הגיימרים בדרך לאילת: אליפות העולם בספורט אלקטרוני של ארגון IESF תתקיים בשנה הבאה בעיר הנופש הדרומית - כך הוכרז במהלך האליפות ה-11 שהתקיימה בסוף השבוע בסיאול, בירת דרום קוריאה. התחרות היוקרתית תתקיים בישראל על אף שנציגינו לא הצליחו לעבור את שלב הבתים בשלושת המשחקים שבהם השתתפו - טקן 7, פרו אבולושן סוקר 20 ודוטא 2.
גיימי gamey
"זה סוד ששמרנו בבטן במשך ארבעה חודשים", סיפר עידו ברוש, יו"ר העמותה לגיימינג תחרותי שנבחר לוועד של הפדרציה העולמית לספורט אלקטרוני. "אנחנו עובדים על זה במשך חצי שנה ביחד עם תנועת מכבי העולמית, משרד ראש הממשלה ועיריית אילת. העמותה לגיימינג תחרותי באופן כללי מנסה לעשות את זה כבר במשך שבע שנים וסוף סוף הגענו לשותפים הנכונים כדי לייצר בפעם הראשונה אליפות עולם של גיימינג בישראל שתהיה הטובה ביותר בהיסטוריה של הפדרציה".
4 צפייה בגלריה
נבחרת ישראל גיימינג
נבחרת ישראל גיימינג
נבחרת ישראל בגיימינג
(צילום: אביתר כהן)
אלי לנקרי, סגן וממלא מקום ראש העיר אילת, מסר: "אנו שמחים וגאים לארח באילת את אליפות העולם היוקרתית בגיימינג. אני בטוח שזה יחזק את מעמדה של אילת כעיר תיירות ונופש מובילה וכעיר ספורט בינלאומית ויחשוף בפני מיליוני אנשים בעולם את יופיה הנדיר. מאות המשתתפים מהעולם יזכו לאירוח בלתי נשכח".
4 צפייה בגלריה
אדיר עמיאל, קפטן נבחרת ישראל בגיימינג
אדיר עמיאל, קפטן נבחרת ישראל בגיימינג
אדיר עמיאל, קפטן נבחרת ישראל בגיימינג
(צילום: אביתר כהן)
4 צפייה בגלריה
נבחרת ישראל בגיימינג
נבחרת ישראל בגיימינג
אליפות הגיימינג בדרום קוריאה
(צילום: אניטה קרפל)
בתחרות צפויים להשתתף יותר מ-500 שחקנים מ-60 מדינות והיא תשודר בשידור חי למיליוני צופים ברחבי העולם. השאלה הגדולה היא כיצד יגיבו המדינות המוסלמיות החברות בפדרציה. "חלק מהאיגודים, כמו האיגוד האיראני או האינדונזי, הביעו אכזבה מכך שלא יוכלו להגיע", סיפר ברוש, "אבל לא מהעובדה שישראל מארחת. גם שם רוצים להגיע ולא יכולים בגלל המצב הפוליטי במדינה שלהם. ראוי לומר שמשרד ראש הממשלה ומשרד הפנים אישרו כניסת ספורטאים אלקטרוניים גם למדינות שאין לנו איתם יחסים דיפלומטים, זה ראוי להערכה וזה בדיוק הסיפור שאנחנו מספרים בעולם - ישראל היא מדינה שמקבלת את כולם ומעוניינת שכולם יבואו אלינו. אם האיראנים, האינדונזים, הלבנונים וכל מי שירצה באמת להגיע, במידה ולא תהיה בעיה בצד שלהם, אנחנו יכולים להבטיח שלא תהיה בעיה בצד שלנו".

