משבר הקורונה העולמי מעיב גם על אירועי סיום והצגת פרויקטי גמר של סטודנטים. למרות זאת, במכללת שנקר לא ויתרו על אירוע השיא של השנה - בהקפדה על הנהלים, חלוקה לקפסולות והרבה מסכות. פרויקטי הגמר של סטודנטים לתואר ראשון במחלקה להנדסת תוכנה במכללה, היו מגוונים ומסקרנים למדי, וכמו תמיד סיפקו הצצה לעתיד של התעשייה. שוטטנו בתערוכת הסיום, ואלה הפרויקטים המעניינים שמעסיקים את הדור הבא של מהנדסי התוכנה.
3 צפייה בגלריה
Drone Guard
Drone Guard
מימין: רן שם טוב, ערן מרון ועמית לוי. Drone Guard
(צילום: שנקר)
אחד הפרויקטים הבולטים הוא Drone Guard - רחפן עזר למצילים בים, שנבנה באופן שמאפשר תפעול פשוט באמצעות מסך מגע ומוטס מעל אזורי הרחצה המוגדרים. הרחפן יודע לא רק לצלם את האזור שלא תמיד נמצא בטווח הראייה של המציל, אלא גם במקרה הצורך לתקשר עם הרוחצים, לסייע באיתורם בזמן אמת במקרה של טביעה ואף לשחרר אליהם גלגל הצלה לסיוע ראשוני. בנוסף, הרחפן יודע לנתח אירועים בדיעבד ולתת משוב למציל על אופן הפעילות שלו.
פרויקט מעניין נוסף הוא Dog's Life - שאותו מכנים במסדרונות המחלקה "טינדר לכלבים". מדובר במערכת שכוללת קולר חכם ואפליקציה משלימה, והיא מסייעת לבעלי כלבים לייעל ולשפר את הביקור היומי בגינת הכלבים באמצעות עוד חברים על ארבע שיוכלו לשחק יחד. אלגוריתם ייעודי מסייע בהתאמות והאפליקציה גם מאפשרת לשלוח הודעה לבעלי הכלבים האחרים, ומסייעת ביצירת קשרים - גם אנושיים, אבל בעיקר עבור הכלבים.
3 צפייה בגלריה
Dog's Life
Dog's Life
Dog's Life
(צילום: שנקר)
מערכת לאיסוף וניתוח נתונים מרשתות חברתיות בשם "מקהלה" פותחה גם היא במסגרת פרויקטי הגמר. מדובר במערכת חכמה שניזונה מפרטי מידע ראשוניים לגבי בעלי השפעה בתחום מסוים, ומסוגלת להוציא מהצד השני תובנות שונות - כולל זיהוי חריגים ואיתור בעלי עניין נוספים. המערכת פותחה ראשית מתוך מחשבה על זיהוי משפיענים ושיח בהקשר בטחוני-לאומי של איראן, אולם היא בנויה כך שתוכל להתמודד עם כל נושא, לאתר משפיענים ולייצר תובנות.
3 צפייה בגלריה
מקהלה
מקהלה
מקהלה
(צילום: שנקר)
בין שלל הפרויקטים מצאנו גם סטודנטים שפיתחו משחק מחשב ייעודי לילדים בעלי מוגבלויות, קבוצה שפיתחה אלגוריתם לזיהוי בלוני תבערה - איום ממשי ואקטואלי במיוחד, וגם מערכת שמאפשרת גידול צמחים מרחוק באמצעות אפליקציה ומערך של חיישנים.