חברת אדידס משיקה היום (ה') את הגרסה החדשה של נעל הריצה אולטראבוסט, שתישא בגאון את השם Ultraboost 21. מאז השקת הדגם ב-2015, הוא מיצב את עצמו כאחד מדגמי נעלי הריצה הבולטים, עם יכולות שנשמעות כאילו נלקחו מעולם מכוניות הטורבו – "החזר אנרגיה גבוה", "דחיפת אנרגיה לינארית" ומה לא.
אז אמנם מדובר בזוג נעליים שמטרתן ברורה – לרוץ, אבל באדידס לוקחים עניינים כאלה ברצינות רבה, מתברר, ותהליך הפיתוח והעיצוב נעשה באמצעות טכנולוגיות מתקדמות, הן לצורך פיתוח הנעליים והן בנעל עצמה, לצורך ביצועי ריצה.
את המסר הטכנולוגי הזה אדידס מדגישה היום בשורה של אירועים מסביב לעולם ולכבוד ההשקה שוחחנו עם שניים מהבכירים באדידס העולמית: סטפן שניידר, מנהל עולמי של תחום הנעלת ביצועים של אדידס, ומיוריאל ג'אנג, חברת צוות העיצוב של הנעליים.
4 צפייה בגלריה
אדידס Ultraboost 21
אדידס Ultraboost 21
אדידס Ultraboost 21. דחיפת אנרגיה ליניארית
(צילום: יח"צ)
סטפן, מה התחדש ב- Ultraboost 21 לעומת דגם ה- Ultraboost 20 שיצא בסך הכל לפני שנה?
"יש כמה מרכיבים חדשים ושיפורים. העדכון הגדול ביותר, אפשר לקרוא לזה מהפכה, זו מערכת הפיתול שיש לה תפקיד מסורתי של נשיאה ותמיכה ברגל. השקענו בזה מחשבה מרובה והיגיון ושאלנו: איך אפשר להגביר את ההיענות והביצועים, וכך הגענו לפיתוח רכיב ה-LEP. הוא עוזר לתמוך ברגל בתנוחה הטבעית שלה אבל הוא גם מספק דחיפה קדימה והצלחנו להגדיל את הדחיפה הזו ב-15 אחוזים, מה שמוביל לחוויית ריצה חדשה".
איזו טכנולוגיה משמשת אתכם בפיתוח הנעליים?
"אנחנו מסתכלים על איך הרגל האנושית נעה באמצעות מערכת מיוחד ומגניבה שנקראת ארמיס (Aramis), שלקחנו מתעשיית התעופה והחלל. היא עושה שימוש במצלמה מהירה שמודדת את התנועה על פני מיליוני נקודות על הרגל. למעשה אנחנו רואים איך כל מילימטר רבוע של הרגל נע ומתנהג וכך אפשר ללמוד על פיזור הכוחות והתנהגות הרגל האנושית, ואפשר גם לעשות סימולציות שונות באמצעות בינה מלאכותית. כך מצאנו למשל שהרגל נמתחת תוך כדי ריצה ב-20 אחוזים ולכן הנעליים מתוכננות כך שיאפשרו תמיכה וגמישות בתוך הטווח הזה".
מיוריאל, האם יש לך חופש בעיצוב הנעליים או שאת מוגבלת על ידי שיקולים נוספים?
"כמובן שהביצועים הם מרכיב המפתח בעיצוב. כל מרכיב בנעל צריך לעבוד הכי טוב ולתרום לנוחות ולהיענות הנעל. מה מיוחד ב-Ultraboost 21 זה שהיא מחוברת יותר מבחינה אסתטית לדגם המקורי שהשקנו ב-2015. היו שם מרכיבים שהציבור באמת אהב ורצינו לחזור ולתת להם ביטוי גם בעיצוב הנעל החדשה".
4 צפייה בגלריה
אדידס Ultraboost 21
אדידס Ultraboost 21
מיוריאל ג'אנג עם שכבת ה-PRIMEKNIT
(צילום: Adidas)
בפיתוח נעלי Ultraboost 21 אדידס ממשיכה שיתוף פעולה עם קהילות רצים שנבנתה לשם כך. אלפי הרצים החברים בקהילה לקחו חלק ביצירת הנעל: אדידס בדקה את התאמת הנעליים לרגלי הרצים, מדדה את רמת השחיקה ואת ביצועי הרצים וקיבלה מהם ומהן הערות ומשוב. מעבדת הפיתוח של הנעליים משלימה את התליך עם רובוטים שבודקים את עמידות הנעליים, ונסיינים שרצים איתן תוך כדי הפיתוח עצמו.
4 צפייה בגלריה
אדידס Ultraboost 21
אדידס Ultraboost 21
אדידס Ultraboost 21. מחזור פלסטיק מהאוקיינוס
(צילום: יח"צ)
אדידס מציינת שהדגם החדש מציע את החזר האנרגיה הגבוה ביותר שיוצר עד כה, יותר מההדגמים הקודמים, זאת באמצעות מצע הדריכה המבוסס על חומר פלסטי בצורת כדוריות לבנות דחוסות. דחיפת האנרגיה הלינארית נעשית באמצעות מערכת הפיתול ADIDAS LEP. שעוצבה מחדש ומגדילה כאמור את הדחיפה. החומר העוטף את הרגל מורכב בטכנולוגיית PRIMEKNIT שבאמצעות סריגה מדויקת מעניקה תמיכה משופרת לרגל. החומרים מהם עשויים החלקים העליונים של הנעל מורכבים מ-50 אחוזים פלסטיק ממוחזר שנאסף מהאוקיינוסים על ידי ארגון Parley העולמי, והוא מעובד לסיבי הבד. בכך יש תרומה, ולו גם סמלית, למאמצים להגן על הימים מהצטברות חלקיקי הפלסטיק. מעבר לזה, על כל קילומטר של ריצה של לקוחות אדידס בעולם החברה תורמת דולר לארגון פרליי.
במסגרת קמפיין ההשקה אדידס ערכה סקר שבחן עד כמה כוחה של ריצה יכול לסייע לשינוי חיובי ולשיפור הרווחה הפיזית והנפשית בקהילות במהלך תקופת הקורונה. הסקר מצא שלמי שרץ יש סיכוי של 20 אחוזים יותר לחוות רמות אנרגיה גבוהות. 40 אחוזים מהנשאלים שהגדילו את תדירות הריצה שלהם אמרו שיש להם השקפה חיובית יותר על החיים. אחד מכל שלושה נשאלים אמר שלריצה יש חשיבות לשמירה על בריאות הנפש.
4 צפייה בגלריה
אדידס Ultraboost 21
אדידס Ultraboost 21
אדידס Ultraboost 21
(צילום: יח"צ)

נעלי אדידס Ultraboost 21 יימכרו בחנויות החל מ-28.1.2021 ב-799.90 שקל.