אם אתם נוהגים לצרוך תכנים פיראטיים בטלפון החכם - כדאי לשים לב מה אתם מורידים למכשיר כתנאי לצפייה: מערך הסייבר הלאומי מזהיר היום (ג') מפני אפליקציה זדונית, שמאפשרת לתוקפים להשתלט על הטלפון החכם ולבצע בו שורה של פעולות - כולל העברות של כספים.
1 צפייה בגלריה
האקר
האקר
זהירות, אפליקציה זדונית
(צילום: shutterstock)
האפליקציה מכונה Adobe_Flash_2020.apk - שם מטעה שנשען על הפופולריות של תוכנת "אדובי פלאש", נגן מוכר ופופולרי לצפייה בתכני וידאו. היא קופצת במהלך כניסה לאתרי תוכן פיראטיים, שדורשים את ההורדה שלה כתנאי לצפייה בסרטים ובסדרות. בעת ההתקנה, האפליקציה מחייבת גישה רחבה למידע המצוי בטלפון החכם, כולל הרשאות מסרונים, רשימת אנשי קשר, שיחות טלפון ואיסוף מידע מהמכשיר.
בנוסף, האפליקציה מקבלת הרשאות לשימוש באפליקציות אחרות המותקנות על הטלפון, ומקבלת גם מידע שכולל שמות משתמש וסיסמאות. במידה ונעשה שימוש באפליקציות בנקאיות או פיננסיות, התוקפים יכולים גם לבצע העברות כספים באמצעות הרשאות הגישה הנרחבות שניתנות לאפליקציה. הורדת האפליקציה מתאפשרת במכשירים מבוססי מערכת ההפעלה אנדרואיד, שאינם מכילים מעטפת הגנה.
ממערך הסייבר נמסר כי עד כה הגיעו עשרות דיווחים של משתמשים שהורידו את האפליקציה בטעות, וכי בנק ישראל מודע לקיום האפליקציה ועוקב אחר המתרחש. ככלל אצבע, ממליצים במערך הסייבר להקפיד על הורדת אפליקציות אך ורק מהחנות הרשמית - גוגל פליי סטור, ולהימנע מהורדה בלתי אחראית דרך אתרים. בנוסף, מומלץ לשים לב להרשאות הגישה הנדרשות במהלך הורדת יישומונים.