שיבושים חריגים בשירותי גוגל: משתמשים דיווחו בצהריים (יום ב') על תקלה נרחבת ברוב השירותים של ענקית הטכנולוגיה - ג'ימייל, יוטיוב, דרייב, דוקס ואחרים. כשעה לאחר שהחלו הדיווחים הראשונים, נראה שגוגל הצליחה לפתור את התקלה ולהחזיר את המצב לקדמותו עבור רוב המשתמשים.
2 צפייה בגלריה
תקלה ביוטיוב גוגל
תקלה ביוטיוב גוגל
אופס, משהו השתבש. יוטיוב
(צילום מסך)
סמוך לשעה 13:30 החלו משתמשים לדווח כי אתר יוטיוב אינו זמין בגלישה מהדסקטופ, וגם האפליקציה לא מתפקדת ומתריעה על תקלת חיבור לרשת. בנוסף, שליחת מיילים בשירות הדואר האלקטרוני של ג'ימייל הייתה משובשת, והודעות לא הגיעו ליעדן. משתמשים דיווחו גם על קושי בחיבור לשירות הענן גוגל דרייב. לפי אתר DownDetector, עיקר הדיווחים והשיבושים התרחשו באירופה, ובכלל זה גם בקרב משתמשים בישראל. גם ביפן, אוסטרליה וחלקים מסוימים בארה"ב חוו שיבושים מסוגים שונים בשירותי ענקית הטכנולוגיה.
גם שירותי גוגל דוקס הושבתו, ובניסיון להתחבר לאכסניית המסמכים התקבלה הודעת שגיאה. בג'ימייל - בשליחת מייל התקבלה הודעה על ניסיון אימות הכונן, ולאחר שניות ארוכות נראה כי היא נשלחת - אולם לא מגיעה ליעדה. גם הגישה לאנשי הקשר בג'ימייל נחסמה, ומשתמשים נתקלו בשיבושים.
2 צפייה בגלריה
מפת השיבושים בג'ימייל
מפת השיבושים בג'ימייל
מפת השיבושים בג'ימייל
(מתוך אתר Downdetector)
שירותים נוספים דוגמת גוגל נסט, סטאדיה, הנגאאוטס, גוגל קלאסרום, יוטיוב מיוזיק וגול מפות - כולם חוו שיבושים משמעותיים, והמשתמשים התלוננו על מנעד של בעיות - בראשן בעיות חיבור וטעינה של השירותים. שיבושים דומים התרחשו בחודש אוגוסט האחרון בקרב משתמשים בכל העולם. מגוגל טרם נמסרה תגובה.

בדשבורד השירות של גוגל - כלל השירותים והאתרים מסומנים עדיין כסובלים משיבושים. הודעה לקונית מציינת כי "אנו מודעים לבעיות המשפיעות על הרוב המוחלט של המשתמשים, שאינם יכולים לקבל גישה אל השירות. נעדכן בקרוב מתי התקלה צפויה להיפתר". בהמשך נכתב כי התקלה נפתרה עבור רוב המשתמשים: "היו בטוחים שאמינות המערכת נמצאת בעדיפות עליונה עבור גוגל, ואנחנו מבצעים שיפורים לאורך זמן על מנת לשפר את המערכות שלנו".
פורסם לראשונה: 14:12, 14.12.20