מי בכלל צריך עכבר ארגונומי? - אם שאלתם את עצמכם את השאלה הזו לפני שהגעתם לכאן, דעו שאתם לא לבד. אין ספק שבמבט ראשוני אין הרבה אנשים שיחשבו על עכבר ארגונומי כאופציה נכונה ונוחה לשימוש עבורם, אך עבור לוג'יטק, עכברים ארגונומיים הם לא מחזה נדיר במיוחד.
ליפט הוא למעשה העכבר הארגונומי השלישי של לוג'יטק, אך בניגוד לדגמים אחרים שהציגה החברה בעבר - שבדרך כלל הוצעו לצרכן בתג מחיר יחסית גבוה, ליפט זול יותר (299 שקלים בלבד) ומעט קטן יותר פיזית. זה כמובן אומר שהוא מגיע עם הרבה פחות פיצ'רים בהשוואה לאחיו הגדולים, אך הפיצ'רים שכן כלולים כאן ללא ספק עושים את העבודה. כמו כן ובניגוד לעכברים ארגונומיים אחרים של החברה, הליפט זמין גם בגרסה ייעודית לשמאליים.
6 צפייה בגלריה
Logitech Lift
Logitech Lift
Logitech Lift
(צילום: Logitech)

עוד סקירות:

אומרים שלום לכאבי המפרקים

יש לא מעט סיבות שבגללן שווה לכם לשקול עכבר ארגונומי, והראשונה שבהן היא היכולת שלו למנוע כאבי מפרקים כתוצאה משימוש ארוך בעכבר רגיל. בין אם זה קרה לכם ובין אם לא, דעו שיש לא מעט אנשים שסובלים מכאבי מפרקים הנובעים משימוש ממושך בעכבר המחשב. הסיבה לכך היא שבזמן שאנחנו משתמשים בעכבר רגיל ושטוח, המנח של כף היד שלנו מפעיל לא מעט לחץ על המפרקים, וגם אם אתם לא מרגישים את זה באופן מיידי - לאורך זמן ואחרי שימוש ממושך עשויים להיווצר בעקבות כך כאבים במפרק כף היד.
6 צפייה בגלריה
זווית אחיזה של 57 מעלות
זווית אחיזה של 57 מעלות
זווית אחיזה של 57 מעלות
(צילום: רועי האן)
ליפט מנסה לפתור בדיוק את זה על ידי הצורה הייחודית שלו. האחיזה שהעכבר הזה מאפשר שונה לחלוטין מאחיזה של עכבר רגיל, כשבמקום להחזיק את העכבר מלמעלה, כאן נאחוז בעכבר בזווית של 57 מעלות, שעל פי לוג'יטק הינה הזווית המיטבית ביותר ליד שלכם (זווית שאושרה כמיטבית גם על ידי מספר ארגונים רשמיים המתעסקים בנושא), שתפעיל הרבה פחות לחץ על מפרק כף היד בזמן השימוש.
האחיזה של הליפט הצליחה להפתיע אותי לטובה - אפילו שחששתי בתחילה שיהיה לי קשה להתרגל לעכבר שהכפתורים בו נמצאים על הצד, תוך כמה רגעים וקצת תרגול הצלחתי לתפעל את הליפט בדיוק כמו כל עכבר רגיל אחר שהשתמשתי בו בעבר. אין ספק שהאחיזה כאן מאוד ייחודית ושונה בנוף, ובכנות קשה לי להגיד אם היא אכן מסוגלת למנוע כאבי מפרקים, בעיקר בגלל שעד היום לא חוויתי כאבי מפרקים כתוצאה משימוש ממושך בעכבר רגיל.
מלבד כפתורי העכבר הרגילים, הליפט כולל עוד כמה פיצ'רים חביבים, החל מכפתור ייעודי לשינוי מהירות התזוזה של סמן העכבר ועד זוג כפתורים נוספים הנמצאים בצידו של העכבר וממש מעל האגודל, שיאפשרו לכם לבצע פעולות שונות במחשב בלחיצת כפתור.
6 צפייה בגלריה
כפתורים נלווים בהתאמה אישית
כפתורים נלווים בהתאמה אישית
כפתורים נלווים בהתאמה אישית
(צילום: רועי האן)
כמו כן, גלגלת העכבר הינה חכמה (לוג'יטק קוראת לה "SmartWheel"), והיא מסוגלת לעבוד בשני מצבי גלילה שונים - גלילה מדויקת שתאפשר לכם לעבוד בדייקנות ובמרווחי גלילה קטנים וגלילה רציפה שתאפשר לכם לגלול במהירות גבוהה על פני דפים שלמים - פיצ'ר מצוין לאלה מכם שמתמודדים יום יום עם שורות על גבי שורות של קוד או טבלאות לא נגמרות באקסל.
6 צפייה בגלריה
גלגלת חכמה
גלגלת חכמה
גלגלת חכמה
(צילום: רועי האן)
בחלקו התחתון של העכבר נמצא עוד כמה כפתורים, בהם מתג הדלקה וכיבוי לצד כפתור המשמש כבורר מצבים שמאפשר לעבור בין מספר מצבי פעולה של העכבר. כמו כן נוכל למצוא בחלקו התחתון של העכבר כיסוי מגנטי המכיל את סוללת העכבר ואת הדונגל הייעודי שלו - אציין שלפי לוג'יטק סוללת העכבר אמורה להספיק ללא פחות משנתיים רצופות של שימוש. כמו כן, מלבד השימוש בדונגל הייעודי של העכבר ניתן לחברו למכשירים שונים גם באמצעות בלוטות' - בשני מצבי פעולה אלה לא חוויתי שום שיהוי בזמן השימוש בעכבר.

