באתר השיווקי של OnePlus 12, יש אזכור בודד של בינה מלאכותית. התחום שכמעט כל מתחרותיה של וואן פלוס שמות בקדמת הבמה השנה מפציע רק כדי שתדעו כי ערכת השבבים של הטלפון הזה מבטיחה ״ביצועי AI מהירים יותר ב-98%״. וואן פלוס אפילו לא טורחת לנסות ולסובב את האמירה הזאת כך שתהיה אטרקטיבית יותר.
7 צפייה בגלריה
וואן פלוס 12
וואן פלוס 12
וואן פלוס 12
(צילום מסך: אתר וואן פלוס)
אחרי מספר שבועות עם הסמארטפון, אני חושב שזה לא נעשה בטעות. המותג הסיני שהצליח לצבור קהל מעריצים נאמן במערב בזכות גישת ״שלמו פחות, קבלו יותר - אבל בלי שטויות״ מאמין שקהל היעד שלו לא מתעניין בריטוש תמונות מבוסס-AI או תמלול שיחות בזמן אמת. ואם כן, שיוריד אפליקציה בזמן שהיא מתעסקת במה שכן חשוב: מסך, סוללה, מצלמה.
בלי להקדים את המאוחר, אגיד כבר עכשיו: בכל הקשור למסך וסוללה באמת יהיה קשה למצוא תמורה טובה יותר לכסף שלכם אם אתם מחפשים מכשיר דגל גדול. המתחרה הברור-מאליו של הטלפון, גלקסי 24 אולטרה של סמסונג, מציע מפרט דומה מאוד (למעט כל מה שקשור בעט מגע) בכ-1700 שקלים יותר. בכל הקשור לצילום המצב מסובך קצת יותר.

מבנה: מסך גדול, סמארטפון כבד

ה-OnePlus 12 בנוי סביב מסך בגודל 6.8 אינץ׳. במילים אחרות, זה סמארטפון גדול וכבד למדי (220 גרם). הדבר הרע האחד שאגיד עליו זה שיש לו שוליים קמורים - פיגוע חווית משתמש שהיה פופולרי לאורך לא מעט שנים אצל כל יצרניות מכשירי אנדרואיד ועכשיו סוף סוף יוצא מהאופנה. אלה אמנם קימורים עדינים-יחסית, ואפשר להתרגל אליהם די בקלות, אבל זה עדיין משהו שמשרת בעיקר את מחלקת השיווק - שיכולה לפרסם מסך בגודל 6.8 אינץ׳ בגוף צר כדי להרשים אנשים שמשווים מפרטי טלפונים לפני הרכישה - ולא את המשתמשים.
7 צפייה בגלריה
וואן פלוס 12
וואן פלוס 12
וואן פלוס 12
(צילום: דניס ויטצ'בסקי)
מעבר לזה, אבל, מדובר באחד המסכים הטובים ביותר שפגשתי בטלפון סלולרי. הוא חד, חלק (120 הרץ) ובהיר מאוד - מספיק בשביל להיות קריא ביום ישראלי שמשי. הגברת הבהירות אמנם תפגע בזמן הסוללה, אבל אם נקדים את המאוחר רגע - הסוללה של הטלפון הזה היא אחת מנקודות החוזקה שלו. בצידו האחורי של הטלפון תמצאו את רכיב הצילום העצום, וכן זכוכית מט עם טקסטורה מחוספסת מעט ונעימה למגע, אבל בואו נודה באמת, זה לא מאוד רלוונטי כי אין סיבה ללכת עם טלפון שעולה כ-4 אלף שקל בלי כיסוי שיגן עליו מפני נפילות.
OnePlus מעולם לא הצטיינה בהפיכת מכשיריה לעמידים בפני מים. בשנה שעברה הדירוג שוואן פלוס 11 עוד קיבל היה IP64 - עמיד בפני התזת מים, עמידות מוגבלת בפני טבילה במים. השנה הדירוג עלה ל-IP65 - עמיד בפני זרם מים בלחץ נמוך ועמידות מוגבלת בפני טבילה. רוב המתחרים הבולטים מגיעים היום ל-IP68, שמאפשר תיאורטית טבילה במים בעומק מטר לכחצי שעה. עם זאת, חשוב להזכיר שמדובר בדירוג ברגע יציאת הסמארטפון מהמפעל, ולאחר מכן הדבק והציפויים שדוחים מים מתחילים לאבד מהאפקטיביות שלהם. זו הסיבה שחברות סלולר לא נותנות אחריות לנזקי מים גם אם המכשיר מדורג IP68.
7 צפייה בגלריה
וואן פלוס 12
וואן פלוס 12
מסך מצוין
(צילום: דניס ויטצ'בסקי)

