רמקול ייעודי לגיימרים? הרמקול החדש של LG בסדרת מוצרי הגיימינג אולטרה גיר (UltraGear) מתיימר להיות התחליף האולטימטיבי לאוזניות הגיימינג שכולנו מכירים, רק חבל שיש כמה דברים שמורידים מהאיכות ומהחוויה.
4 צפייה בגלריה
רמקול ייעודי לגיימרים: LG UltraGear GP9
רמקול ייעודי לגיימרים: LG UltraGear GP9
רמקול ייעודי לגיימרים: LG UltraGear GP9
(צילום: LG)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

מהרגע הראשון שהרמקול הזה יצא מהקופסה שלו הבנתי שעומד מולי רמקול שצועק בכל הכוח "גיימינג". העיצוב של הרמקול מאסיבי במיוחד והוא כולל קצוות חדים למדי, שלי באופן אישי הזכירו את החללית של "רונאן המאשים" מהסרט הראשון של שומרי הגלקסיה. בחלקו האחורי של הרמקול נוכל למצוא חיבור לחשמל, כניסת אוזניות, חיבור USB-C, כניסת אודיו אופטי וכניסת AUX. החיבורים השונים מוגנים באמצעות תריס גומי ייעודי שישמור עליהם כאשר נשתמש ברמקול באופן אלחוטי. כמו כן, נוכל למצוא בחלק האחורי של הרמקול זוג דרייברים אחוריים.
4 צפייה בגלריה
חללית או רמקול גיימינג?
חללית או רמקול גיימינג?
חללית או רמקול גיימינג?
(צילום: אולפני מארוול)
בחלקו הקדמי של הרמקול נמצא הדרייבר המרכזי המעוטר כמובן באורות RGB מרהיבים (בכל זאת רמקול גיימינג), המחולק לשני חלקים באמצעות לוגו מותג אולטרה גיר, שמואר גם הוא. בחלקו העליון של הרמקול ישנם מספר כפתורים: כפתור הדלקה, כפתור לשינוי מצב ההפעלה, כפתור למעבר למצב אוזניות ושלושה כפתורי אקולייזר. במרכז של החלק העליון נמצא כפתור גדול להשתקת המיקרופון (תכף נגיע אליו), המעוטר בחוגת השליטה בעוצמת הווליום. הרמקול מסוגל לעבוד בשלוש תצורות עבודה שונות הכוללות חיבור קווי באמצעות כבל USB-C, חיבור קווי באמצעות כבל אופטי וחיבור אלחוטי באמצעות בלוטוס.
4 צפייה בגלריה
רמקול גיימינג או חללית?
רמקול גיימינג או חללית?
רמקול גיימינג או חללית?
(צילום: LG)

Game Mode ON

אז מה הופך את הרמקול הזה לרמקול ייעודי לגיימרים? נתחיל מהסאונד. אני חייב לציין שהופתעתי לטובה מהיכולות של הרמקול הזה בכל הקשור לאיכות השמע שלו, וטווח התדרים שלו הרשים אותי מאוד, בעיקר ביחס לגודלו ובייחוד בגזרת הבס. עוד דבר שאהבתי כאן הוא מערך הסראונד של הרמקול שעושה עבודה פשוט נהדרת: במשחקי יריות כמו Apex Legends למשל יכולתי לזהות בקלות את הכיוון שממנו יורים עליי (באיכות שעמדה בכבוד אל מול יכולות הסראונד של האוזניות שלי), דבר שלרוב מאוד קשה להשיג באמצעות רמקול אם אין ברשותכם מערכת רמקולים מתקדמת מספיק שכוללת יותר מרמקול אחד. בנוסף הרמקול עושה עבודה נהדרת גם בזמן צריכת תוכן כגון סרטונים ביוטיוב או סרטים בנטפליקס, וכן בזמן האזנה למוזיקה. הרמקול כולל תמיכה בתקני סאונד רבים כגון Dolby Audio ו-DTS:X, לצד ממיר Hi-Fi Quad DAC שמשפר את איכות הסאונד של הרמקול וכן של האוזניות שנחבר אליו.
אלמנט נוסף שהופך את הרמקול הזה לרמקול ייעודי לגיימרים הוא המיקרופון המובנה שלו. LG שילבה ברמקול מיקרופון הכולל טכנולוגיית סינון רעשים חדשנית, שמסוגלת לסנן את הסאונד הבוקע מהרמקול עצמו, כך שהוא יקלוט רק את פלט הדיבור שלנו ויסנן את רעשי הרקע השונים של המשחק. אני חייב לציין שזה עובד לא רע בכלל, אפילו כשהרמקול מוגבר עד הסוף, וגם אחרי כמה ניסיונות שביצעתי חברי הקבוצה שלי מעולם לא שמעו את הסאונד של המשחק כשהמיקרופון היה פתוח, גם אם דיברתי ותוך כדי משהו התפוצץ ברעש אדיר במהלך המשחק - מרשים. הבעיה היחידה שכן נתקלתי בה היא שהאיכות של המיקרופון עצמו לא טובה במיוחד, מה שלרוב גרם לי לחזור להשתמש באוזניות עם מיקרופון איכותי יותר בזמן משחק עם חברים. את המיקרופון עצמו ניתן להשתיק בקלות על ידי כפתור המיוט הייעודי של המיקרופון המצוי בחלקו העליון של הרמקול.

