אם הלנובו Legion 9i היה מטוס הוא כנראה היה מסוגל לטוס מתל אביב לניו יורק בשעתיים. היצרנית הסינית לא נחשבת למותג מוביל בעולמות הגיימינג. אסוס, Dell או MSI למשל נחשבות ממנה. אבל עם מחשב הגיימינג החדש שלה היא רוצה להדגים שהיא אולי לא הכי מגניבה בדימוי הציבורי, אבל מבחינה טכנית אין לה מתחרים. ה-Legion 9i מיועד להיות מחשב דגל, כזה שכולם מסתכלים בקנאה באלו שיכולים לרכוש אותו. קצת כמו אייפון פרו מקס, גלקסי S אולטרה או פרארי (להבדיל). לנובו הסירה את כל הבלמים בפיתוח שלו ולא הסתכלה על עלויות. התוצאה הוא כנראה מחשב שמהווה את אחד הדגמי הבולטים של השנה האחרונה. הוא אומנם יצא בסוף השנה שעברה, אבל הוא עדיין מהווה תחרות רצינית ליצרניות אחרות גם כמה חודשים אחרי.
4 צפייה בגלריה
לנובו ליג'ן 9i
לנובו ליג'ן 9i
לנובו ליג'ן 9i
(צילום: לנובו)

עיצוב ומבנה: מגנזיום וצבעי הסוואה מבוססי קרבון

העיצוב של הלפטופ הזה אינו הכי שערורייתי שראיתי. ה-MSI טיטאן שסקרנו לפני כמעט שנה הרבה יותר גדול וצבעוני ממנו (לא בהרבה). הגוף שלו בנוי ממגנזיום שאמור לספק עמידות גבוהה יותר לטמפרטורות גבוהות, משקל נסבל ועמידות מסוימת. החלק העליון מצופה מאחור בעיצוב בסגנון צבאי שבלנובו אומרים מבוסס על קרבון - כלומר חומר בעל עמידות גבוהה - ושתהליך הייצור שלו מבטיח שאין שני מחשבים בעלי אותו דפוס. סוג של שמירה על אקסקלוסיביות עבור מי שמשלם את הפרמיה עבורו.
ריפרש
ג'ו ביידן, טיילור סוויפט ומשבר ה-דיפ פייק / עם מיכאל מטיאס
34:49
כמובן שכשמדליקים אותו המקלדת מפגיזה אתכם בשלל צבעים מבוססי כל גווני האדום-ירוק-כחול. ועדיין מעבר לאלה, המחשב עצמו מציע עיצוב די סטנדרטי ללפטופ. זה לא רע, אבל הוא לא נראה כמו משהו מסרט מדע-בדיוני, יותר כמו משהו שתראו בדרמה סולידית. אפשר בקלות לכבות את הגירלנדה במקלדת בסיוע אפליקציית ניהול המחשב. התחתית שלו - שכנראה לא תראו אי פעם - חושפת מאחורי רשת האוורור את המאווררים האימתניים שלו. עם זאת, רוב החום מסולק דרך הצדדים - וכשהוא עובד קשה מרגישים אותו היטב. הוא לא הכי קל, עם משקל של כמעט 2.5 ק"ג, אבל זה רחוק מאוד ממפלצות הגיימינג בנות 4 ק''ג משנים עברו. ועדיין, זה מחשב שמיועד לשבת על שולחן או לנדוד מאחד לשני. זה לא לפטופ שמוציאים מהתיק ברכבת כדי לעבוד.

חומרה: חזק ואיתן

כאמור, לנובו זרקה לתוכו את כל החומרה הכי מתקדמת לתקופה שלו. המעבד אמנם מהדור הקודם של אינטל - אבל מדובר ב-i9-13980HX, כלומר מעבד הלפטופים הכי חזק שהחברה אי פעם השיקה וזאת עד להגעתו של המחליף מסדרת מטאור לייק שצפוי להפציע בחודשים הקרובים. הוא משולב עם שבב גרפי של אנבידיה RTX 4090 עם 16 גיגה-בייט זיכרון. אם תרצו לחסוך, אפשר להשיג גרסה עם 4080. אבל אם כבר אז כבר. כל זה משודך לזיכרון פעולה (RAM) DDR5 במהירות גבוהה. הכונן מבוסס NVMe מציע עד 2 טרה-בייט.
4 צפייה בגלריה
לנובו ליג'ן 9i
לנובו ליג'ן 9i
המסך מרהיב
(צילום: לנובו)
את כל העוצמה הזו מצנן מערך מבוסס קירור נוזלי, אומנם לא חידוש אבסולוטי בעולמות המחשבים, אבל פעם ראשונה בלפטופ של יצרנית מיינסטרים. עם זאת, רוב הזמן הוא עושה שימוש במאווררים ואלה עובדים ביעילות גם אם לא בשקט מופתי. מנגנון הקירור הנוזלי לא נכנס לפעולה לפני שטמפרטורת המעבד הגרפי מגיעה לכ-80 מעלות. זה אולי נשמע הרבה מאוד, אבל הוא מגיע לרמות החום האלו יותר מהר ממה שאתם יכולים לדמיין, בעיקר אם אתם משחקים במשחקים מודרניים ברמות פירוט גבוהות מאוד.
אפשר לכבות את המעבד הגרפי הייעודי כדי לחסוך בסוללה אם אתם עובדים רחוק משקע. אבל אל תשכחו את המטען בן ה-99 וואט שעה, למרות שהוא לא הכי קל בעולם. מזל שלנובו מספקת מטען מבוסס USB-C נוסף כדי לא להיסחב עם עוד קילו בתיק. בסך הכל המחשב מחזיק כמעט 10 שעות לפני שנדרש לטעון אותו - אבל אם אתם משחקים ומדליקים את המעבד הגרפי, אל תצפו ליותר משעתיים שימוש במקסימום.
4 צפייה בגלריה
לנובו ליג'ן 9i
לנובו ליג'ן 9i
לנובו ליג'ן 9i
(צילום: לנובו)
המסך הוא חלק עיקרי באיכות הגבוהה של המחשב. מדובר על פאנל מיני-לד (MiniLED) בן 16 אינץ' שמספק עוצמת בהירות גבוהה מאוד. למעשה, ניתן להגיע איתו לכ-1,200 ניט. כדי לסבר את האוזן, מסך לפטופ ממוצע לא עובר את ה-500 ניט בדרך כלל. זו טריטוריה של מסכי סמארטפונים. הוא מציע איכות תצוגת צבעים ברמה של מסך מקצועי עם כיסוי של 100% לסכמות הצבעים AdobeRGB ו-DCI-P3, תמיכה מלאה בדולבי ויז'ן וב-HDR. קצב הרענון מגיע ל-165 הרץ עם תמיכה באנבידיה G-SYNC לחוויית משחק זורמת.