חומרה: טעינה מהירה, מעבד מהיר, אבל בלי מטען

מאחורי המסך, יש כאן כמה רכיבים ששווה להתעכב עליהם מעט. ערכת השבבים סנאפדראגון 8 דור 3 היא הסטנדרט למכשירי דגל מבוססי-אנדרואיד ב-2024. במילים אחרות, אין חשש שהטלפון הזה יהיה איטי בשנים הקרובות. לאורך השימוש שלי בו הוא התמודד עם כל משחק וריבוי יישומים שזרקתי לכיוונו בלי למצמץ. הרכיב המעניין-יותר בעיניי הוא הסוללה. זו סוללת 5400 מיליאמפר-שעה שבקלות הצליחה לשרוד יום וחצי בשימוש די מאומץ. מעבר לזה, הטלפון גם כולל הטענה מהירה מאוד, אם יש לכם את המטענים התומכים: 100 וואט חוטי, 50 וואט אלחוטי. וכן, זה אומר שב-OnePlus החליטו להחזיר הטענה אלחוטית למכשיר הדגל שלהם, אם כי בלי תמיכה ב-Qi2 כך שלא מדובר בחיבור מגנטי.
ידיעה מצערת עבור הצרכן הישראלי היא ש-OnePlus החליטה לשים אותנו ברשימת מדינות בהן הטלפון מגיע ללא מטען מובנה. מצד אחד, כמעט כל מתחרותיה מוכרות כאן טלפונים ללא מטענים בימינו. מצד שני, עוד בשנה שעברה וואן פלוס עוד כן שילבה מטען ב-OnePlus 11 שלה.
כן תמצאו כאן נורית אינפרה-אדום - תוספת קצת מוזרה לטלפון דגל מערבי ב-2024. לפני עשור היה מקובל לשים משדר כזה במכשיר דגל ולהסביר לאנשים איך עכשיו הסמארטפון יכול לשלוט להם גם בטלוויזיה, אבל זו אפשרות שלא צברה פופולריות. סמסונג, למשל, הפסיקה לשלב אותה במכשירי הדגל שלה עוד ב-2016, בטענה שאנשים פשוט לא משתמשים בזה. אם אתם לא מסכימים, וחושבים שמדובר באפשרות שימושית, דעו שהמשדר עובד בלי בעיה והאפליקציה שלו כוללת מגוון רחב מאוד של סטרימרים, מסכים, שואבי אבק רובוטיים, מנורות חכמות, מאווררים, ומוצרים נוספים.

