מתחילים לאבד את זה עם הילדים בבית? אתם לא לבד. משבר הקורונה מאלץ אותנו להישאר בגבולות המוכרים של הבית (או גג עד מרחק של 100 מטרים ממנו), והרעיונות לעיסוקים יצירתיים כבר הולכים ואוזלים. כנראה שזו הסיבה שפיצ'ר המציאות הרבודה של גוגל, עליו דיווחנו בשנה שעברה, זוכה בימים אלה לפריחה מחודשת בחסות הקורונה.
2 צפייה בגלריה
כך תחפשו בעלי חיים במציאות רבודה
כך תחפשו בעלי חיים במציאות רבודה
כך תחפשו בעלי חיים במציאות רבודה
הקסם הבא יתן לכם לפחות שעה של נחת מהילדים, וכל מה שתצטרכו בשבילו זה סמארטפון - אנדרואיד גרסת 7 ומעלה, או iOS 11 ומעלה. באמצעות חיפוש גוגל פשוט תוכלו להציב בסלון המשפחתי, במטבח או בחדר הילדים, בעלי חיים בתלת ממד, בזכות טכנולוגיית מציאות רבודה ה"מלבישה" את הדמויות הווירטואליות על המרחב הממשי שלכם ושל הילדים.
נותנים לילדים את הטלפון החכם ומבקשים מהם לבצע חיפוש - באפליקציית כרום או באפליקציית גוגל, של בעלי חיים אהובים בעברית: אריה (המילה הכי מחופשת בעברית בשבוע החולף), טיגריס, זאב, קיפוד, פנדה, נשר, תנין והרשימה ממשיכה. גוללים מטה את תוצאות החיפוש עד לחלון שמורה "אפשר לראות אריה בגודל אמיתי מקרוב". לחצו על כפתור "לצפייה בתלת-ממד", ותקבלו מודל של בעל החיים המבוקש עם יכולת להגדיל, להקטין, לשמוע ולראות אותו מכל כיוון. במסך הזה תוכלו ללחוץ על כפתור "לצפייה במרחב שלך" ולעקוב אחר ההוראות.
2 צפייה בגלריה
כך תחפשו בעלי חיים במציאות רבודה
כך תחפשו בעלי חיים במציאות רבודה
אפשר גם בעברית. פנדה אצלכם בסלון
תידרשו לסובב את המכשיר ולמקם אותו במקביל לרצפה עד שהדימוי הווירטואלי יופיע ממש אצלכם במרחב. אם לא מצאתם את בעל החיים הרצוי בחיפוש בעברית, נסו לחפש אותו בשפה האנגלית - שכן לא כל הרשימה זמינה בשתי השפות. אם הילדים סקרנים במיוחד, תוכלו לבצע חיפושים באנגלית גם לכוכבי-לכת ולראות אותם מקרוב בסלון. חפשו את הביטוי NASA בצמוד לשם הכוכב, למשל Jupiter, ותקבלו דימוי תלת ממדי במציאות רבודה. תוכלו גם לחפש Human Skeleton ולחוות מקרוב את מבנה השלד האנושי.
מדובר בעלי מצויין עבור ילדים סקרנים והורים אבודים, שיש בו ערך מוסף חינוכי של ממש. לאחר שהצבתם דימוי תלת ממדי במרחב הביתי, תוכלו כמובן לצלם תמונות וסרטונים של האינטראקציה איתו, ולשתף ברשתות החברתיות.