כאשר אפל נכנסה בנובמבר לזירה התחרותית והרותחת של הסטרימינג לטלוויזיה, הייתה ציפייה שהחברה שהמציאה את האייפון, המק ולהיטים אחרים תצליח לתת פייט לענקיות כמו נטפליקס, הולו ואמזון פריים וידאו ששלטו עד אז בתחום. זה לא ממש קרה: לפי ההערכה, בפברואר היו לאפל TV פלוס כ-10 מיליון מנויים בלבד, כאשר רק מחצית מהם היו פעילים. לנטפליקס, לשם השוואה, יש 183 מיליון מנויים ברחבי העולם.
הסיבה להצלחה הצנועה של אפל TV פלוס די ברורה: שירות הסטרימינג הצעיר מציע למנויים 30 סרטים ותוכניות טלוויזיה בלבד - היצע שמחוויר לעומת אלפי הכותרים שממתינים למנויי נטפליקס בכל פעם שהם ניגשים לשירות. ולמרות שהמחיר של אפל TV פלוס זול למדי - 5 דולר לחודש בלבד (מי שרוכש מכשיר חדש של אפל מקבל שנה בחינם) - יש לא מעט אלטרנטיבות, כולל דיסני פלוס שמציע את הקטלוג העשיר של ענקית האנימציה תמורת 7 דולר בחודש והצליח תוך חודשים ספורים להגיע ל-50 מיליון מנויים. כעת, כך זה נראה, באפל החליטו לשנס מותניים ולהילחם על הארנק של המשתמשים: לפי דיווח ב"בלומברג", ענקית הטכנולוגיה נמצאת במשא ומתן עם כמה אולפנים הוליוודיים בנוגע לרכישה של סרטים ותוכניות טלוויזיה ישנים שיעשירו את ספריית התוכן שלה. עם זאת, גורמים הבקיאים במגעים, אומרים שעד כה אפל לא רכשה את הזכויות ללהיט גדול כלשהו. המתחרות שלה, לעומת זאת, לא היססו להוציא מאות מיליוני דולרים על הזכות לשדר להיטי עבר כמו "סיינפלד", "חברים", "המפץ הגדול" ועוד.
3 צפייה בגלריה
קוק מוחה דמעה בחיבוק עם ווינפרי באירוע ההשקה
קוק מוחה דמעה בחיבוק עם ווינפרי באירוע ההשקה
טים קוק ואופרה ווינפרי באירוע ההכרזה על אפל TV פלוס
(צילום: רויטרס)
בנוסף, מסתמן שאפל מבינה שדרך נוספת למשוך את הקהל היא באמצעות סרטים מקוריים שעולים אצלה בשירות באופן בלעדי. אתמול דווח באתר "דדליין" כי סרטו החדש של טום הנקס נרכש על-ידי אפל תמורת כ-70 מיליון דולר. "גרייהאונד", דרמה על מלחמת העולם השנייה שכוכב הקולנוע כתב בעצמו, הופק על-ידי סוני והיה אמור לצאת לאקרנים ביוני - עד שהקורונה נכנסה לתמונה. לפי הדיווח, כמה מענקיות הסטרימינג נאבקו ביניהן על הזכויות לסרט שבו מגלם הנקס את ג'ורג' קראוס, קצין בצי האמריקני שמקבל את הפיקוד על משחתת בשם "גרייהאונד" במהלך המערכה על האוקיינוס האטלנטי. קראוס, לפי התיאור של הסרט, לא נאבק רק בנאצים, אלא גם "בספקות העצמיים ובשדים הפנימיים שלו כדי להוכיח שהוא שייך". עדיין לא ברור מתי הסרט ינחת באפל TV פלוס.
3 צפייה בגלריה
טום הנקס. חדש בסטרימינג
טום הנקס. חדש בסטרימינג
טום הנקס. חדש בסטרימינג
(צילום: MCT)
סרט חדש של כוכב כמו הנקס צפוי לסייע לאפל TV פלוס למשוך עוד מנויים לשירות, בדיוק כפי שסרטים כמו "האירי" של מרטין סקורסזה או "רומא" של אלפונסו קוארון חיזקו את הפופולריות של נטפליקס. ההתפתחות הזו, לצד המסע לרכישת סרטים וסדרות מהעבר, מהווים בשורה משמחת למנויים. עם זאת, יש לזכור שלשירות הסטרימינג הצעיר יש עוד דרך ארוכה לפניו אם ברצונו להציע קטלוג מרשים כמו הענקיות ששולטות היום בשוק. והתחרות תהפוך לעוד יותר קשה עם ההשקה המתקרבת של שירותי הסטרימינג פיקוק ו-HBO Max של NBCUniversal ו-WarnerMedia - שתי חברות ותיקות ומנוסות בתחום התוכן שיצטרפו לשוק הסטרימינג כשבאמתחתן ספריות ענק של להיטים.