הוא לא נראה כמו כלב ולא רוקד כמו בן-אדם: הרובוט החדש של חברת "בוסטון דיינמיקס" מיועד למשימה אחת ויחידה - להכניס אוטומציה אל תוך חללים לוגיסטיים ולהזיז ארגזים ממקום למקום בהתאם לצורך. זו כנראה הסיבה שבגינה החליטו בחברה להשאיר גם את העיצוב שלו נקי ופרקטי, בייחוד בהשוואה לרובוטים אחרים בקטלוג של בוסטון דיינמיקס.
2 צפייה בגלריה
סטרץ' בוסטון דיינמיקס
סטרץ' בוסטון דיינמיקס
סטרץ' של בוסטון דיינמיקס
(צילום: Boston Dynamics)
הרובוט החדש במשפחה קיבל את הכינוי סטרץ', והוא צפוי להיות רובוט מסחרי ייעודי עבור מחסנים לוגיסטיים. סטרץ' התפתח מאב-טיפוס בשם "הנדל" - מעין זרוע רובוטית שנבדקה במחסנים אבל לטענת החברה לא הצליחה לעבוד בצורה מהירה מספיק. לסטרץ' לעומת זאת יש יכולת להרים כ-800 ארגזים בשעה, וניתן למקם אותו בין מעברים, בתוך משאיות או בכל חלל אחר, ולנצל את היכולות שלו עבור העמסה, פריקה והעברת ארגזים ממקום למקום.
סטרץ' מצטרף למשפחת הרובוטים של בוסטון דיינמיקס - רובם כבר הפכו לכוכבי רשת בזכות עצמם: ספוט, אטלס ודגמים נוספים מופיעים מעת לעת בסרטונים ויראליים במיוחד ומעוררים רגשות עזים על הטווח שבין התלהבות לבין אימה. את סוף שנת 2020 ציינו בחברה באמצעות ריקוד מכונה של ממש, שהצליח לכבוש את הרשת ולמשוך גם את תשומת הלב של אילון מאסק.
2 צפייה בגלריה
הרובוטים של בוסטון דיינמיקס
הרובוטים של בוסטון דיינמיקס
הרובוטים של בוסטון דיינמיקס
(צילום מסך)
בוסטון דיינמיקס נוסדה לפני כמעט שלושה עשורים, מתוך MIT. מאז החברה עברה גלגולים רבים, כשהיא עובדת על פיתוחים רובוטיים - בעיקר לשוק הצבאי והביטחוני. ב-2013 נרכשה החברה על ידי גוגל, שמכרה אותה שוב בתוך שנה. מוקדם יותר החודש חברת יונדאי שילמה כ-880 מיליון דולר עבור 80 אחוז מהחברה, שהייתה עד אז בבעלות סופטבנק.