פייסבוק הסירה את הפרופיל המזויף "עמנואל גולדשטיין" השייך לחגי עמיר. זאת בעקבות פניית ynet לדוברות הרשת החברתית בישראל. בריאיון באולפן הבוקר (ג'), סיפר עו"ד גיא אופיר כי פנה לפייסבוק עם היוודע דבר קיומו של הפרופיל הפיקטיבי בדרישה להסרתו מהרשת החברתית. צפו בריאיון המלא:

"הסיפור של הפרופיל של חגי עמיר הוא לא משהו חדש", אמר עו"ד אופיר באולפן ynet, "אבל אתמול הובא לידיעתי שחגי עמיר, מי שהיה שותף של יגאל עמיר לרצח של יצחק רבין, מתחזק פרופיל פעיל בפייסבוק. במסגרת הפרופיל חלק מהפרסומים שלו לגיטימיים. אבל יש גם פרסומים שבהם הוא כותב ש'השמאל הם המחלה ואנחנו החיסון' כאשר הוא מתכוון אליו ואל אחיו הרוצח. יש פה מחבל עם דם על הידיים, שקיבל שופר מפייסבוק ומשתמש בשופר הזה כדי להמשיך להפיץ את המשנה הארסית והטרוריסטית שלו, ואני מאוד מקווה שפייסבוק תסגור את הפרופיל".
שמע, עברתי על הפרופיל. ראינו כבר גרועים ממנו ברשתות החברתיות. אין שם הסתה קשה. האיש ריצה את עונשו, ואפשר לסבול או לא לסבול אותו, השאלה אם צריך לחסום? "אני לא חושב שצריך לאסור על עבריינים, ואפילו עבריינים חמורים, שימוש בפייסבוק. זכותם להחזיק בפרופיל בפייסבוק, אבל זה לא העניין. פה יש לנו נסיבות מיוחדות. ראשית, הוא מחבל עם דם על הידיים. נכון שבחלק מהפרסומים שלו אין בעיה חוקית גם אם הם מרגיזים, אבל בחלקם הוא לועג לרצח שהיה שותף לו. הוא גם אומר בצורה ברורה שאלימות ורצח של ציבורים מסוימים בישראל הם דרך לגיטימית.
1 צפייה בגלריה
חגי עמיר בבית המשפט
חגי עמיר בבית המשפט
חגי עמיר בבית המשפט בשנה שעברה
(צילום: מוטי קמחי)
"אני לא טוען שעל כל אמירה צריך לסגור לבן אדם את הפייסבוק. אני הרי מייצג גם את בנצי גופשטיין, שהוא איש ימין קיצוני שיש לו דעות שבעיניי הן מבחילות. ועדיין, אני חושב שפייסבוק צריכה לתת לו להחזיק בפרופיל. אבל פה זה מקרה של מישהו שכבר יש לו דם על הידיים. שמצדיק אלימות כלפי אנשי שמאל. הכתובת על הקיר, תרתי משמע. אז האם אנחנו צריכים לאפשר לו להמשיך ולתחזק את הקיר הזה?"
פנית לפייסבוק בעניין הזה? "פנינו אתמול. דרשנו מפייסבוק להסיר את הפרופיל בתוך 24 שעות. אני לא משלה את עצמי, פייסבוק לא תסיר את זה כל כך מהר כי ככה היא מתפרנסת - מפרופילים פרובוקטיביים שמעוררים שיסוי. לכן, להערכתי, היא תילחם להשאיר את המחבל הזה בפלטפורמה".
אלא שבניגוד להשערות, עם פניית ynet לדוברות פייסבוק בישראל, ולאחר בדיקת הנושא, הוחלט להסיר את הפרופיל הפיקטיבי. "בעקבות פניית ynet הסרנו את הפרופיל מהפלטפורמה", נמסר מטעם פייסבוק, "זאת מכיוון שהפר את המדיניות שלנו לגבי זהות אותנטית".
הפעילות של חגי עמיר בפייסבוק מעוררת ביקורת ציבורית כבר שנים. בשנת 2015 הוא נעצר בעקבות פוסט פייסבוק שפרסם כנגד נשיא המדינה ראובן ריבלין, ובו טען כי "ריבלין צריך לחלוף מן העולם". את השם לפרופיל הפייסבוק המזויף שלו, "עמנואל גולדשטיין", שאב מתוך הספר "1984" של ג'ורג' אורוול.