זה כבר הפך לסמלם המסחרי של מחשבי אסוס: שילוב בין עיצוב נאה, מקוריות, יצירתיות, ביצועים טובים ומחיר נוח יחסית. ה-Flip 14 (דגם UX463) הוא מסדרת ZenBook Flip, שאמנם הושקו בסוף 2019 אך הגיעו לישראל רק באחרונה.
2 צפייה בגלריה
אסוס זנבוק 14
אסוס זנבוק 14
אסוס זנבוק פליפ 14. מחשב "2 ב-1"
(צילום: יח"צ)
אלה הם מחשבי "2 ב-1" עם צג מגע, שיכולים לשמש גם כטאבלט בקיפול מלא, בעזרת ציר שמאפשר פתיחה עד 360 מעלות או כל זווית אחרת. למשל, "מצב אוהל" כשצופים בסרט. החידוש העיקרי הפעם הוא משטח עקיבה רב-שימושי, שהוא גם צג מגע לכל דבר. ה-ScreenPad 2.0 יכול להפוך (בלחיצה על מקש F6) למסך משני קטן של מערכת ההפעלה או למסך המציג אפליקציות שימושיות. למשל, כלי להזנת טקסט בכתב יד, כלי לביצוע פקודות בלחיצה אחת במקום קיצור מקשים מסובך, וכלים לשימוש נוח יותר בתוכנות אופיס.
אחרי תרגול קצר, אהבנו מאוד את היכולת לגרור אל המסך הזה חלונות פתוחים - אפליקציות, יישומי צ'אט ומייל וסרטוני וידיאו – במקביל לעבודה בחלונות שעל המסך הראשי.
דגם ה-14 אינץ' שקיבלנו לבדיקה מגיע עם מארז אלומיניום אפור-מט ואלגנטי, במשקל 1.4 ק"ג. זה אמנם לא המק-אייר ותואמיו, אבל הוא דק וקל מספיק כדי לשדר יוקרה. ברוח הטרנד, השוליים בצדדיו צרים במיוחד. המסך עצמו מעולה: בהיר, עם יחס ניגודיות מצוין וזוויות צפייה נדיבות. לערכה שבדקנו צורף גם עט מגע (סטיילוס) של אסוס. הוא מאפשר למקצוענים לנצל את רגישות הצג לעוצמות לחיצה משתנות, ולאנשי עסקים וסטודנטים - ליצור רישומים מהירים.

לחץ פיזי מתון

חידוש נוסף הוא מנגנון מיוחד המופעל עם הפתיחה, שמרים קצת את אחורי בסיס המחשב. כך הוא נוטה בשיפוע כלפי מטה, לטובת נוחות ההקלדה. עם זאת, בגלל נוקשות הציר תזדקקו להפעלת כוח מתון כדי לפתוח את המכשיר. לחצני המקלדת מספקים לאצבעות פידבק מעודן, ויש לה תאורה אחורית.
אסוס משלבת בסדרה החדשה את מעבדי הדור העשירי של אינטל, עם נפח זיכרון RAM של עד 16 גיגה-בייט וכרטיס גרפי בינוני, MX250, של NVIDIA. יחד עם כונן SSD המהיר, שהפך לסטנדרטי בניידים מודרניים, מהירויות התגובה והעיבוד של Flip 14 מעולות.
2 צפייה בגלריה
אסוס זנבוק 14
אסוס זנבוק 14
מבט מלמעלה
(צילום: יח"צ)
הנושא הכאוב ביותר במחשבים ניידים, הסוללה, מטופל כאן היטב: בשימוש ממוצע של כתיבה וגלישה ברשת הצלחנו לצלוח כ-16 שעות ללא מטען. הרצת וידיאו באיכות HD זללה יותר אנרגיה, אבל גם כאן הגענו לכמעט 10 שעות.
המכשיר מגיע עם תמיכה מובנית בטכנולוגיית WiFi 6 החדשה, שמאפשרת חיבור מהיר יותר מחיבור חוטי. נתבי WiFi 6 עדיין נדירים, ודאי בישראל, אבל הם בדרך וטוב להיות מוכנים. זאת ועוד - שלא כמו במחשבי הצמרת הסופר-דקים, המחשב כולל שקעי חיבור בסיסיים: שניים של USB 3.1, אחד USB 2.0, HDMI וקורא כרטיסי מיקרו-SD. המצלמה הקדמית כוללת גם קורא אינפרה־אדום, שמאפשר זיהוי פנים מדויק למי שנעזר בטכנולוגיה הזו לאבטחת הכניסה למחשב. במבחן שלנו היא עמדה בכבוד. ורמקולי הסטריאו מבית "הרמן קרדון" הפגינו עוצמה ואיכות צלילים גם בווליום גבוה.
המחיר: מ-4,100 שקל (תלוי בדגם)
הטוב: העיצוב העכשווי, המשקל הנמוך, המסך החכם המשני, המקלדת המוגבהת, הביצועים
הרע: יש צורך במאמץ לפתיחת המחשב
והערה: שילוב מוצלח של חדשנות, עיצוב וביצועים