"היום נכנסנו לעידן הטעינה האלחוטית האמיתית", כך הצהירה חברת שיאומי הסינית, כשהציגה בסוף השבוע טכנולוגיה חדשנית: טעינת סמארטפונים ממרחק של כמה מטרים. בינתיים אין צורך למהר לחנויות – המכשיר לא יגיע לשוק לפני 2022. אנשי מקצוע בתחום בישראל הביעו ספק אם הטכנולוגיה אכן קיימת, ואם האתגר של טעינה מרחוק של מכשירים ניידים בכלל ניתן לפיצוח.
(הדגמת Mi Air Charge)
טכנולוגיית Mi Air Charge מאפשרת למשתמשים לטעון את המכשירים שלהם ממרחק של כמה מטרים מתחנת הטעינה, ללא כבלים או תחנות עגינה אלחוטיות. המכשירים יהנו מהספק טעינה של 5 וואט, לא גבוה במיוחד אך מתמשך כל עוד המכשיר בטווח תחנת הטעינה. לטענת החברה, מכשולים פיזיים בין הסמארטפון לבין תחת הטעינה לא ישבשו את תהליך ההטענה. בשלב הנוכחי המכשיר מסוגל לטעון מספר סמארטפונים בו בזמן ובהמשך הוא יוכל לטעון גם שעונים חכמים, צמידים ומתקנים לבישים אחרים.
החברה הציגה צילומים של עמדת טעינה שפיתחה. ליבת הטכנולוגיה, כך אומרים בשיאומי, היא המיקום במרחב ותשדורת האנרגיה. לעמדת הטעינה יש מערך בן 144 אנטנות שיכולות לעבוד בחמישה מצבי עבודה כשמערכת הבקרה מסוגלת לזהות במדוייק את מיקום הסמארטפון ולשדר לעברו קרן אנרגיה מרוכזת. ככל הנראה הסמארטפונים יצטרכו להיות מצויידים באנטנות מותאמות משלהם: אנטנת קרן, שמשדרת את מיקום המכשיר ומערך בן 14 אנטנות קולטות, שממיר את הגלים המילימטריים לאנרגיית טעינה.
2 צפייה בגלריה
Mi Air Charge Technology
Mi Air Charge Technology
Mi Air Charge Technology
(צילום: Xiaomi)
עמדת הטעינה האלחוטית של שיאומי נראית בשלב זה כמכשיר גדול למדי, שתופס מקום בחדר, אם כי הגודל עשוי להשתנות עד להשקתו בפועל. בהודעת החברה לא מפורטת ההשפעה שעלולה להיות לקרינה בחדר על בני אדם. החברה מציינת כי הטכנולוגיה החדשה תאפשר גם לטעון מכשירים נייחים בחדר האורחים, כולל רמקולים, מנורות ומכשירים אלקטרוניים קטנים, כך שלא יהיה צורך בשקעי חשמל ובכבלים מכוערים בחדר.
בניגוד לחברות האמריקאיות והקוריאניות, החברות הסיניות נותנות חשיבות רבה לפיתוח טכנולוגיות טעינה מתקדמות. שיאומי הציגה לאחרונה מטען בהספק 80 וואט שטוען סוללה ריקה עד למצב מלא ב-19 דקות. אתר XDA דיווח ביום שישי שגם מוטורולה (שבבעלות לנובו הסינית) הדגימה אבטיפוס של מערכת טעינה מרחוק, דומה לזו שהציגה שיאומי. הצהרות על טכנולוגיה דומה השמיעה גם חברת Energous האמריקאית.
2 צפייה בגלריה
Mi Air Charge Technology
Mi Air Charge Technology
Mi Air Charge Technology
(צילום: Xiaomi)
אסור לשכוח את Wi-Charge הישראלית שמפתחת טכנולוגיית טעינה מרחוק, בשלב זה למכשירים נייחים בלבד. מנכ"ל החברה ויקטור וייסלב, אומר ל-ynet: "'ההכרזה' של שיאומי לא מדאיגה אותנו בכלל. זה סרטון מדע-בדיוני שלא מראה מוצר אמיתי או משהו שהולך להיות מוצר אמיתי".