רשימה של 5,000 שמות של פעילי ליכוד המכילה את שמותיהם ואת מספרי הטלפון הסלולרי שלהם דלפה לאינטנרט, והיא מופיעה באתר ההדלפות Ghostbin. הרשימה הועלתה על-ידי גורם אנונימי בצירוף מייל שהופץ בקבוצות רבות, שבו נכתב (באנגלית): "מערכת האלקטור שנמצאת בשימוש בהליכוד וימינה נפרצה. הנתונים יודלפו באיטיות עד שהמערכת תוסר מהאונליין. הנה המקבץ הראשון של ה'פעילים'".
4 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו בכנס הליכוד בלוד
בנימין נתניהו בכנס הליכוד בלוד
נתניהו בכנס של הליכוד
(צילום: יאיר שגיא)
מבדיקה ראשונית עולה כי הנתונים אמיתיים וכי מדובר בפעילים של הליכוד. ייתכן שמדובר בחברים במרשם החברים של הליכוד, או שמות מתוך ספר המתפקדים של הליכוד. בחברת אלקטור טוענים בתגובה כי אין מדובר בנתונים ממערכת אלקטור וכי ניתן להעלות נתונים כאלה מרשימות רבות שמסתובבים בימים אלה בין פעילים. החברה הגישה תלונה במשטרה בטענה כי מדובר בניסיון סחיטה. עו"ד בכור יאמין, שהגיש את התלונה, אמר: "עכשיו ברור לחלוטין שמדובר בניסיון סחיטה. הרשומות שפורסמו נמצאות אצל מאות אנשים בישראל והטענה שמדובר בפרטים שמקורם באלקטור היא שקרית ואין לה שום יסוד. אלקטור פועלת בהתאם לחוק ובהתאם לתקנות הגנת הפרטיות ואבטחת המידע. החברה פועלת בתיאום מלא עם גורמי האכיפה ובראשם הרשות להגנת הפרטיות ורשות הסייבר שמתריעים בזמן אמת במקרה של פריצה".
נמרוד אלירן סבח, ראש מטה אלקטור בליכוד, אומר: "הם מבינים שה-game changer של הליכוד זה אלקטור. הם יודעים שאלקטור זה האקס פקטור של הבחירות ואולי גם הפעם יביא את ה-61 מנדטים. ולכן הם רוצים להוריד את הלהיטות של הפעילים בהודעות שהאלקטור נפרץ והוא חשוף".
הבוקר, ניסינו ליצור קשר עם חלק מהאנשים שמופיעים ברשימה שהופצה. רובם הזדהו כבוחרי ליכוד או ככאלו שהצביעו ליכוד בעבר ולא הייתה להם כל בעיה ששמם ומספר הטלפון שלהם הופץ ברבים. ״זה ממש לא מזיז לי", אמרה מיטל יהודה ששמה בין המופיעים ברשימה, ״מה יעשו לי? זה לא כזה מפריע״. דוד, ששמו ומספר הטלפון שלו הופיע ברשימה, צחק למשמע המצב. ״אין לי בעיה, אני מצביע רק ביבי, ואם קרתה תקלה והשם והמספר שלי נחשף בסדר. זה מאוד קל היום להגיע לטלפון של מישהו״.

"עברתי דברים יותר גרועים"

חבר הכנסת לשעבר יהודה גליק, ששמו נמצא ברשימה בצירוף מספר הטלפון שלו, לא נשמע מודאג מהחשיפה: "עברתי דברים יותר גרועים בחיים. זה לא סוד שאני מתפקד לליכוד", אמר. לדבריו עם הפרטים פורסמו בניגוד לרצונם של האנשים מדובר בפעולה פסולה ואולם את מרבית מספרי הטלפון אפשר להשיג בחיוג ל-144.
4 צפייה בגלריה
"לא סוד שאני מתפקד לליכוד". יהודה גליק
"לא סוד שאני מתפקד לליכוד". יהודה גליק
"לא סוד שאני מתפקד לליכוד". יהודה גליק
(צילום: עמית שאבי)
שם אחד שבלט מאוד ברשימה היה שמו של בנימין נתניהו עם מספר הטלפון האישי של כביכול ראש הממשלה. מבדיקת ynet עולה כי אין זה מספרו של ראש הממשלה אלא של בחור צעיר בשנות העשרים לחייו שנקרא על שמו של מנהיג הליכוד וגם הוא ראה את המהלך בצורה הומוריסטית ולא נרגש ממנו. אסף, שגם המספר שלו נחשף סיפר אף הוא שלא נרשם לאלקטור והתייחס כמו היתר שלא בחומרה להדלפה. ״זה לא ממש אכפת לי שהשם והמספר שלי הודלפו. אני מניח שברגע שאני נותן את השם שלי והמספר לגוף כזה או אחר נגיד הליכוד שבו אני כן רשום אז יכול להיות שכולם יכולים״. אותו אסף חושף אולי טפח לתעלומה מי עומד מאחורי הפריצה ומפנה אצבע מאשימה לתומכי גדעון סער. ״יש לי חבר שנרשם לאפליקציה החדשה של הליכוד בשם בדוי והיום הוא קיבל טלפון מהחבר׳ה של תקווה חדשה. הם פנו אליו בשם הבדוי שהוא רשם באפליקציה ככה שזה מוזר״.
יותם כ"ץ, מנהל מוצר בחברת מודיעין הסייבר IntSights, מתייחס להדלפה האנונימית ואומר: "האתר המדובר נקרא Ghostbin ויש לו היסטוריה ארוכה עם גרסאות שונות של אחסון סיסמאות גנובות, פרטים אישיים, כרטיסי אשראי, מדריכי פריצות ומידע נוסף, המשמש כר פורה לפעילות זדונית. בשנה שעברה פורסם כי נמצאה פרצת אבטחה חמורה באפליקציית 'אלקטור' וייתכן שמידע אישי של מליוני אזרחים בפנקס הבוחרים דלף לרשת. בסמוך למתי שזה קרה, האקרים התחילו להתעניין במידע ובדרכים להשיג אותו באחד מהפורומים היותר פעילים של דליפת ססמאות (עוברים שם בכל יום מאות אלפים ואף מיליוני חשבונות גנובים)".
4 צפייה בגלריה
דליפת חברי הליכוד
דליפת חברי הליכוד
(צילום מסך)
בשלב זה ניתן לומר כי החידוש ברשימה זו הוא הוא בהוספת פעילים של הציונות הדתית לרשימת פעילי הליכוד. "מאז השנה שעברה לא ראינו עיסוק במידע הספציפי הזה, אבל לקראת הבחירות הנוכחיות הגיוני שהנושא יצוף מחדש. האיום שפורסם – זה סוג של קמפיין, אי אפשר לדעת אם מדובר בדליפה חדשה או זו מהשנה שעברה. אפשר להעריך שבסבירות גבוה שהמידע מהשנה השעברה ולא מהשנה הנוכחית", אומרים באינטסייטס.
ממערך הסייבר הלאומי נמסר: "המערך ישתף פעולה עם הרשות להגנת הפרטיות בהיבטי הגנת סייבר בהתאם לצורך. יובהר כי בסבב הבחירות הקודם, בשיתוף פעולה עם הרשות להגנת הפרטיות, סייע מערך הסייבר בבדיקות לחלק מרכיבי המערכת והצביע על ליקויים הדורשים המשך טיפול".
מהרשות להגנת הפרטיות נמסר: "הנושא מוכר לרשות להגנת הפרטיות ונמצא בבדיקה".
מהליכוד לא נמסרה תגובה.
בהכנת הידיעה השתתף רועי רובינשטיין