גאווה ישראלית כפולה בפסטיבל קאן: משחק ה-VR "הסוד של רטרופוליס" - שפותח בישראל בסטודיו עצמאי בשם Peanut Button, מועמד לפרס בקטגוריית המציאות המדומה בפסטיבל היוקרתי. מדובר בהישג משמעותי על התפר שבין קולנוע לגיימינג, ובהישג גם עבור מפתחים עצמאיים בישראל.
"הסוד של רטרופוליס" מתרחש בעיר עתידנית שמנוהלת על-ידי רובוטים, שתפקידם לשמור על התרבות האנושית בחיים. בעזרת משקפי המציאות המדומה, שחקנים נכנסים לתוך גופו של רובוט-בלש שעוזר לכוכבת קולנוע הנמלטת מבעלה. המשחק משלב בין קולנוע קלאסי, פילם-נוארי, לבין ז'אנר משחק מסוג פוינט אנד קליק - שנחשב לנוסטלגי במיוחד - והכל במציאות מדומה.
המשחק פותח בסטודיו של האחים אסף ואיל גבע, והמעצב דניאל הו, שהוקם בשנת 2019 ופועל ממקלט בתל אביב. הבשורה על המועמדות בפסטיבל קאן תפסה אותם לא מוכנים. "כשהגשנו מועמדות ראינו שיתר המועמדים הם ממש סרטי VR בהפקות גדולות ומושקעות, ואנחנו הגשנו משחק אינדי שפיתחו שלושה אנשים במקלט. אבל בכל זאת שלחנו את לחמנו על פני המים, וכשהודיעו לנו על המועמדות במייל, קצת חששתי שזה פישינג מתוחכם או שמישהו עושה עלינו סיבוב. אבל לא, בדקנו וזה אמיתי".
1 צפייה בגלריה
סטודיו פינאט באטן
סטודיו פינאט באטן
סטודיו פינאט באטן
(צילום: Peanut Button)
"הסוד של רטרופוליס" פותח בין הסגרים של הקורונה, אולם האתגר האמיתי התעורר דווקא במבצע "שומר החומות": "התקופה הזאת הייתה מאוד מאתגרת, כי אנחנו עובדים במקלט והיינו צריכים לפנות אותו", סיפר איל. "במקביל היינו צריכים להגיש לפסטיבל גם את התוכנה הסופית ולהריץ טסטים, וגם להקים מעין חדר וירטואלי שאליו יגיעו מבקרי הפסטיבל".