שתף קטע נבחר

בריטניה נגד פייסבוק: הפרלמנט מחזיק בתכתובות פנימיות של צמרת החברה

בצעד חסר תקדים הצליח הפרלמנט הבריטי להניח את ידיו על תכתובות פנימיות של מארק צוקרברג ובכירים אחרים בפייסבוק, זאת במטרה למצות את הדין עם ענקית הטכנולוגיה האמריקנית סביב פרשת קיימברידג' אנליטיקה

הבריטים עדיין מחפשים צדק בפרשת פייסבוק וקיימברידג' אנליטיקה: ה"גרדיאן" דיווח אתמול (ש') כי הפרלמנט הבריטי הצליח להשיג תכתובות פנימיות של בכירי פייסבוק, בהם המנכ"ל והמייסד מארק צוקרברג, הנוגעות לאופן ההתנהלות של החברה במסגרת הפרשה שהובילה להפרת פרטיותם של 87 מיליון משתמשי הרשת החברתית. מדובר בצעד חסר תקדים עבור הפרלמנט, שלא בוחל באמצעים כדי למצות את הדין עם ענקית הטכנולוגיה האמריקנית.

 

 מארק צוקרברג גבעת הקפיטול (צילום: AFP)
שימוע היסטורי. מארק צוקרברג(צילום: AFP)
 

 

המסמכים הושגו במסגרת תביעה של חברת תוכנה בשם Six4Three, שתובעת את פייסבוק על היותה "המפרה הגדולה ביותר של פרטיות משתמשים בהיסטוריה", כך לפי מייסד החברה, טד קריימר. התביעה שמתנהלת בקליפורניה, משכה את תשומת הלב של הפרלמנט הבריטי, מפני שפייסבוק נדרשה להציג תכתובות פנימיות במסגרת הליך גילוי ראיות סטנדרטי. את המסמכים האלה סרבה עד כה ענקית הטכנולוגיה לחשוף לציבור, אולם הפרלמנט הבריטי דרש וקיבל עותקים של התכתובות הללו, במסגרת הליך לא שגרתי.

הצרות של פייסבוק ()

"זו טריטוריה לא מוכרת", אמר דמיאן קולינס, יו"ר ועדת תרבות, מדיה וספורט וחבר הפרלמנט. על פי הדיווח, הפרלמנט הבריטי השתמש במנגנונים מיוחדים על מנת להשיג את המסמכים מקריימר, ששהה בשבוע שעבר בבריטניה לצורך עסקים. הצו מהפרלמנט הגיע אליו אל בית המלון בו שהה, בליווי סמל מהצבא שנאלץ בסופו של דבר ללוות את קריימר אל הפרלמנט ולהציג את המסמכים. מטעם פייסבוק נמסר כי המסמכים המדוברים נמצאים תחת חיסיון משפטי, וכי בכל מקרה הטענות של התובעת הן חסרות שחר. בפרלמנט דווקא משוכנעים כי המסמכים האלה יסייעו במיצוי הדין עם פייסבוק, וכי מדובר בצעד הכרחי לאחר שצוקרברג סרב באופן שיטתי להופיע בפני הפרלמנט ולהשיב על שאלות.

 

 

פרשת קיימברידג' אנליטיקה נחשפה לראשונה בחודש מרץ האחרון, ובמסגרתה התגלה כי פייסבוק איפשרה לחברה החיצונית לשלוף מידע אישי של כ-87 מיליון משתמשים, חלק ניכר מהם אזרחי הממלכה המאוחדת. מאז נחשפה הפרשה, יצאו פייסבוק וצוקרברג במסע התנצלויות גלובלי, שכלל בין היתר גם שימוע היסטורי בפני הקונגרס האמריקני. אולם פייסבוק נאלצת להתמודד בחודשים האחרונים עם שורה של אתגרים, שהצליחו לדחוק את קיימברידג' אנליטיקה מהכותרות: מייסדים שנוטשים, קריאות לרגולציה, פייק ניוז, פרצת אבטחה נוספת ובאחרונה גם תחקיר של ה"ניו יורק טיימס" שחושף את ההתנהלות הפנימית של החברה מול תחרות קיימת ובצל המשברים.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים