למה יש לי חור באוזניה? בשנים האחרונות "סינון רעשים אקטיבי" הפך לשם המשחק בעולם האוזניות, שרק מנסות כל הזמן לבודד אותנו מהסביבה שלנו כשאנחנו משתמשים בהן. ה-LinkBuds החדשות של סוני מנסות לעשות בדיוק הפוך ולחבר אותנו לסביבה, תוך שמירה מיטבית ככל שניתן על איכות סאונד טובה. איך הן עושות את זה? עם חור במרכז הדרייבר. מבולבלים? גם אנחנו.
3 צפייה בגלריה
Sony LinkBuds
Sony LinkBuds
Sony LinkBuds
(צילום: Sony)

שונות בנוף

עוד לפני שנצלול לתוך האוזניות האלה אציין שללא ספק מדובר בזוג האוזניות המוזרות והמעניינות ביותר שיצא לי לבדוק באופן אישי עד היום, ועל כן הייתי מאוד סקרן לגלות מה סוני חשבה לעצמה כשהחליטה להשיק אוזניות עם חור במרכז שלהן בעידן שבו כל המטרה של האוזניות היא לאטום לנו את רעשי הרקע על מנת לאפשר חוויית סאונד איכותית. כאמור, המטרה של האוזניות האלה ברורה - לספק לנו חוויית סאונד טובה ככל שניתן תוך שמירה מלאה על מודעות לסביבה החיצונית של המשתמש בזמן השימוש, זאת על ידי החור שנמצא במרכז האוזניות, שמאפשר לרעשי הרקע להיכנס לנו היישר לתוך האוזן.
האוזניות מגיעות בקופסא קטנה ומינימליסטית למדי, שבתוכה נמצאות האוזניות עצמן בתוך קייס הטעינה שלהן, כבל טעינה וסט מתאמי סיליקון בארבעה גדלים שונים: קטן מאוד, קטן, גדול וגדול מאוד, כשמתאמי הסיליקון בגודל הקטן מולבשים על האוזניות מראש.
קייס הטעינה של האוזניות הוא ללא ספק מהקטנים ביותר שיצא לי להיתקל בהם באוזניות TWS עד היום. הקייס כולל מקום ייעודי להנחת כל אחת מהאוזניות, נורית חיווי, כניסת USB-C לטעינה וכפתור צימוד ייעודי. הקייס נפתח באמצעות כפתור פתיחה ייעודי (פתרון שללא ספק הייתי שמח לראות הרבה יותר בשוק), והוא עשוי כולו מפלסטיק ממוחזר. הקייס עצמו מסוגל לספק 12 שעות סוללה נוספות, זאת לצד 5.5 שעות הסוללה שנקבל עם האוזניות עצמן, שמגיעות עם תמיכה בתקן עמידות בפני מים וזיעה IPX4.

קטנות ומפתיעות

האוזניות קטנות למדי גם הן, והן עשויות מאותו החומר הממוחזר שממנו עשוי קייס הטעינה. במבט ראשון הן נראות כמו הדבר הכי לא נוח שאתם יכולים לשים באוזן שלכם, אבל בפועל מדובר בעיצוב מיוחד ומעניין למדי שבאופן מפתיע יושב באופן נוח מאוד באוזן, אבל כמובן שזה כן לוקח קצת זמן להתרגל אליהן בעקבות הצורה המאוד מיוחדת שלהן. הדרייבר של האוזניות, שכאמור כולל חור במרכזו, מגיע בגודל של 12 מילימטר. בחלקן האחורי של האוזניות נמצא חיישן קרבה שיזהה כשהאוזניות מוסרות מהאוזן ויפסיק את המוזיקה באופן אוטומטי.
3 צפייה בגלריה
קייס קטן, עשוי מפלסטיק ממוחזר
קייס קטן, עשוי מפלסטיק ממוחזר
קייס קטן, עשוי מפלסטיק ממוחזר
(צילום: Sony)
התפעול של האוזניות עצמן נעשה באמצעות מגע, וגם כאן סוני הצליחה להפתיע אותי מאוד: בעוד ואפשר לשלוט על האוזניות באמצעות מגע ישיר של האצבע שלנו עליהן, ניתן בנוסף לשלוט עליהן באמצעות מחוות מגע על גבי העור שלנו (כן, קראתם נכון). סוני שילבה באוזניות חיישן מיוחד המסוגל לזהות נקישות המבוצעות על העור בין הרקה לתנוך של האוזן, כך שנוכל להקיש על אזור זה עם האצבעות שלנו והנקישות יתורגמו באופן מהיר למדי למחוות מגע שהאוזניות מסוגלות לזהות.
זהו ללא ספק אחד הפיצ'רים הביזאריים ביותר שיצא לי לראות איך פעם עם אוזניות בפרט, או עם מכשירים לבישים בכלל, ואני מקווה מאוד שנראה עוד פיצ'רים מגניבים כמו זה בעתיד. תוכלו באמצעות מחוות אלה להגביר ולהנמיך את הווליום וכן להעביר ולהפעיל/לעצור שירים. אציין שזה לוקח קצת זמן ותרגול כדי להבין מה צריכה להיות רמת ההקשה שלכם כדי שהאוזניות יקלטו את פקודת המגע, אבל כשמבינים בדיוק איך להפעיל את זה, זה עובד, ועובד מדהים.

