או אפליקציות עתירות עיבוד, אולי תצטרכו להשקיע קצת יותר.