חודשים אחרי שהושקה במדינות מתפתחות - גרסת הלייט של אפליקציית אינסטגרם עבור מכשירי אנדרואיד מגיעה גם לישראל. אינסטגרם לייט מיועדת עבור שווקים מתפתחים ברחבי העולם, כלומר מקומות שבהם החיבור לאינטרנט סלולרי הוא לא מובן מאליו ומכשירים מתקדמים הם לא ברירת מחדל. אפליקציית אינסטגרם לייט מאפשרת למשתשמים גישה לרשת החברתית גם בתנאים טכניים לא אידיאלים.
2 צפייה בגלריה
אינסטגרם לייט
אינסטגרם לייט
אינסטגרם לייט
(צילום: אינסטגרם)
האפליקציה פותחה במרכז המחקר והפיתוח של פייסבוק בישראל והעבודה על הפרויקט נעשתה בשיאו של משבר הקורונה העולמי. גרסת הלייט שוקלת 2MB בלבד, לעומת האפליקציה המלאה ששוקלת כ-30MB. חלקים רבים בשימושיות של האפליקציה עברו לעיבוד בענן ולא לעיבוד מקומי על המכשיר. באינסטגרם אומרים שמרבית הפיצ'רים המרכזיים של האפליקציה נשמרו, ולעומת זאת נעשו גם ויתורים - כמו למשל על פילטרים מבוססי AR.
מתוך הפידבק הראשוני ממשתמשים הוחלט גם להוסיף "דארק מוד" לגרסת הלייט של אינסטגרם, וכן להתמקד בתכונות כמו וידאו ושליחת הודעות, החשובות במיוחד עבור אוכלוסיית היעד. "אנשים רוצים להתחבר ולקבל השראה מהסובבים אותם - לא משנה איפה הם נמצאים", אמרה מישל לורי, מנהלת המוצר, "קשה לעשות זאת עם טלפון נייד מיושן, חיבור רעוע ואחסון מוגבל".
2 צפייה בגלריה
אינסטגרם לייט
אינסטגרם לייט
אינסטגרם לייט
(צילום: אינסטגרם)
צח הדר, דירקטור ניהול מוצר של ממשקי לייט וממובילי מרכז המו"פ של פייסבוק בתל אביב, הוסיף כי "הצוותים שלנו בונים את גרסאות הלייט של האפליקציות שלנו עבור אנשים עם חיבור ירוד לרשת או חבילות נתונים מוגבלות – כי הנחת היסוד שלנו היא לא להשאיר אף אחד מאחור. רצינו שחוויית השימוש באינסטגרם תישאר מהירה, איכותית ואמינה, ללא כל קשר למכשיר או לרשת שבה הם משתמשים". האפליקציה זמינה עבור מכשירי אנדרואיד בלבד, החל מהיום ב-170 מדינות בעולם, כולל בישראל.