רמקול מסיבות

הרמקול מצויד בסוללה בנפח 2,600 מיליאמפר-שעה, מה שמאפשר לנו להשתמש בו באופן אלחוטי כרמקול נייד, אפילו שמדובר ברמקול גדול למדי ודי כבד שבהחלט ירגיש מגושם אם נתחיל לקחת אותו ממקום למקום. יחד עם זאת, איכות הסאונד שלו בהחלט עוקפת רמקולים ניידים אחרים בסיבוב, כך שאם אתם צריכים רמקול נייד איכותי למסיבת החצר הבאה שלכם, הרמקול הזה הוא אופציה לא רעה בכלל. באשר לחיי הסוללה, LG מבטיחה לנו כאן עד 5 שעות האזנה רציפה בשימוש אלחוטי, וטעינה של סוללת הרמקול במלואה תיקח לנו 3.5 שעות. באופן אישי הייתי שמח לקבל זמן שימוש ארוך יותר במצב נייד, בעיקר לנוכח הגודל שלו שללא ספק מצריך סוללה גדולה יותר, לצד אפשרות לכבות את האורות של הרמקול במצב אלחוטי כדי לשפר את חיי הסוללה.
4 צפייה בגלריה
רמקול מסיבות משובח
רמקול מסיבות משובח
רמקול מסיבות משובח
(צילום: LG)
הרמקול מגיע עם אפליקציה ייעודית לסמארטפון שתאפשר לנו לשלוט במגוון רחב של אלמנטים והגדרות. נוכל מהאפליקציה לשנות את מצב הפעולה של הרמקול, לשלוט בווליום שלו, לעדכן את התוכנה שלו, לשנות את צבע אורות ה-RGB לצד שלל הגדרות נוספות.
דבר נוסף שנוכל לעשות באמצעות האפליקציה הוא להגדיר את מצב האקוולייזר של הרמקול. על גבי הרמקול עצמו נוכל למצוא שלושה כפתורים הכוללים שלושה מצבי אקוולייזר שונים: מצב FPS המותאם למשחקי יריות מגוף ראשון, מצב RTS המותאם למשחקי אסטרטגיה בזמן אמת וכפתור EQ אותו נוכל להגדיר באמצעות האפליקציה לשלושה פרופילי סאונד שונים: Sound Boost, מצב קולנוע ומצב התאמה אישית. אני ממליץ בחום לשחק קצת עם הפרופילים השונים ובהחלט לעשות בהם שימוש היות והם משפרים את חווית הסאונד באופן ניכר.

השורה התחתונה

בסופו של דבר, רמקול הגיימרים של LG עושה עבודה לא רעה בכלל כרמקול שולחני או כרמקול נייד, וחווית הסאונד שתקבלו ממנו מספקת למדי בהתחשב לגודלו. אבל האם כבר אפשר לזרוק את אוזניות הגיימינג שלנו מהחלון ולעבור לשימוש מלא ברמקול? זה עדיין לא שם. ל-LG רק נותר לספק בדורות הבאים של הרמקול חיי סוללה טובים יותר ומיקרופון איכותי יותר, ואז ללא ספק יהיה ניתן לומר שמדובר בחלופה ראויה לאוזניות הגיימינג שלנו, אם תהיו מוכנים להשקיע את המחיר היחסית גבוה ש-LG דורשים עליו שעומד בישראל על כ-1,590 שקלים.