הסטארט-אפ הישראלי GK8 מבטיח לשלם ביטקוין בשווי 250 אלף דולר להאקר שיצליח לפרוץ לארנק הדיגיטלי הקר שפיתח. אתגר הבאונטי של החברה ייצא לדרך היום בשעה 16:00 ויסתיים כעבור 24 שעות.
ארנק דיגיטלי קר נועד לשמור על נכסים דיגיטליים, ביטקוין למשל, מבלי להתחבר לאינטרנט. זאת, בניגוד לארנק חם, שמחובר לאינטרנט ולכן חשוף לפריצות. "מצאנו דרך לדלג על החיבור לאינטרנט", הסביר באולפן ynet ליאור לאמש, מנכ"ל ומייסד-שותף של GK8, "המכשיר הזה מעולם לא מחובר לרשת ובאף שלב אין להאקרים אפשרות לפרוץ למוצר".
GK8 הוקמה בשנת 2018 על-ידי לאמש ביחד עם מנהל הטכנולוגית הראשי של החברה, שחר שמאי. שניהם עסקו קודם לכן באבטחת הנכסים האסטרטגיים של ישראל בפני מתקפות סייבר. אחד המשקיעים בחברה הוא מריוס נכט, יו"ר ואחד ממייסדי חברת הגנת הסייבר צ'ק פוינט.
1 צפייה בגלריה
הארנק של GK8
הארנק של GK8
כבד מאוד יחסית לארנק
(צילום: יח"צ)
"הרבה ארנקים קרים טוענים שהם קרים בזמן שהם לא כאלה באמת, מכיוון שיש איזושהי נקודה קטנה שבה הם חייבים להתחבר לרשת", אומר לאמש, "אנחנו מצאנו דרך לפתור את הנקודה הזאת. זה מאוד חשוב כי ב-2018 נגנבו יותר ממיליארד דולר ממוסדות פיננסיים שניהלו נכנסים דיגיטליים".

כמו כספת

הארנק של GK8, שנראה במבט ראשון כמו תיק ג'יימס בונד, שוקל לא מעט קילוגרמים. לאמש מסביר כי הוא לא אמור להיות נייד ולחברה אין כל כוונה להקטין את מידותיו: "הארנק אמור לשבת במקביל לכספת שיש לך בבנק, שאתה שומר בה זהב או שטרות". רוצים לרכוש כזה לעצמכם? לדברי המנכ"ל, מדובר במכשיר שמיועד בראש ובראשונה למוסדות פיננסיים בעלי משאבים, ועלותו מגיעה לכמה מאות אלפי דולרים. ההאקר הראשון שיצליח לפרוץ לארנק וימסור ל-GK8 הסבר מפורט כיצד עשה זאת, יזכה בתכולתו (כ-125 אלף דולר בביטקוין) וב-125 אלף דולר נוספים בביטקוין. מאות האקרים כבר נרשמו לאתגר, אבל בחברה מביעים ביטחון בכך שמחר ב-16:00 הכסף יישאר אצלם.