האם בקרוב בינה מלאכותית תתחיל למלא תפקידי הפקה וליהוק בהוליווד? אם לוקחים בחשבון את הפגיעה המשמעותית של נגיף הקורונה בתעשיית הקולנוע כולה - ייתכן מאוד שאנשיה יבקשו בקרוב יותר ויותר התערבות ממוחשבת בתהליכי הפקה, במטרה להוציא פחות ולהרוויח יותר בקופות. בעוד חודשיים צפוי לצאת הסרט החדש בסדרת ג'יימס בונד - "לא זמן למות", ומערכת בינה מלאכותית ביצעה חישובים כדי לחזות מי יירש את מקומו של השחקן דניאל קרייג שמגלם את הדמות מאז שנת 2006.
2 צפייה בגלריה
לא זמן למות
לא זמן למות
מי יחליף את דניאל קרייג? מתוך "לא זמן למות"
על השאלה מי יתפוס את מקומו המכובד של קרייג, מנסה להשיב מערכת ה-AI של חברה בשם Largo המפתחת בינה מלאכותית לתעשייה. המערכת הזו מציעה חיזוי מבוסס דאטה - לא רק של שחקנים ראשיים ומשניים שכדאי ללהק, אלא גם של נרטיב - תסריטים שימשכו כמה שיותר קהל לקופות הקולנוע. המערכת עובדת כך שהיא יוצרת מעין "טביעת רגל" ייחודית עבור כל שחקן בהתבסס על ההופעות שלו על המסך, ומסווגת את השחקנים השונים לפי איכות ההופעה, נרטיב, איכויות סינמטוגרפיות ואפילו אהדת הקהל.
בנוסף, יצרה המערכת טביעת רגל דומה עבור דמותו של בונד כפי שהיא משתקפת מהסרטים לאורך ההיסטוריה, ולוקחת בחשבון הצלחות קולנועיות לצורך החישוב הסופי. הרעיון הוא לייצר התאמה בין הדמות לבין איכות ופופולריות השחקן שנבחר לגלם אותה, מאחר והסתמכות על פופולריות בלבד לא תצליח להביא בהכרח התאמה שהיא נכונה עבור הדמות עצמה.
לפי המערכת של לארגו, היורש האולטימטיבי לתפקיד של 007 הוא השחקן הנרי קאוויל ("סופרמן" של דורנו), עם סיכוי של 92.3% לעקוף את דניאל קרייג במימדי הצלחה קולנועית. מיד אחריו ברשימה השחקנים ריצ'רד ארמיטאג' ("ההוביט"), אידריס אלבה ("לות'ר") וצ'ארלי האנם ("ילדי האנרכיה").
המערכת התמקדה אומנם בשחקנים בריטים, אבל בחנה גם אפשרות של שחקנים בינלאומיים אחרים, וכן את האפשרות שבעתיד נראה סוכנת עם שם הקוד 007 ובחנה שחקניות. מבין השחקנים שאינם בריטים נמצאה התאמה גבוה לקארל אורבן ("הבנים"), ואם יגיע הרגע שבו נוכל לראות אישה בתפקיד - מוטב שזו תהיה ג'ינה קראנו ("דדפול").