ענקית הטכנולוגיה הקוריאנית סמסונג, החלה לשחרר בשבוע שעבר לרשת סדרה של רמזים ראשונים לפרויקט הבינה המלאכותית (AI) החשאי שלה, Neon. את הפרויקט המסתורי היא מתכוונת לחשוף בתחילת חודש ינואר, במהלך תערוכת CES הקרובה שמתקיימת באופן מסורתי בלאס-וגאס, ומאגדת חברות טכנולוגיה, מוצרי אלקטרוניקה וגאדג'טים חדשים.
1 צפייה בגלריה
פרויקט ניאון של סמסונג
פרויקט ניאון של סמסונג
פרויקט ניאון של סמסונג
(צילום מסך)
מעבר לעובדה שהפרויקט עוסק ב"ישות בינה מלאכותית חדשה, שיכולה להפוך לחבר הכי טוב שלך", קשה לקבל תמונה ברורה מ-7 הטיזרים המסתוריים שהעלתה סמסונג בחשבונות ייעודיים שפתחה בפייסבוק, באינסטגרם ובטוויטר. נראות בהם דמויות מוצללות, כשמעליהן הכיתוב Have You Ever Met An Artificial ("האם פגשת אי-פעם מלאכותי?") בחמש שפות שונות. את הפרויקט מלווה גם אתר אינטרנט בכתובת Neon.Life, הכולל בינתיים רק קישורים.
את העבודה על Neon מוביל המהנדס בו מון, מי שכיהן עד לפני חמישה חודשים כראש מעבדות המחקר המתקדם של סמסונג, STAR Labs. מן הרמזים שפיזרה החברה עולה רק כי מדובר בטכנולוגיה עם יכולת זיהוי, עיבוד מידע ודיבור, המזכירה יכולות אנושיות, והיא תהיה רב-לשונית. הערכות מוקדמות ברשת גרסו כי מדובר בפיתוח המבוסס על אבולוציה של הסייעת האישית "ביקסבי" של סמסונג, שלא זכתה עד כה להצלחה, אולם בסוף השבוע הבהירה החברה כי "Neon לא קשור לביקסבי או לכל דבר שראיתם בעבר". לפי ציוצים שפיזר ברשת, מדובר ב“הפיכת המדע הבדיוני למציאות”. לדבריו, העבודה על הפרויקט חייבה את המפתחים לעבודה סביב השעון, "כולל מאוחר לתוך הלילה וסופי-שבוע".
STAR Labs מתמחה בפיתוחי בינה מלאכותית, ולפי האתר שלה, חוקרת יכולות AI "ברמה אנושית, עם יכולת לדבר, להכיר ולחשוב". נשיא ומנכ"ל STAR, פרנייב מיסטר, צייץ גם הוא באמצע דצמבר, כי "במשך כמה שנים אני עובד על משהו מרגש". הבמאי המפורסם שחר קפור, שלא ברור מה הקשר שלו ל-Neon, צייץ בטוויטר כי מדובר ב"בינה מלאכותית שתגרום לך לתהות מי מכם הוא אמיתי".