ניצחון טכני על איראן

ובחזרה לאליפות 2019 בדרום קוריאה: למרות הציפייה להגרלות נוחות, במשחק דוטא 2 הוגרלה הנבחרת הישראלית למשחק ראשון שבו הפסידה מול סרביה. הנבחרת סיימה את השלב הראשון במקום החמישי עם מאזן של שלושה ניצחונות ושני הפסדים. בגזרת הפרו אבולושן, השחקן אוראל דניאל הוגרל באותו בית עם הפייבוריט הדרום-קוריאני שמעבר ליכולותיו המוכחות, שיחק במגרש הביתי שלו. למרות זאת, המשחק הראשון הוכרע בניצחון טכני לאחר שהשחקן האינדונזי לא הגיע לטורניר. במשחק השני, נגד הדרום-קוריאני, אוראל נתן תצוגה מרשימה והחזיק תיקו 0-0 עד לדקה ה-80, אז ספג את השער היחיד במשחק והפסיד.
4 צפייה בגלריה
חוף אילת
חוף אילת
אילת מחכה לגיימרים
(צילום: shutterstock)
לא הכל היה אבוד ותיקו במשחק הבא נגד יריבו הברזילאי היה מספיק כדי לעבור לשלב הבא. היעד היה קרוב מאוד כאשר דניאל השווה את התוצאה ל 2-2 בדקה ה-90 של המשחק המותח. השגת התיקו הייתה במרחק התקפה אחת בדיוק, שהספיקה לברזילאי לכבוש בתוספת הזמן ולנצח את המשחק 3-2, מה שהביא להדחתו של דניאל משלב הבתים. "סך הכל אני בסדר", אמר השחקן הישראלי, "זו פעם ראשונה שלי בטורניר עולמי וזו חוויה מאוד גדולה, המשפחה עודדה אותי, אמרה לי שלא נורא והעיקר החוויה. והם צודקים אבוא מוכן יותר בשנה הבאה".
אדיר עמיאל, קפטן הנבחרת ושחקן טקן 7, הוגרל גם הוא לבית עם שני הפייבוריטים - השחקן האיטלקי והדרום-קוריאני - שלהם גם הפסיד בסופו של דבר. אבל הדבר המעניין היה שלאותו בית הוגרל גם השחקן האיראני. השאלה הגדולה שריחפה באוויר הייתה האם האיראני יתייצב למשחק או שבדומה למקרי עבר בג'ודו ובענפי ספורט אחרים, יעדיף להיעדר מהמשחק ולספוג הפסד טכני. התשובה לא איחרה לבוא כאשר השחקן האיראני אכן החליט להמשיך את המסורת האיראנית: הוא הציג אישור רפואי על פציעה שמונעת ממנו לשחק, מה שהעניק לאדיר ניצחון טכני. זה לא הספיק לו, כי גם יריבו האיטלקי זכה מן ההפקר בעקבות אישור המחלה וקיבל גם הוא ניצחון טכני שהעלה אותו לשלב הבא על חשבון אדיר. אדיר לא הצליח להסתיר את האכזבה: "אני יכול להבין אותו או את המצב שאליו הוא נקלע. אני חושב שהוא היה רוצה לשחק איתי, אבל אוסרים עליו. חבל לי שגם פה מערבים פוליטיקה כי דווקא גיימינג ידוע כמקשר בין תרבויות ומחבר בין אנשים".
את ההסבר לתצוגה המאכזבת של הנבחרת הישראלית מייחס היו"ר ברוש לאי-ההכרה של המדינה בגיימינג כספורט: "אני חושב שהכל בסופו של דבר זה עניין של תשתית. יש לנו את הכישרון הגולמי והשחקנים הישראלים מאוד טובים. ישראל לא מכירה בספורט אלקטרוני כענף ספורט ואני מקווה שהסיטואציה הזו תשתנה בקרוב, אנחנו כאיגוד עושים את כל המאמצים להכין אותם שיגיעו כמה שיותר מוכנים, אבל צריך לקחת בחשבון שאין לנו יותר מדי משאבים לעשות את זה. ברגע שתהיה לנו את התשתית אנחנו נוכל להגיע להישגים משמעותיים ולקטוף מקומות ראשונים בצורה סדרתית".
הכותב היה אורח נבחרת הגיימינג בסיאול בהכנת הידיעה השתתף איתמר אייכנר