מחשבי לנובו יוגה לדורותיהם רכשו לעצמם אוהדים רבים בזכות העיצוב הנקי, המימדים הדקים והמסך הסובב על צירו, שהופך אותם למעין טאבלט שמנמן. לפטופ יוגה הוא בדרך כלל מחשב קל משקל וקל ביצועים, שאתה לוקח לבית קפה או לאוניברסיטה ולוטש עיניים למקבוקים מסביב. אבל עכשיו תחשבו, שבתוך החיטובים האלה של היוגה אתם מטמינים מעבד תותח עם ביצועים שמתקרבים לאלה של מחשבים לעבודות עריכה גרפית או מחשבי גיימינג? זה עשוי להיות הטוב שבכל העולמות.
אז זה מה שמנסה חברת לנובו לעשות עם דגם C940, באמצעות הקלף המנצח החדש: מעבד אינטל i7 דור עשירי, הידוע גם בשם החיבה אייס לייק (Ice Lake). המעבד שפותח בישראל, הוא הראשון של אינטל בטכנולוגיית 10 ננומטר, והוא מאפשר ליצרניות המחשבים להציע מחשבים קלים ודקים עם ביצועים גבוהים וחיי סוללה ארוכים. הלנובו יוגה C940 הוא דוגמה טובה ליכולות אלה.
5 צפייה בגלריה
סקירת לנובו יוגה C940
סקירת לנובו יוגה C940
לנובו יוגה C940. מעבד תותח בגוף חטוב
(צילום: ynet)
המעבד שמותקן במחשב שבדקנו הוא Core i7-1065G7. ה-G בסוף המספר מרמז על המעבד הגרפי של אינטל, שמותקן בערכת השבבים Iris Pro gen 10. המעבד הזה מאפשר לחברות המחשבים לוותר על מעבדים גרפיים יעודיים כמו של Nvidia או חברות דומות, שדורשים משאבי מחשב לא מבוטלים, ועדיין לקבל ביצועים גרפיים מצויינים.
לנובו היתה הראשונה לאמץ את הטכנולוגיה החדשה של אינטל, אבל כעת כבר מתייצבות לצידה כל השחקניות המובילות בשוק, כמו למשל Dell עם מחשב XPS 13 2-in-1 או HP עם מחשב Spectre x360 13. כל אלה משתייכים לקטגוריית המחשבים האולטרה-ניידים (ultraportables), שמיועדים ללקוחות שעבורם הניידות ואורך חיי הסוללה נמצאים בעדיפות גבוהה אבל עדיין מבקשים ביצועים גבוהים יותר מסתם כרומבוק, נאמר. וגם שהפרוטה מצוייה בכיסם.
היוגה C940 הוא אולטרה-נייד מרשים. העיצוב בהיר ונקי, דק וקל (1.35 ק"ג, כבד מעט מהמתחרים), מסך ה-14 אינץ’ שלו סב כל צירו 360 מעלות ומאפשר להעמיד אותו במשולש הפוך לצורך צפייה בסרטים או להצמיד אותו לגב המחשב לצורך צפייה, גלישה או שימוש כלוח ציור.
5 צפייה בגלריה
סקירת לנובו יוגה C940
סקירת לנובו יוגה C940
משולש הפוך, לנובו יוגה היו ראשונים
(צילום: ynet)
הציר שעליו מסתובב המסך מעניין בפני עצמו, ומכיל בתוכו את הסאונד-בר של המחשב, מערכת קול בטכנולוגיית Dolby Atmos. למעשה כאן ממוקמים רק רמקולי הטוויטר ורמקולים נוספים ממוקמים בתחתית המחשב. כל זה מייצר צליל לא רע בהשוואה לצליל הצווחני המקובל בעולם הלפטופים, אבל בואו, לא כדאי לטפח ציפיות יתר. מין הסתם אוזניות שתחברו למחשב יניבו צליל טוב יותר בעת צפייה בסרטים או במשחקי מחשב.
