טיקטוק מגבירה פיקוח על חשבונות צעירים: הרשת החברתית לסרטונים קצרצרים מודיעה היום (ד') כי מעתה, חשבונותיהם של נערים ונערות בגילי 15-13 יוגדרו כחשבונות פרטיים באופן אוטומטי וכברירת מחדל. שינוי זה מגיע כחודשיים לאחר שטיקטוק הודיעה על הרחבת תכונות בקרת ההורים האפשריות בפלטפורמה.
1 צפייה בגלריה
אפליקציית טיקטוק
אפליקציית טיקטוק
אפליקציית טיקטוק
(צילום: EPA)
חשבונות המוגדרים כפרטיים בטיקטוק מאפשרים בחירה בין פרסום תגובות רק למי שאושרו כחברים בפלטפורמה, או ללא פרסום תגובות כלל. צופים מזדמנים לא יוכלו להגיב על סרטונים. בנוסף, יצירת סרטונים המתכתבים עם סרטונים אחרים (פורמט של סטיצ' או דואט) לא יתאפשרו בחשבונות פרטיים. הורדה של סרטונים תתאפשר רק במידה שהיוצרים שלהם הם בגיל 16 ומעלה. גם הפיצ'ר של "הצע חשבונך לאחרים" יהיה כבוי כברירת מחדל מעתה עבור חשבונות אלה.
באחרונה טיקטוק עדכנה גם את ההגבלות על חשבונותיהם של משתמשים בגילי 16 ומטה, כולל הגבלות על שליחת הודעות ישירות ועל העברת שידורים חיים בפלטפורמה, וכן הגבלת שליחה וקבלה של מתנות וירטואליות למשתמשים מתחת לגיל 18.
בעידן שבו ברירת המחדל היא הכלי החזק ביותר ברשתות חברתיות, אפליקציות ופלטפורמות רשת, מדובר בצעד משמעותי עבור משתמשים צעירים שלא תמיד מודעים לאפשרות הבחירה שלהם. לצד הפופולריות הגואה שלה בשנה החולפת, טיקטוק סופגת גם ביקורת ציבורית נרחבת באשר לשימוש של צעירים ובני נוער בה, לתכנים המופצים בה, וכן לסוגיות של פרטיות והגנה על מידע. בארה"ב היא הוגדרה כמסוכנת לשימוש בעקבות קשריה לממשל הסיני, ודונלד טראמפ אף הפך את ניסיון המכירה שלה לחברה אמריקאית למשימה האישית שלו.