עכשיו זה רשמי: מיקרוסופט תשיק בסתיו הקרוב שתי קונסולות משחק של Xbox. בנוסף ל-Series X, שהוכרזה כבר, תושק גם קונסולה זולה יותר, Series S. דבר קיומה של הקונסולה השניה הודלף כבר מספר רב של פעמים, ושמה אפילו נצפה על אריזה של מוצרי מיקרוסופט חדשים, אך במהלך הלילה (ג') דלפו התמונות הראשונות שלה וגם תג המחיר. מיקרוסופט החליטה לא להילחם בשמועות, ואישרה את דבר קיומה של הקונסולה השניה, וכן כי תושק במחיר של 299 דולרים.
1 צפייה בגלריה
אקס-בוקס סדרה S
אקס-בוקס סדרה S
אקס-בוקס סדרה S
(צילום: מיקרוסופט)
מטרתה של ה-Series S היא לתת לכם ליהנות ממשחקי דור הקונסולות החדש בלי להשקיע הון עתק (על פי השמועות, מחירה של ה-Series X יעמוד על 499 דולרים), כשהפשרה היא פחות כוח עיבוד גרפי. המשמעות היא שה-Series S תריץ את המשחקים, ככל הנראה, ברזולוציית HD סטנדרטית ולא ב-4K, וכן לא ברור האם תוכל להגיע לקצבי רענון גבוהים.
בציוץ שפורסם בחשבון הרשמי של מיקרוסופט, הופיעה התמונה של ה-Series S, וכן התיאור הבא: "ביצועי הדור-הבא באקס-בוקס הקטנה ביותר". על פי ההדלפה הגדולה מהלילה, שפורסמה בבלוג Windows Central, ה-Series S קטנה ודקה משמעותית מה-Series X.
עוד נטען בהדלפה כי שתי הקונסולות החדשות יושקו בארה"ב ב-10 בנובמבר. יש להניח כי בתאריך הזה הן יגיעו למדינות נוספות, אך טרם נחשף האם ישראל היא חלק מההשקה הראשונית או שמא נצטרך להמתין. מיקרוסופט, כאמור, אישרה רשמית רק את דבר קיומה של ה-Series S ואת מחירה - לא את המחיר של ה-Series X או את תאריך ההשקה.
העיניים נשואות כעת לסוני, שגם היא צפויה להשיק בסתיו הקרוב שתי קונסולות, אם כי באסטרטגיה שונה. סוני תשיק פלייסטיישן 5 עם כונן דיסקים וכן גרסה "דיגיטלית" ללא תמיכה באחסון אופטי, אך מעבר לכך שתי המכונות תהיינה זהות מבחינת כוח העיבוד שלהן. החברה היפנית טרם חשפה את מחירי הקונסולות החדשות שלה ואת תאריך ההשקה.