תקלה בפלטפורמת הווידאו-צ'אט הפופולרית זום: בשעה האחרונה מדווחים משתמשים ברחבי העולם על שיבושים מסוגים שונים בפלטפורמה. לפי אתר Down Detector, עיקר השיבושים משפיעים על משתמשים בארה"ב ובאירופה, וישנם גם דיווחים על שיבושים בישראל, ואלה כוללים קושי בהתחברות לפגישות מרובות משתתפים ואיכות וידאו ירודה. באתר הסטטוס הרשמי של זום מצויין כי יתר השירותים של זום, כמו צ'אט ושיחות טלפון - עובדים כרגיל.
1 צפייה בגלריה
שיבושים בזום
שיבושים בזום
שיבושים בזום
(צילום: Shutterstock)
בעמוד הטוויטר הרשמי של זום עוד לא פורסמה הודעה הנוגעת לתקלה בשירות, אולם תגובה מטעמם הבהירה כי "קיבלנו דיווחים על משתמשים שלא יכולים להצטרף לשיחות וידאו ולוובינרים בזום, אנחנו כרגע בודקים מה קרה ונעדכן ברגע שיהיו לנו פרטים נוספים. אנו מתנצלים על אי הנוחות".
פלטפורמת זום הפכה פופולרית במיוחד בחודשים האחרונים על רקע משבר הקורונה העולמי. היא מאפשרת קיום שיחות וידאו מרובות משתתפים בחינם, ובאמצעותה מקיימים פגישות מקצועיות, וובינרים, אימוני כושר, מסיבות ואפילו ערבי חג משפחתיים. הצמיחה המטאורית של זום הובילה גם לחשיפת שורת בעיות אבטחה בפלטפורמה. לצד הניסיון לעבות את מערך אבטחת המידע והגברת השמירה על פרטיות, אפשר להניח כי הצמיחה של הפלטפורמה תוביל גם לשיבושים בשירות. השיבושים בפלטפורמה משמעותיים במיוחד בארה"ב, שם בתי-ספר רבים נערכים לחזרה ללימודים - אבל מרחוק, ועם זום.