עובד עם כולם

הליפט שואף להתאים את עצמו לכמה שיותר משתמשים, והוא עושה זאת בין היתר על ידי היכולת שלו לעבוד עם מגוון רחב של פלטפורמות. למעשה ניתן להשתמש בעכבר על מכשירים מבוססי ווינדוס, macOS ולינוקס, ואפילו בצימוד למכשירים מבוססי אנדרואיד ו-iPadOS. כמו כן העכבר תומך בחיבור לשלושה מכשירים במקביל, כשלכל מכשיר ניתן להקצות פרופיל פעולה שונה באמצעות כפתור בורר המצבים המצוי בחלקו התחתון של העכבר.
6 צפייה בגלריה
סוללה שמחזיקה לשנתיים שלמות
סוללה שמחזיקה לשנתיים שלמות
סוללה שמחזיקה לשנתיים שלמות
(צילום: רועי האן)
בזמן החיבור למחשב (ווינדוס או macOS) ניתן להוריד את תוכנת "+Logi Options", שתשמש כמרכז בקרה של העכבר ותאפשר לכם לשנות כל מיני תכונות בו. תוכלו למשל לבחור את מהירות הסמן, לבחור מה כל כפתור ייעשה ואפילו להגדיר פרופילי פעולה שלמים שיעבדו בהתאם לתוכנה שתבחרו (כך למשל בכרום תוכלו לסגור טאבים בלחיצת כפתור ובזום אותו כפתור ישתיק את המיקרופון שלכם או יכבה את המצלמה).
6 צפייה בגלריה
+Logi Options
+Logi Options
+Logi Options
(צילום מסך, רועי האן)

השורה התחתונה

בתג מחיר נגיש למדי של 299 שקלים בלבד, הליפט הוא עכבר נהדר שמספק חווית שימוש טובה ואחיזה שבהחלט עשויה לסייע לנו לאורך הזמן (והפעם גם לשמאליים שבנינו). בנוסף לכך, הפיצ'רים שהוא כולל ללא ספק משפרים את חווית השימוש, ובסך הכל מדובר במכלול של פיצ'רים ותכונות שעושים את העבודה נהדר.