ממשק ותוכנה: כל מה שצריך גיימר

המחשב מגיע כמובן עם ווינדוס 11 ומציע את כל השקעים הנדרשים, שני USB 3.2 מלאים, אחד מאחרו ואחד מימין; יש שקע USB-C 3.2 ועוד שניים בפורמט ת'אנדרבולט 4 עם תמיכה במסך חיצוני מבוסס DisplayPort 1.4. יש חריץ לכרטיס זיכרון (חשוב ליוצרי תוכן), שקע HDMI 2.1 וכמובן שקעי רשת ואוזניות. האינטרנט האלחוטי מציע תמיכה בתקן Wi-Fi 6E אבל הבלוטות' נעצר בגרסה 5.1 (היום אנחנו בבלוטות' 5.4). המקלדת מעולה ומציעה עומק לחיצה של 1.5 מ''מ, אבל העיצוב של קלידים מאוד ארגונומי והקלדה עליהם היא חוויה מעולה למי שאוהב לכתוב הרבה. לנובו אפילו הצליחה לדחוס כאן מקלדת מספרים גם אם היא קצת התפשרה על הגודל שלה.
4 צפייה בגלריה
לנובו ליג'ן 9i
לנובו ליג'ן 9i
קירור מבוסס נוזלים ומאווררים אימתניים
(צילום: לנובו)
הטראקפד לא משהו. התנסיתי בטובים ממנו. הבעיה העיקרית שלו זה שהוא מיושר לשמאל - כלומר הוא לא ממש יושב במרכז המחשב. זה קצת מעיק. יש כאן מצלמת רשת ב-FHD שמוגבלת ל-30 פריימים לשנייה. לנובו מעולם לא נודעה באיכות המצלמות רשת של מחשביה. חבל שגם כאן. הסאונד חזק ואיכותי בזכות זוג רמקולים מבית הרמן בעוצמה של 2 וואט. הרבה במושגים של לפטופ. התוכנה שמגיעה לשליטה על המחשב טובה ומאפשרת לשלוט בשלל פרמטרים. היא מאפשרת גם לשנות את עוצמת הפעולה של המחשב (overclocking), להפעיל זיהוי צליל מרחבי (כלומר מאפשר לגיימר לזהות את הכיוון ממנו מגיע הצליל - סוג של רמייה במשחקי FPS למשל). מבחינת בינה מלאכותית זה לא שוס. לא ברור מה תפקידה באמת בכוח - להערכתי היא פשוט לומדת את המשתמש ומתאימה את הפרמטרים בהתאם. היא לא באמת משנה משהו שניתן למדוד.

סיכום: מחשב פרימיום לגיימרים או ליוצרי תוכן

כאמור, מדובר במחשב יקר (מאוד). הגרסה שסקרנו תעלה לצרכן כ-22,000 שקל, מחיר של רכב משומש. יש גם גרסה קצת יותר "זולה" ב-18,000 שקל. אין לו הרבה מאוד מתחרים למעט דגמי הפרימיום של MSI או Razer, יש גם דגמים של Dell או אסוס שיכולים להתחרות בו אבל כחבילה הוא באמת ייחודי. לדעתי זה מחשב שיתאים יותר ליוצרי תוכן שהם גם גיימרים או לכאלה שיכולים להרשות לעצמם לשלם את המחיר הזה. אין כמעט דבר שהוא לא יודע לעשות, אבל הוא באמת בקטגוריה משל עצמו. לסיכום, מומלץ מאוד אם יש לכם כסף, אבל מיותר לחסוך עבורו.