המסך שבדקנו היה בטכנולוגיית FHD בהפרדה 1920x1080, שנתן תוצאות נאות: בהירות וחדות עם לבן שהצליח להתקרב ללובן נייר ושחור עמוק. עם זה המסך גם מבהיק ומחזיר את אורות הסביבה, ומרגע שאתה מתחיל להבחין בפלורסנטים שמשתקפים בו, אתה לא מפסיק לחשוב עליהם. דגם יקר יותר של המחשב מציע מסך 4K, שעשוי להעניק חוויה משופרת יותר.
5 צפייה בגלריה
סקירת לנובו יוגה C940
סקירת לנובו יוגה C940
הבהקים על המסך מקשים להתרכז בתמונה
(צילום: ynet)
כאן נכנסת לתמונה גם סוללה בעלת נפח 60 וואט-שעה שמשלימה את החווייה. תכונות החסכנות של מעבד האייס-לייק מאפשרות ללנובו להציע ביצועים מרשימים בסוללה – 12 שעות עבודה רצופות, מספיק אנרגיה כדי להעביר טיסה ארוכה עם סרטים טובים. אם אחת הדרישות בקטגוריית האולטרה-ניידים היא שעות שימוש ארוכות בין טעינות, ה-C940 מספק בהחלט את הסחורה.
הביצועים של המחשב עמדו בציפיות. הוא הריץ בקלות מספר גדול של חלונות בדפדפן, תוכנות עריכת וידיאו ועריכה גרפית וגם שורה של משחקים, שבהם בא לידי ביטוי מעבד ה-Iris Plus הגרפי. בזמן המאמץ המרבי אפשר היה לחוש התחממות קלה בחלקו התחתון, אבל הוא לא הרעיש ולא טיגן את השולחן. צריך לזכור שזה אינו מחשב גיימינג וגם לא מחשב עריכה מקצועי, אבל אם הדרישות שלכם הן ברמת הממוצע בתחומים האלה, המחשב יענה עליהן ללא קושי.
5 צפייה בגלריה
סקירת לנובו יוגה C940
סקירת לנובו יוגה C940
עט הסטיילוס בתוך שקע הטעינה והאחסון
(צילום: ynet)
כדי להתאים אותו לחובבי הציור, לנובו מצרפת למחשב גם עט סטיילוס קטן ממדים, שטמון בגוף המחשב ונטען כל עוד הוא שם. העט מתפקד היטב, אם כי לבעלי כפות ידיים גדולות הוא עלול ללכת לאיבוד בין האצבעות.
באמצע המסגרת העליונה של המסך ממוקמת מצלמת הווידיאו ויש לה תוסף מעניין: אפשרות לכסות אותה פיזית באמצעות מתג קטן, וכך להבטיח שאף אחד לא משתמש בה מרחוק ללא ידיעתכם. למיטב הידוע כיום בעולם הגנת הסייבר, עוד אין נוזקה שיודעת להסיט מתגים. בין השאר המצלמה יכולה לשמש לצורך זיהוי כניסה ולצד המקלדת משובץ גם חיישן טביעת אצבע שישמש למטרה דומה.
5 צפייה בגלריה
סקירת לנובו יוגה C940
סקירת לנובו יוגה C940
במקום שקע HDMI יש Thunderbolt
(צילום: ynet)
המחשב מכיל שתי יציאות Thunderbolt 3 / USB 3.1 Type-C, המשמשות גם לטעינת המחשב, וכן יציאת USB1 רגילה ושקע אוזניות מהסוג הישן והטוב. לא, אין יציאת HDMI, מה שעלול לטלטל את עולמו של מי שרגיל לחבר את המחשב למסך חיצוני או לטלוויזיה באמצעות כבל HDMI. חברים, הגיע זמן הברק הרועם.
הדגם שבדקנו הכיל זיכרון 16GB וכונן SSD בנפח 512GB. מחיר השוק שלו כיום נע בסביבות 8,000 שקל ואם תחפשו היטב אולי תמצאו כמה מאות שקלים הנחה.