מיכל סלה ז"ל, שנרצחה על-ידי בעלה באוקטובר האחרון, אמורה הייתה לחגוג יום הולדת 33 ממש היום. לזכרה, נערך בימים אלה האקתון וירטואלי תחת הכותרת Safe@Home, שרותם אליו מפתחים מחברות הטכנולוגיה הגדולות בישראל, לצורך פיתוח טכנולוגיות להגנה במרחב הביתי, להצלת חיים ולמיגור אלימות במשפחה. כ-1,500 מתכנתים ומתכנתות צפויים לקחת חלק בהאקתון, שיימשך שלושה ימים וייערך על גבי פלטפורמת טימז של מיקרוסופט. אירוע הגמר יתקיים ביום רביעי, בבית הנשיא בירושלים.
1 צפייה בגלריה
מיכל סלע
מיכל סלע
מיכל סלה ז"ל
"מאז המקרה, לא הפסקתי לשאול את עצמי למה זה קרה", מספרת לילי בן עמי, אחותה של מיכל, פעילה חברתית ויזמת, שהקימה את פורום מיכל סלה. "בחצי שנה האחרונה צללתי לתחום הזה של אלימות במשפחה, ונדהמתי לראות שהוא נשאר בימי הביניים. זה התחום היחיד שעוסק בחיים ומוות, ואין בו מניעה, אין מענה בזמן אמת. שלושת המענים הקיימים היום - כולם מונחים על כתפי האישה, הם פנייה למשטרה, פנייה לרווחה או למקלט. אין מענה לגבר האלים, אין מענה לציבור שיידע לזהות, ואין מניעה. היום כל ישראלי יודע מה לעשות כשהוא רואה חפץ חשוד באוטובוס, אבל כששומעים צעקות אצל השכנים חושבים פעמיים".
בן עמי החליטה לגייס את הסטארט-אפ ניישן למציאת פתרונות טכנולוגיים למצב הקיים. "אנחנו רוצים להכניס גם בנושא הזה חשיבה חדשנית. כמו שישראל היא מובילה עולמית בלוחמה בטרור - שתהיה מובילה עולמית בלוחמה בטרור שבתוך הבית", היא אומרת. לדבריה, כבר נרשמו יותר מ-120 רעיונות לפיתוח בהאקתון הקרוב, החל מאפליקציות מבוססות זיהוי קולי שמסוגלות להתריע מפני מקרי אלימות על סמך הקולות הנשמעים בבית, דרך פרסומות מותאמות בגוגל, שקופצות בהתאם להקלדת מילות חיפוש מסויימות. "מיכל חיפשה 'קנאה בזוגיות' בגוגל, כלי כזה יכול היה להקפיץ לה פרסומת שהיא בעצם שאלון להערכת מסוכנות".
צוות השיפוט כולל בכירים ובכירות מתחום ההייטק הישראלי, בהם מנכ"לית מיקרוסופט ישראל, רונית אטד; מנכ"לית פייסבוק ישראל, עדי סופר-תאני; מנכ"לית מרכז פרס לשלום, אפרת דובדבני; סגן נשיא מובילאיי, טל בביוף; השר לבטחון פנים גלעד ארדן; ומנכ"ל בית הנשיא, הראל טובי.