אפל הודיעה על הכרזה גדולה בעוד שבוע בדיוק, ב-15 בספטמבר. האירוע שמכונה "הזמן טס" בא ככל הנראה במקום אירוע השקת מכשירי אייפון חדשים, המקובל בחברה בספטמבר בכל שנה. בישראל זימנה החברה את כלי התקשורת לתדרוך יום למחרת, ב-16 בספטמבר.
בכך יש לקוות שתסתיים חרושת השמועות וההדלפות סביב המוצרים החדשים שאפל תציג ומועדי חשיפתם, שנגרמה בעיקר בשל העיכובים בייצור האייפונים החדשים בעקבות מגבלות הקורונה במזרח אסיה. חוסר הבהירות לגבי לוח הזמנים של השקת המכשירים החדשים זרע בלבול בקרב פרשני אפל הוותיקים. ברשתות נפוצו שמועות כי אפל מתכננת אירוע השקת טלפונים בשבוע הבא והיום (ג') טען המדליף המוסמך ג'ון פרוסר, שאפל צפויה להכריז כבר היום על דגמי אייפד חדשים ושעון אפל 6 החדש. הוא טען כי ההודעה לעיתונות כבר מוכנה אבל מועד הפרסום עצמו לא נקבע סופית. פרשנים אחרים מתעקשים שאפל תציג גם את האייפונים החדשים.
1 צפייה בגלריה
אפל time flies
אפל time flies
ההזמנה לאירוע אפל
(מקור: Apple)
ההזמנה המסתורית שהופצה היום אינה מסגירה מה המוצרים שמתוכניים להשקה, אבל הכותרת "הזמן טס" רומזת כי מדובר בשעות אפל ווטש 6, שלפי השמועות יכלול מדידת חמצן בדם ומעקב שינה משופר, סוללה חזקה יותר ושיפורים נוספים בזכות מערכת ההפעלה watchOS 7.
אפל גם החביאה "ביצת פסחא" בהודעה על אירוע "הזמן טס": מי שצופה באיור באמצעות טכנולוגיית המציאות הרבודה (ARKit) של אפל יכול לראות את האיור מתהפך ויוצר את הלוגו של אפל מעל התאריך 15 בספטמבר. עכשיו נותר לתמוה האם הקריצה הזו מצד אפל רומזת שהחברה גם תציג מוצר חדש בטכנולוגיית מציאות רבודה.
אפל כבר אישרה כי לא תוציא לשוק טלפונים חדשים בחודש ספטמבר. מנהל הכספים של אפל, לוקה מאסטרי, אמר באירוע למשקיעים כי האייפונים חדשים יושקו באיחור של מספר שבועות בלבד אחרי המועד המתוכנן בסוף ספטמבר. אתר Nikkei Asian Review מגלה הערב שאפל עומדת להתחיל מיידית בייצור האייפונים החדשים כבר בשבועות הקרובים, וכך למזער את העיכוב למספר שבועות במקום מספר חודשים.
הייצור יתחיל בהיקף חלקי והייצור ההמוני יתחיל בסוף ספטמבר או תחילת אוקטובר. מדובר עדיין בעיכוב לעומת לוח הזמנים המקורי של אפל - הייצור תוכנן להתחיל באוגוסט והמוצרים נועדו להגיע לשוק בספטמבר. עם זאת, ההערכה היא כי אפל לא תעמוד בהיקף הייצור המתוכנן שלה – 80 מיליון מכשירי אייפון 5G עד לסוף השנה, מה שעלול לגרום לה להפסדים כספיים ניכרים.
פרשנים משוכנעים כי אפל אכן תכריז על האייפונים החדשים בקרוב שכן היא רשמה שמונה דגמי אפל ווטש ושבעה דגמי אייפד ברישום הוועדה הכלכלית האירו-אסיאתית (EEC). במקום זה נרשמו בעבר כל מוצריה החדשים של אפל, עוד לפני השקתם הרשמית.
הדגם העיקרי שאפל תתחיל בייצורו כעת הוא האייפון מדגם הביניים, בעל מסך OLED בגודל 6.1 אינץ' ושתי מצלמות אחוריות. הדגם היקר יותר יתהדר במסך 6.7 אינץ' ושלוש מצלמות אחוריות וכמו כן יוצגו עוד שני דגמי אייפון. לפי הדיווח אפל גם מכינה גאדג'ט חדש בשם AirTag, שיאפשר למשתמשי אפל לעקוב אחר פריטים שונים.