חברת DSPG הישראלית, יצרנית שבבים לפיענוח קול, ממשיכה בפיתוח טכנולוגיות שמשתלבות במוצרים של החברות הגדולות בעולם: "אוזן חכמה" - שבב לזיהוי צלילים באמצעות בינה מלאכותית שנמצאת על השבב עצמו ומערכת לשיחות ווידאו שממקדת את ההאזנה באדם שנמצא בתנועה. היום הודיעה החברה לבורסת נאסד"ק כי ייצאה את שבב SmartVoice המאה מיליון מאז הוחל בשיווקו. מדובר בשבב לקליטת הוראות קוליות ובין לקוחות החברה בתחום זה: גוגל, אמזון, פייסבוק, גו פרו, סמסונג ולנובו.
טכנולוגיית מיקוד ההאזנה במשתמש של DSPG מותקנת בכל מכשירי Portal TV של פייסבוק, שהושקו ב-2018 וזכו לגרסאות מעודכנות בשנה שעברה. הפורטל הוא מסך חכם לשיחות וידיאו שמאפשר לבצע שיחות באמצעות פלטפורמות שיחות הווידאו תוך שהמצלמה עוקבת אחר המשתמש ובמקביל השבב של DSPG עוקב אחר קולו.
3 צפייה בגלריה
אבטחה ADT DSPG
אבטחה ADT DSPG
מערכת אבטחה של ADT עם שבב DSPG
(צילום: יח"צ)
מנכ"ל DSPG, עופר אליקים, אומר בשיחה עם ynet כי פייסבוק "דוחפת חזק" את שיווק המוצר. לדבריו בנוסף לכך DSPG מתקדמת לקראת חתימת הסכמים עם פלטפורמות שיחות וידאו כמו זום, מיקרוסופט טימז, webex ואחרות, לשיבוץ הטכנולוגיה שלהם במכשירי ניהול שיחות וידאו יעודיים. גם יצרניות מחשבים ניידים ומכשירי טלוויזיה נכנסות לתחום שיחות הווידאו וכאן נמצאת DSPG במשא ומתן עם סמסונג, לנובו וחברות נוספות. "הטכנולוגיה שלנו מאפשרת גם בחדר גדול לפקס את האודיו, גם אם מאוד התרחקתי מהמכשיר, באמצעות מיקרופונים אדפטיביים", אומר אליקים, "כל התחום העבודה מהבית עובר מהפכה ואנחנו לגמרי בתמונה הזאת".
שבב הבינה המלאכותית של DSPG מסוגל לזהות צלילים כמו התרעות של גלאי עשן או גלאי פחמן חד-חמצני, אבל גם כלב שנובח, שבירה של זכוכית, קולות ירי. זיהוי קולות כזה הוא חלק ממערכות הגנה ביתיות מודרניות, שלא מסתפקות רק בחיישני נפח לזיהוי תנועה חשודה בבית. לדברי אליקים, הטכנולוגיה החדשה פועלת באמצעות בינה מלאכותית, רשת נוירונית שמאומנת לזיהוי צלילים שונים ואינה דורשת עיבוד בענן או משאבי מחשב חיצוניים.
3 צפייה בגלריה
מנכ"ל DSPG עם המשקפיים של אמזון
מנכ"ל DSPG עם המשקפיים של אמזון
עופר אליקים עם משקפי אמזון. DSPG בפנים
(צילום: טל שחף)
לדבריו, רמת הזיהוי של המוצר עוברת את ה-90 אחוזים, טוב יותר ממערכות מסובכות יותר כמו של אמזון, שמבצעות זיהוי צלילים בענן. עסקה ראשונה בתחום זה נחתמה מול חברת האבטחה הגדולה בעולם ADT, שהכריזה עליה לאחרונה כחלק ממוצר BLUE מתוצרתה.
אליקים אומר כי שימוש עם פוטנציאל רב לטכנולוגיה זו הוא מערכת לשיפור השמיעה באוזניות אלחוטיות: "אנחנו יכולים לייצר חוויית שמע הרבה יותר טובה. אנחנו מזהים באמצעות אלגוריתם את יכולת השמע של המשתמש, באילו תדרים הוא לא שומע טוב, ולעשות המרת תדר לצלילים האלה ואך להרחיב את יכולת השמע שלו. מדובר על קשת רחבה של טכנולוגיות, שיגרמו למכשירים האלה לא לצאת מהאוזניים כי אנחנו נצטרך אותם כל הזמן כדי לשמוע יותר טוב". לדבריו, מוצרי הדגמה ראשונים בתחום זה פותחו על ידי DSPG ומודגמים כעת ללקוחות.
3 צפייה בגלריה
פיקסל באדס
פיקסל באדס
פיקסל באדס
(צילום: רויטרס)
כפי שפורסם לראשונה ב-ynet, חברת DSPG היא יצרנית שבבי עיבוד הקול באוזניות פיקסל באדס של גוגל. כמו כן, מותקנים השבבים שלה באוזניות של פנסוניק, כולל שני דגמים חדשים שייצאו בשנה הבאה, ובדגמים של חברות נוספות. החברה תשתלב גם באוניות Harman, מותג של סמסונג, בשנה הקרובה.
אליקים מוסיף: "אנחנו חודרים ליותר ויותר ספקיות ומכניסים טכנולוגיה ישראלית בתחום שלא רגיל לראות טכנולוגיה שמגיעה מישראל. אנחנו רואים שהחידושים שאנחנו מציעים מאומצים על ידי חברות שמחפשות דרך לבדל בין המוצר שלהן למוצרים של חברה אחרת".
חברת DSPG הוקמה לפני כ-34 שנה והיא עוסקת בפיתוח שבבים מסוגים שונים, בהם יישומי תקשורת לשוק הביתי, שבבים לשליטה באמצעות קול, טכנולוגיות לבתים חכמים וטכנולוגיות המשלבות וידאו וקול לטלפוניה משרדית.