עידן חדש במיקרוסופט: ביל גייטס, המייסד של ענקית הטכנולוגיה ואחד האנשים העשירים בעולם, הודיע הלילה (יום ו') כי הוא פורש מדירקטוריון החברה שהקים לפני 45 שנה, על מנת להתמקד בפעילות הפילנתרופית שלו בתחומי הבריאות, החינוך ושינויי האקלים. במקביל פרש גייטס גם מהדירקטוריון של קונצרן ברקשייר האת'וויי שבשליטת וורן באפט, שבו כיהן משנת 2004.
4 צפייה בגלריה
גייטס. הקים את מיקרוסופט ב-1975
גייטס. הקים את מיקרוסופט ב-1975
גייטס. הקים את מיקרוסופט ב-1975
(צילום: AFP)
גייטס בן ה-64 הקים את מיקרוסופט בשנת 1975 ביחד עם פול אלן (שהלך לעולמו בשנת 2018) וכיהן כמנכ"ל החברה עד לשנת 2000. בשנה זו פינה את הכיסא לטובתו של סטיב באלמר ועבר לתפקיד היו"ר, שבו כיהן עד לשנת 2014 על אף שכבר ב-2008 הפחית את מעורבותו בניהול היומיומי של החברה. המנכ"ל הנוכחי של החברה הוא סאטיה נאדלה, שזוכה לשבחים על תפקודו ונחשב לאחד המנהלים המוצלחים בעולם הטכנולוגיה. "ההנהגות בברקשייר ובמיקרוסופט מעולם לא היו חזקות יותר, כך שזהו הזמן הנכון לנקוט בצעד הזה", כתב גייטס בפוסט שפירסם בלינקדאין, "בכל הנוגע למיקרוסופט, הפרישה מהדירקטוריון איננה פרישה מהחברה. מיקרוסופט תמיד תהיה חלק חשוב מחיי ואני אמשיך לעבוד מול סאטיה ומול ההנהגה הטכנית כדי לעזור לעצב את החזון ולהשיג את המטרות השאפתניות של החברה. אני אופטימי יותר מתמיד לגבי ההתקדמות של החברה ולגבי הדרכים שבהן היא יכולה להיטיב עם העולם".
4 צפייה בגלריה
ביל גייטס וביל קלינטון בשנת 1996
ביל גייטס וביל קלינטון בשנת 1996
פעמיים ביל. גייטס עם ביל קלינטון בשנת 1996
(צילום: AP)
4 צפייה בגלריה
ביל ומלינדה גייטס
ביל ומלינדה גייטס
מתמקדים בפילנתרופיה. ביל ומלינדה גייטס
(צילום: AP)
4 צפייה בגלריה
ביל גייטס ובונו
ביל גייטס ובונו
עם חברו בונו, סולן להקת U2
(צילום: AP)
נאדלה מסר כי "היה זה כבוד ענק לעבוד וללמוד מביל לאורך השנים". הוא הדגיש כי הוא מכיר תודה למייסד החברה וכי מיקרוסופט תמשיך ליהנות מהעצות שלו. גייטס נותר אחד ממחזיקי המניות העיקריים של החברה, שהונפקה בשנת 1986 ונחשבת לאחת מהחברות הגדולות בעולם עם שווי שוק שעומד על 1.21 טריליון דולר. כיום נחשב גייטס לאיש השני הכי עשיר בעולם, אחרי מייסד אמזון ג'ף בזוס, והונו מוערך ביותר מ-103 מיליארד דולר. בשנים האחרונות העדיף גייטס להקדיש את זמנו וכספו לפעילות הפילנתרופית שלו, כפי שתועד היטב בסדרה הדוקומנטרית "בתוך מוחו של ביל: לפצח את ביל גייטס" שעלתה בנטפליקס בסוף השנה שעברה. אחת המטרות המרכזיות של "קרן ביל ומלינדה גייטס", שאותה הקים עם אשתו, היא למצוא פתרון עבור 4.5 מיליארד בני אדם שאין להם גישה לשירותים. בשבועות האחרונים, הקרן מתמקדת במגפת הקורונה והשבוע הכריז גייטס כי ישקיע 50 מיליון דולר על מנת למצוא חיסון לנגיף שגבה את חייהם של יותר מ-5,000 בני אדם ברחבי העולם. זאת, בנוסף לתרומה של 100 מיליון דולר למאבק בנגיף שעליה הכריזה הקרן כבר לפני יותר מחודש.