עידן חדש בפייסבוק? ובכן, לא ממש: הרשת החברתית הודיעה היום (ד') כי במסגרת עיצוב מחדש של עמודי פייסבוק, היא זונחת את מונה הלייק, ותציג מעתה רק את מספר העוקבים. עמודי פייסבוק משמשים דמויות ציבוריות - סלבריטאים, פוליטיקאים, אמנים וכדומה. עד עתה, בעמודי פייסבוק צויין מספר הלייקים שקיבל העמוד, לצד מספר העוקבים - ואלה לא תמיד מהווים נתונים תואמים.
2 צפייה בגלריה
הלייק של פייסבוק
הלייק של פייסבוק
הלייק של פייסבוק
(צילום: shutterstock)
"אנו מסירים את ה'לייקים' ועוברים להתמקד במספר העוקבים", כך נכתב בבלוג הרשמי של פייסבוק, "במטרה לפשט את הדרך שבה אנשים מתקשרים עם עמודי הפייסבוק האהובים עליהם. בניגוד ללייקים, עוקבי העמוד מייצגים את האנשים שמקבלים עדכונים שוטפים בנוגע לנעשה בו, מה שנותן אינדיקציה טובה יותר לגבי קהל העוקבים". כלומר, בפייסבוק אומרים שמונה הלייקים הציג עד כה תמונה יחסית מעוותת של הקהל, והשינוי הזה אמור לייצר שקיפות גדולה יותר.
2 צפייה בגלריה
עמודי פייסבוק
עמודי פייסבוק
עמודי פייסבוק המחודשים
(צילום: Facebook)
העיצוב המחודש יכלול מעתה גם ניוז-פיד ייעודי עבור כל עמוד, וגם פורמט טקסטואלי חדש של שאלות ותשובות, שמטרתו לאפשר מעורבות משתמשים גבוהה יותר. גם כלי הניהול של עמודי פייסבוק השתכללו במסגרת העיצוב המחודש, והם יכללו מעתה אפשרות להקצות הרשאות ניהול ספציפיות על פי תחומים - כמו ניהול מודעות, ניהול תובנות ועוד. בחודשים הקרובים העיצוב החדש יגיע לכלל המשתמשים, שיוכלו לראות פריסת עמוד חדשה וממשק משתמש בעיצוב מחודש.