הילדים מבלים שעות ארוכות מול נטפליקס בעקבות משבר הקורונה שהשבית את בתי הספר והגנים? בטח תשמחו לדעת ששירות הסטרימינג הפופולרי החליט להשיק כלים חדשים כדי לסייע להורים המודאגים להגביל ולפקח על פעילותם של הילדים מול המסך. מדובר בין היתר באבטחה של פרופיל ההורה באמצעות סיסמה והסרת כותרים מהפרופיל של הילד.
3 צפייה בגלריה
ילד צופה בנטפליקס
ילד צופה בנטפליקס
לא הגיע הזמן לעשות הפסקה?
(צילום: shutterstock)
אלה התכונות החדשות, שזמינות לשימוש החל מהערב - גם בישראל: 1. קוד אישי לפרופיל ההורה: נטפליקס מאפשרת כעת להגביל את הגישה לפרופיל של ההורה באמצעות סיסמה. כך אתם יכולים להבטיח שהילד לא יצפה בתכנים שלא הולמים את גילו. הפיצ'ר הזה יכול להיות יעיל גם במקרה שאתם חולקים את חשבון הנטפליקס שלכם עם בני משפחה או חברים ואינכם רוצים שתהיה להם גישה לפרופיל האישי שלכם.
3 צפייה בגלריה
בקרת הורים בנטפליקס
בקרת הורים בנטפליקס
לאמא יש סיסמה
(איור: נטפליקס)
2. סינון לפי סיווג גיל: כעת ניתן להתאים אישית את חוויית הצפייה של הילדים באמצעות "סינון החוצה" של כותרים שאינם מתאימים לגילם. כך למשל תוכלו לקבוע שבפרופיל של הילדים שלכם לא יופיעו תכנים המתאימים לגיל 7 ומעלה, או 13 ומעלה. מנטפליקס נמסר כי המסננים נוצרו "על-פי סיווגים ספציפיים לכל מדינה".
3 צפייה בגלריה
בקרת הורים בנטפליקס
בקרת הורים בנטפליקס
הגבלת תכנים לפי גיל
(איור: נטפליקס)
3. הסרת כותרים: יש סדרה ספציפית שאתם לא רוצים שהילד שלכם ייחשף אליה? כעת ניתן להסיר אותה, או כל כותר אחר בנטפליקס, מהפרופיל. כאשר פילטר זה מופעל, הכותרים החסומים כלל לא יופיעו בפרופיל הרלוונטי.
4. השבתת ההפעלה האוטומטית של פרקים: לא מעוניינים שהילד יעבור מפרק לפרק בלי הפסקה? מומלץ להפעיל את הפיצ'ר הזה.
5. סקירת ההגדרות: כעת ניתן לבחון בקלות את ההגדרה בכל פרופיל במרכז "פרופיל ובקרת הורים" בהגדרות החשבון.
6. מה הילדים רואים? הורים יכולים מעתה לעיין בהיסטוריית הצפייה של הילדים בפרופיל שנוצר עבורם. את הכלים החדשים ניתן להפעיל באמצעות הגדרות החשבון בסמארטפון, במחשב הנייד או בטאבלט.