חברת גוגל מניפה את נס המאבק מול המתחרה הגדולה אפל. החברה השיקה הערב (יום ג') את הגרסה החדשה של אנדרואיד – אנדרואיד 12 – לסמארטפונים שמתחרים באייפון וכן גרסה חדשה למערכת ההפעלה WearOS לשעונים שיתחרו באפל ווטש. גוגל גם הכריזה על שיתוף פעולה עם סמסונג ועם חברת פיטביט שרכשה בשנה שעברה בפיתוח מערכת הפעלה לשעונים חכמים.
בפתיחת כנס המפתחים השנתי שלה – Google I/O – הציגה החברה סדרה ארוכה של חידושים נוספים בתחום החיפוש, גוגל מפות, גוגל תמונות, קניות מקוונות ועוד. הכנס מתקיים במתכונת דיגיטלית והאירועים המרכזיים מועברים ממטה החברה במאונטיין וויו בקליפורניה למאות אלפי צופים באמצעות יוטיוב. בניגוד לציפיות, בכנס לא הוצגו אוזניות חדשות וגם לא טלפונים או שעונים.
3 צפייה בגלריה
סונדר פיצ'אי
סונדר פיצ'אי
סונדר פיצ'אי באירוע פתיחת הכנס
(צילום: גוגל)
מנכ"ל החברה סונדאר פיצ'אי שפתח את האירוע, גם הציג את אחד הפרוייקטים המסקרנים שנמצא עדיין בפיתוח: פרוייקט סטארליין (Starline). מדובר במערכת לשיחות וידאו על מסך גדול בין שני משתמשים, שמציגה את הצד השני באיכות גרפית גבוהה ובצילום תלת מימד, כך שנוצרת תחושת שיחה אישית, פנים אל פנים.
החידושים באנדרואיד 12 כוללים עיצוב חדש מהיסוד, עם יכולת שליטה מרחיקת לכת של המשתמש במראה הסמארטפון והאפליקציות. העיצוב שיבחר המשתמש יוכל ללוות אותו לרוחב כל היישומים של גוגל על כל הפלטפורמות וישמש כטביעת אצבע בולטת ואישית. הסמארטפון יעמוד בקשר טוב יותר עם מכשירים נוספים, ויוכל לשמש כשלט רחוק לטלוויזיה, כאמצעי זיהוי המשתמש וכמפתח חכם עבור המכונית.
(Google Starline)
החידושים בגוגל מפות כוללים ניווט אקולוגי, שיבחר את המסלול הפוגע הכי פחות בסביבה מבין חלופות דומות, ניוווט בטוח שבוחר את המסלול הכי פחות מסוכן מבחינת מצב התנועה ותנאי מזג האוויר. גוגל שיפרה את הניווט בתוך בניינים וקמפוסים (Live View) ובקרוב יגדל מספר המקומות בהם ניתן לנווט בתוך בניין עם תצוגת AR על גבי צילום המקום. כמו כן, גוגל מוסיפה תכונת פירוט נוספת במקומות מסוימים שמאפשרת לזהות מעברי חצייה ותמרורים והיא גם תציג לנו בתי עסק על גבי המפה בהתאמה למאפיינים האישיים ולשעת היום: בתי קפה בבוקר ומסעדות בערב.
שמרית בן יאיר, סגנית הנשיא הישראלית בחברה הממונה על גוגל תמונות, הציגה את החידושים בתחום: בין השאר הוצג שירות Little Patterns שיקבץ עבורנו תמונות עם אלמנט ויזואלי דומה ושירות של עיבוד וידאו, שישלב בין כמה תמונות של אותם מצולמים וייצור סרטון עם תנועה שמבוסס על התמונות. גוגל גם עשתה שינויים במנוע עיבוד התמונות כך שהתוצאות יהיו טובות יותר עבור בעלי עור כהה.
3 צפייה בגלריה
שמרית בן יאיר
שמרית בן יאיר
סגנית הנשיא הישראלית של גוגל. שמרית בן יאיר
(צילום: גוגל)
גוגל הציגה כלים חדשים לניהול הפרטיות, כמו למשל תיקייה מאובטחת לשמירה של תמונות, מחיקה אוטומטית של הפעילות בחשבון לאחר שנה וחצי, מחיקה של תמונות מסוימות מההיסטוריה של תמונות גוגל, בין השאר במענה לבקשת הקהילה הטרנסית.
בין החידושים בחיפוש גוגל: תוצאות החיפושים באמצעות צילום (Lens) יהיו ניתנות לעריכה, תרגום והשמעה, גוגל תספק מידע נרחב על החיפוש שיכלול את ההקשר של התוצאות שנמצאו, וכן – חיפוש ה-AR של גוגל התרחב, ומעכשיו לא מדובר רק בבעלי חיים: אם תחפשו ספורטאים מסוימים, הוא יציג אותם על המסך כשהם מתעמלים אצלכם בסלון.
החברה הציגה שתי מערכות בינה מלאכותית חדשות: מערכת למדא (LaMDA) נועדה לעיבוד והבנה של שפה טבעית והיא תשולב בסופו של דבר בעוזר הקולי גוגל אסיסטנט ובחיפושים קוליים. בשלב זה למדא יודעת לנהל שיחה כמו-אנושית במספר תחומים והכוונה להרחיב את תחומי העיסוק שלה וגם את יכולותיה לזהות תמונות וצלילים. כמו כן, הוצגה מערכת הבינה המלאכותית MUM, שמזהה שאלות בשפה טבעית ולדברי החברה עולה על מנוע זיהוי השפה הטבעית BERT. גוגל גם הכריזה על הקמת קמפוס Quantum AI שבו היא תרכז את מאמצי פיתוח המחשב הקוונטי שלה.
3 צפייה בגלריה
כנס גוגל I/O
כנס גוגל I/O
כנס גוגל I/O
(צילום: גוגל)
מספר חידושים הוצגו בדפדפן כרום של גוגל, בהם כלי ניהול סיסמאות חדשים, שיהיו מעורבים בצורה אקטיבית בשמירה על הסיסמאות שלנו מעודכנות ומאובטחות. המערכת תשולב בשלב הראשון בכרום לאנדרואיד ולאחר מכן בגרסאות הכרום האחרות. גוגל משפרת את המעקב אחרי הקניות שלנו ובין השאר כרום יזכור את עגלות הקניות שמלאנו אך לא קנינו, ויאפשר לנו לחזור אליהן מאוחר יותר.
החברה הציגה גם סביבת עבודה שיתופית חדשה שנקראת Smart Canvas, אשר תחליף את מסמכי גוגל הנוכחיים ואת שירות ניהול המשימות ASANA. בין החידושים במערכת החדשה: שיפור של שירות שיחות הווידאו Meet ושילובו בסביבת העבודה, שילוב לוחות הזמנים של פרויקטים עם המסמכים, הגדרת משימות לחברי צוות, תיוג מסמכים ותיוג פגישות ועוד.