השקה מסחרית ראשונה לסטארט-אפ הישראל טריגו (Trigo), שמתחרה בחנויות האוטומטיות של אמזון גו. היום (ה') נחשף כי טריגו חתמה על הסכם עם רשת המרכולים רווה (REWE) הגרמנית, שהשיקה היום בקלן, גרמניה, את החנות האוטומטית הראשונה שלה. הטכנולוגיה של טריגו מאפשרת לקנות ולצאת מבלי לעבור בקופה. עד כה חתמה טריגו הסכמים עם ארבע מבין עשר רשתות שיווק המזון הגדולות, בהן גם טסקו (Tesco) הבריטית, וכן עם רשת שופרסל בישראל.
2 צפייה בגלריה
טריגו מעקב קניות
טריגו מעקב קניות
טכנולוגיית טריגו בחנות טסקו בלונדון
(צילום: Trigo)
מהיום, לקוחות שנכנסים לסניף רווה במרכז קלן בגרמניה יכולים להזדהות בכניסה באמצעות האפליקציה, לאסוף מוצרים מהמדפים, לשים בעגלה, בשקית או בכיס, לאסוף קפה בדרך החוצה, מבלי לעבור בקופה. החשבונית תישלח אליהם אוטומטית. הטכנולוגיה של טריגו מבוססת על מצלמות שעוקבות אחר המוצרים באמצעות ראייה ממוחשבת ובינה מלאכותית והיא מאפשרת הפעלה בכל סניף קיים, כולל חנויות ענק. הטכנולוגיה של אמזון GO לעומתה, מחייבת הקמה של חנויות מיוחדות והיא מתאימה לחנויות נוחות וסופרמרקטים קטנים.
חווית הקנייה בסניף נשמרה אותנטית. הלקוחות יכולים לבחור אם לאסוף את המוצרים לעגלה או סל פרטי שהם הביאו עימם מהבית, בעגלות הסופר שהסניף מספק ללקוחות, או אפילו לצאת עם מוצרים מוחזקים ביד או בכיס הלקוח. לקוחות יכולים לאסוף גם מוצרים מעמדות שירות בתוך הסניף, כמו קפה חם מוכן לשתיה או קבלת מוצרים מחוממים מהמאפיה. הטכנולוגיה הותקנה בחנות קיימת ללא צורך בשינוי במבנה או בפעילות הסניף.
2 צפייה בגלריה
טריגו דניאל גבאי מיכאל גבאי
טריגו דניאל גבאי מיכאל גבאי
דניאל גבאי (מימין) ומיכאל גבאי. מייסדי טריגו
(צילום: עמר הכהן)
קבוצת רווה מפעילה מעל 9,500 חנויות מרכול ברחבי העולם. חברת טריגו הוקמה בשנת 2018 על ידי מיכאל גבאי ודניאל גבאי. כיום מועסקים בחברה 120 עובדים, מרביתם במרכז הפיתוח בתל אביב ובנוסף החברה מפעילה משרד בלונדון.