על רקע הביקורת הנרחבת סביב הפצת פייק ניוז רפואי ברשתות חברתיות, פייסבוק מכריזה על שורת צעדים במטרה להיאבק בתופעה ולעודד משתמשים להתחסן: בפוסט שפרסם הבוקר (ב') מארק צוקרברג, כתב מייסד הרשת החברתית "היום אנחנו משיקים קמפיין גלובלי כדי לסייע למיליוני אנשים להתקדם צעד אחד נוסף בדרך לקבלת החיסון לנגיף הקורונה". בין היתר, הכריזה פייסבוק כי מעתה יסומנו כל הפוסטים העוסקים בחיסונים נגד נגיף הקורונה בתגיות אינפורמטיביות. "חיסוני הקורונה עוברים הרבה בדיקות בטיחות ויעילות לפני שהם מאושרים לשימוש", כך לשון התגית המיוחדת שמציעה גם קישור לקבלת מידע רפואי מהימן נוסף.
1 צפייה בגלריה
התגיות החדשות של פייסבוק
התגיות החדשות של פייסבוק
התגיות החדשות של פייסבוק
(צילום: פייסבוק)
בפייסבוק החליטו לתייג את כל הפוסטים הנוגעים לחיסונים באופן הזה, זאת בהמשך להחלטה מהחודש שעבר שלפיה יוסרו באופן גורף פוסטים המכילים מידע רפואי כוזב או טענות שקריות בנוגע ליעילות או לבטיחות החיסונים. בפייסבוק טוענים כי מאז קבלת ההחלטה על הסרת תכנים אלה מהרשת החברתית ועדכון מדיניות כללי הקהילה סביב פייק ניוז רפואי, הוסרו יותר משני מיליון פוסטים שהפרו את הכללים החדשים.
עוד בשורת הצעדים של פייסבוק: הרחבת מרכז המידע של הרשת החברתית גם לאינסטגרם, השקת כלי ייעודי למשתמשים בארה"ב לקבלת מידע על מרכזי חיסון, מיקומי קבלת החיסון, שעות הפתיחה וגם קישור לקביעת תורים, הדגשה והעצמה של מידע רפואי מהימן מטעם ארגוני בריאות מקומיים ועולמיים, והרחבה משמעותית של צ'אטבוטים ייעודיים לקבלת מידע על נגיף הקורונה בוואטסאפ. צוקרברג חתם את הפוסט וכתב "הנתונים מראים שהחיסונים בטוחים ויעילים. הם התקווה הטובה ביותר שלנו לעבור את הנגיף ולחזור לחיים נורמליים. אני מצפה לקבלת החיסון שלי, ומקווה שגם אתם".