מצלמה: מפתיעה לטובה, המיתוג שלה לעומת זאת בעיקר שיווקי

זו השנה השניה ש-OnePlus משתפת פעולה עם האסלבלד, אחת מחברות הצילום היוקרתיות בעולם. המצלמה הכי זולה של האסלבלד? 6,590 יורו. הרבה, הרבה יותר מהטלפון הזה. במילים אחרות זה שיתוף פעולה מהסוג של שיאומי ולייקה או נוקיה וזייס - יש שם קצת העברת ידע וטכנולוגיה, אבל בעיקר מיתוג. מעשית, יש כאן מצלמה רחבה עם חיישן 50 מגה-פיקסל, מצלמת זום אופטי x3 עם חיישן 64 מגה-פיקסל, ומצלמה אולטרה-רחבה עם חיישן 48 מגה-פיקסל.
7 צפייה בגלריה
וואן פלוס 12
וואן פלוס 12
וואן פלוס 12
(צילום: דניס ויטצ'בסקי)
כמה מההחלטות ש-OnePlus קיבלה כאן גורמות לגלגול עיניים. קודם כל, למה סימן המים של האסלבלד מופעל כברירת מחדל? הוא עצום ולא רלוונטי לרוב המשתמשים. שנית, אני מבין את הרצון להתחרות בזום x100 של הגלקסי אולטרה, אבל לעשות זום x120 זה גימיק מיותר לגמרי שמייצר ערימות כתמים מפוקסלות.
7 צפייה בגלריה
וואן פלוס 12
וואן פלוס 12
וואן פלוס 12
(צילום: דניס ויטצ'בסקי)
כשמתעלמים מהגימיקים, מדובר במערך צילום טוב מאוד עם נטיה לתצוגת צבעים מציאותית ואיזון נכון של הצבע הלבן. במקום בו חברה כמו סמסונג מתעדפת את גווני האדום כדי שהתמונות תהיינה צבעוניות יותר, OnePlus מנסה לא להגזים. הוא יותר קרוב לאייפון ופיקסל - תמונות שיוצאות יותר צהבהבות אבל מציאותיות.
7 צפייה בגלריה
וואן פלוס 12
וואן פלוס 12
וואן פלוס 12
(צילום: דניס ויטצ'בסקי)
התוצאות, לרוב, טובות מאוד, עם כמה מקרה קצה בולטים. קודם כל הטלפון הזה עושה עבודה מצוינת בצילומי זום, עד x10 בערך התמונות יוצאות חדות ומפורטות מאוד. הוא גם מצליח לעשות עבודה מצוינת במקומות חשוכים ממש. באקווריום ישראל ה-OnePlus 12 תפס הרבה יותר פרטים מהאייפון 13 מיני שלי, והתקשה רק בפורטרטים אבל זה נכון לכמעט כל טלפון שנאלץ להתמודד עם תזזיתיות של ילד.
7 צפייה בגלריה
וואן פלוס 12
וואן פלוס 12
וואן פלוס 12
(צילום: דניס ויטצ'בסקי)
מדובר גם באחד הטלפונים הראשונים שיודעים לצלם תמונות Ultra HDR, שאמורות להוסיף פירוט בעיקר כשמדובר בתמונה עם הרבה משחקי גוונים. לא תמיד אפשר להבחין בהבדל תהומי בין תמונה שצולמה כשהמנגנון מופעל לתמונה שצולמה כשהוא כבוי - זה עובד בעיקר בנופים אורבניים עם הרבה משחקי אור וצל, וצילומים בתאורה חלשה.

ממשק: אנדרואיד נקי

ממשק ההפעלה OxygenOS 14, המבוסס על אנדרואיד 14, דומה מאוד לזה של אשתקד. אנדרואיד נקי יחסית עם כמה תוספות נחמדות מהסוג שמשתמשי OnePlus אוהבים, החל ממגירת גישה מהירה שאפשר לפתוח מצד המסך, דרך מסך שמרכז ווידג׳טים (יישומונים), ועד לאפשרות להגדיר אפליקציות ופעולות אליהן ניגשים על ידי הזזת האצבע לכיוון מסוים בעת פתיחת הנעילה הביומטרית.
אבל אם כבר באנדרואיד עסקינן, אחת מנקודות החולשה העיקריות של הטלפון הזה היא הבטחת התמיכה בו. OnePlus מבטיחה לכם 4 שנים של עדכוני מערכת הפעלה ו-5 שנים של עדכוני אבטחה, זאת כשגוגל וסמסונג כבר עברו ל-7 שנות עדכונים. האם יכול להיות ש-OnePlus תשנה את החלטתה ותתמוך בטלפון הזה יותר זמן פשוט כי גוגל תהפוך את זה לקל מספיק עבורה? כן, אבל אי אפשר לסמוך על זה.

סיכום: מעולה בדברים החשובים

מחירו של הטלפון בגרסה הנמכרת בארץ: 3,999 שקל, ה-OnePlus 12 מצליח לא למרות היעדר החידושים מבוססי ה-AI אלא דווקא בגללם. בכך שוואן פלוס לא נגררה אחרי ההייפ ברוב המקרים, היא הצליחה להתמקד בדברים החשובים: מסך, סוללה, צילום. אם אלה הדברים שמעניינים אתכם, ואתם מוכנים לוויתורים במקומות כמו זמן תמיכה או אפשרויות AI חדשניות, זה טלפון שייתן לכם תמורה מצויינת לכסף.