ההסעה של הילד מבית הספר מאחרת? רוצים לעקוב אחר המתרחש בדרך ולדעת בדיוק מתי לאסוף אותו מהתחנה? בקרוב תוכלו לקבל את כל המידע הזה ישירות לסמארטפון באמצעות אפליקציה ייעודית. החברה למשק ולכלכלה (משכ"ל) של המרכז לשלטון מקומי פיתחה מערכת ממוחשבת חדשה עבור הרשויות המקומיות בכל רחבי הארץ, שמאפשרת ניהול מלא, בזמן אמיתי, של מערך ההסעות למוסדות החינוך ובחזרה, וכוללת גם אפליקציה ייחודית להורים.
1 צפייה בגלריה
מתוך האפליקציה
מתוך האפליקציה
מתוך האפליקציה
(צילום מסך)
המערכת, המכונה "טרפיקל", מבוססת אינטרנט וסלולר, וכוללת ארבע אפליקציות שונות המחוברות לבסיס נתונים אחד. לכל אחת מהן ייעוד שונה: אפליקציה אחת, המשמשת לניטור מיקום הרכב (אוטובוס או מיניבוס), מותקנת בסמארטפון של הנהג. דרכה הוא מקבל מראש את מסלול הנסיעה, את מיקומי תחנות האיסוף וההורדה, והיא גם מנטרת בעזרת GPS את מסלול הנסיעה שלו.
אפליקציה שנייה נמצאת אצל המלווה המבוגר של ההסעה. היא כוללת את כל המידע הנדרש על המסלול והתחנות ואת פרטי כל התלמידים שאמורים לעלות על הרכב – כולל כתובת וטלפון ההורים - והמלווה נדרש לסמן בה שהילד אכן נמצא בו.
אפליקציה שלישית מיועדת לסמארטפון של ההורים, ודרכה הם יכולים לצפות במפה עם מיקומו המדוייק של הרכב בכל רגע, ולקבל התראה של 10 דקות לפני הגעתו, מה שחוסך המתנה מיותרת. התראה נוספת נשלחת כשהילד מגיע ליעד. אפליקציה אחרת מותקנת אצל מנהל ההסעות, שיכול לקבל דרכה, מכל מקום שבו הוא נמצא, תמונה מלאה על המצב בכל אחד מכלי הרכב שיצאו לדרך וגם לשלוף מידע רלוונטי ספציפי בכל רגע.
אפליקציית ההורים והמלווה מופעלות באופן אוטומטי בסמארטפון כ-10 דקות לפני שהנסיעה אמורה להתחיל ונסגרות באופן עצמאי כאשר הרכב הגיע ליעד, או 10 דקות אחרי המועד שבו הנסיעה אמורה להסתיים.
למופקדים על המערך – ברשות המקומית – תספק המערכת דוחות מלאים בלחיצת כפתור, שישמשו אותם להתחשבנות מדוייקת מול חברות ההסעה, שתביא גם לחיסכון משמעותי. לפי ראשי החברה, האתגר העיקרי בהטמעת המערכת הוא גיוס חברות ההיסעים השונות לשיתוף פעולה בניטור הנסיעות.
"טרפיקל" נמצאת כבר בשלבי ניסוי שונים ב-30 רשויות מקומיות, ביניהן גבעתיים, ובמהלך החודש הקרוב היא אמורה להיכנס לפעולה בכ-70 נוספות – ביניהן חולון, הרצליה, נתניה, מועצה האזורית אשכול, מועצה אזורית מנשה, ועוד. בסך הכל אמורות לאמץ אותה 140 רשויות. המערכת מבוססת על תוכנה קיימת לניהול מערכי היסעים שהותאמה במיוחד לצרכי הפרויקט על-ידי MIC, מרכז החדשנות שהשיקה משכ"ל באחרונה.
לדברי מנכ"ל משכ"ל, אביקם בלר, "הפיתוח של 'טרפיקל' הוא דוגמה להטעמת כלים טכנולוגיים שבאמצעותם יוכלו העיריות לספק שירותים יעילים יותר ולשמור על רלוונטיות גם בעידן הדיגיטלי".