החשש מפני אפליקציית טיקטוק - הפופולרית במיוחד בקרב משתמשים צעירים, גובר: בימים האחרונים הוצאו הודעות אזהרה מטעם הוועדה הדמוקרטית הלאומית (DNC) והוועדה הרפובליקנית הלאומית (RNC) - שני הגופים המנהלים של המפלגות הגדולות בארה"ב, מחשש לבעיות אבטחה העשויות לנבוע משימוש בטיקטוק. הרשת החברתית הצעירה נמצאת בבעלות בייטדאנס הסינית, והאמריקאים חוששים כי היא עשויה להיות קשורה לממשל.
2 צפייה בגלריה
טראמפ, ביידן וטיקטוק
טראמפ, ביידן וטיקטוק
טראמפ, ביידן וטיקטוק
(עיבוד תמונה. צילום: shutterstock, AP, רויטרס)
בשתי הוועדות התייחסו לשימוש של בכירים, בעלי עניין ומנהלי קמפיינים באפליקציה - הן ברמה האישית והן בהקשר של ניהול קמפיינים. ההמלצות כוללות בקשה להימנע משימוש כולל באפליקציה, לא להוריד אותה במכשירים אישיים, ואם היא כבר נמצאת בשימוש למטרות קמפיין - יש לנהל אותו ממכשיר נפרד ומחשבונות חיצוניים. בארה"ב מודאגים כי האפליקציה המותקנת על מכשירים עשויה להוות מעין "דלת אחורית", שבאמצעותה ניתן להעביר מידע ישירות אל הממשל הסיני.
טיקטוק נמצאת בשבועות האחרונים תחת מתקפה ציבורית גוברת, לאחר שנחשף שהיא בין האפליקציות ששאבו מידע מהקליפבורד במכשירי טלפון של משתמשים (כל מה שעובר ב"העתק-הדבק"). רק בסוף השבוע האחרון נרשמה תקרית נוספת, כאשר ענקית הטכנולוגיה אמזון שלחה מזכר לעובדים ובו נכתב מפורשות כי עליהם להסיר את אפליקציית טיקטוק עד לסוף היום. שעות ספורות לאחר שנודע דבר המזכר, אמזון חזרה בה והצהירה כי המזכר נשלח בטעות, וכי "נכון לרגע זה אין שינוי במדיניות השימוש של העובדים בטיקטוק".
2 צפייה בגלריה
אפליקציית טיקטוק
אפליקציית טיקטוק
אפליקציית טיקטוק
(אילוסטרציה: Shutterstock)
למרות החששות הנוגעים לאבטחת מידע - טיקטוק נחשבת לרשת החברתית הצומחת ביותר, במיוחד על רקע משבר הקורונה - שהשאיר מיליוני צעירים סגורים בבתים לחודשים ארוכים. לפי הערכות בתעשייה, ברבעון הראשון של 2020 טיקטוק הורדה יותר מ-315 מיליון פעם, והפכה לאפליקציה המובילה בטבלאות ההורדות. בחודש שעבר דווח כי טיקטוק חצתה את רף מיליארד המשתמשים החודשיים.