מודעות לסביבה

ומה באשר לחוויית הסאונד? כיוון שמדובר באוזניות עם חור שכל המטרה שלהן היא למנוע איטום של רעשי הרקע, הייתי כמובן מוכן לזה שאיכות הסאונד של האוזניות האלה לא תהיה הטובה ביותר. יחד עם זאת, אני חייב לציין שבשביל אוזניות כמו אלה, איכות הסאונד מספקת בהחלט והסאונד עצמו מדויק למדי, אך כמובן אל תצפו לקבל כאן בסים מפוצצים או תמיכה בעוצמת שמע גבוהה - בכל זאת, אוזניות עם חור.
בפועל, חוויית השימוש באוזניות הייתה בסך הכל טובה ובהחלט מרעננת, בייחוד למישהו כמוני שברוב המוחלט של המקרים עושה שימוש באוזניות סטודיו גדולות שכל מטרתן היא לאטום את הסאונד של העולם החיצון. האפשרות להאזין למוזיקה באופן נוח ויחסית איכותי מבחינת הסאונד תוך שמירה מלאה על מודעות לסביבה בהחלט הצליחה להרשים אותי לטובה, ואפילו שחשבתי שלא אצליח להתמודד עם רעשי הרקע בזמן השימוש, בסופו של שמחתי שיש לי את האפשרות להקשיב לעולם שסביבי - בעיקר בעת הנוכחית שבה מודעות לסביבה יכולה להציל חיים.
ה-LinkBuds הן ללא ספק הפיתרון האולטימטיבי לאלה שרוצים להיות מודעים לסביבה שלהם, בעיקר אם נשווה אותן לאוזניות התומכות במצב Ambient - כזה שמזרים את הסאונד של העולם החיצון לתוך האוזן שלנו באמצעות המיקרופונים שיש על האוזניות באופן אקטיבי. התוצאה היא שברוב המקרים אוזניות אלה מעבירות את הסאונד מהעולם החיצון באיכות נמוכה הרבה יותר, מה שגורם למשתמשים רבים לוותר על השימוש במצב Ambient. במקרה של ה-LinkBuds, כיוון שהזרמת הסאונד החיצוני הינה פסיבית (משמע נעשית באופן טבעי הודות לחור באוזניות ולא באמצעות פתרונות אקטיביים), איכות הסאונד החיצוני הרבה יותר טובה וטבעית, ועל כן אני בטוח שיהיו הרבה מאוד אנשים שיתחברו לקונספט הזה.
3 צפייה בגלריה
Sony LinkBuds
Sony LinkBuds
אין בסים, יש חור!
(צילום: Sony)
גם האוזניות האלה, בדומה לאוזניות רבות אחרות של סוני, מגיעות עם תמיכה באפליקציה ייעודית שמאפשרת להגדיר ולשנות מגוון רחב של אלמנטים באוזניות. במקרה הנוכחי נוכל להפעיל מכן פרופילי אקולייזר שונים, להגדיר אופציות שונות למחוות השליטה במגע, להפעיל תקני סאונד שונים כגון DESS (ר"ת Digital Sound Enhancement Engine) המשפרים את האיכות של הסאונד לצד פיצ'רים ייעודיים לאוזניות כגון Speak to Chat שמאפשר לאוזניות לזהות את פלט הדיבור שלנו כדי שהן ישתיקו את הסאונד מהאוזניות באופן אוטומטי.

השורה התחתונה

אפילו שהן בהחלט לא יתאימו לכל אחד, ה-LinkBuds של סוני מציעות בעידן סינון הרעשים האקטיבי אלטרנטיבה חדשה וייחודית, שבהחלט תתאים לחלק מהמשתמשים. מדובר באוזניות נהדרות לאלה מכם שרוצים להישאר מחוברים לסביבה שלהם.
ה-Sony LinkBuds זמינות לרכישה בישראל במחיר של 799 שקלים ובצבעים שחור ולבן.