ידוע שמשתמשי אייפון נהנים יותר, לפחות כשהם כותבים הודעות: מאז הושקה לפני שמונה שנים, הפכה אפליקציית iMessage לתחליף מתקדם עבור הודעות SMS בקרב האייפוניסטים. הסיבות: האפשרות לשלוח הודעות גם באמצעות האינטרנט ותכונות כגון צ'ט קבוצתי, שליחת תמונות וגיפים באיכות גבוהה, ויכולות נוספות שאינן נתמכות על ידי התקן הוותיק של הודעות SMS. השילוב בין נתח השוק הגבוה של אייפון בארה"ב לבין iMessage הוא בין הסיבות העיקריות לחדירה המצומצמת-יחסית של יישומים כמו וואטסאפ במדינה.
1 צפייה בגלריה
הודעת SMS
הודעת SMS
הודעת SMS
(צילום: shutterstock)
הקיפוח של משתמשי האנדרואיד אמור להסתיים בקרוב, לפחות באחד השווקים החשובים בעולם: בסוף השבוע האחרון הכריזה גוגל כי כל משתמשי מערכת ההפעלה שלה בארה"ב, המשתמשים באפליקציית ההודעות שלה (ולא באפליקציה של היצרנית, כמו מה שקורה במכשירי סמסונג למשל) יעברו כעת לתקשר דרך פרוטוקול RCS - התחליף המודרני של הודעות SMS. הדבר נעשה לאחר שכל חברות התקשורת במדינה כבר החלו לתמוך בתקן הזה ברמת התשתית, כולל תמיכה בשליחת הודעות RCS מרשת לרשת.
ארה"ב אינה המדינה הראשונה שבה RCS מופעל - לאורך העשור האחרון החלו עשרות מפעילות סלולריות ברחבי העולם, כמו גם יצרניות מכשירים, לתמוך בתקן החדש. אפליקציית ההודעות של סמסונג תומכת ב-RCS עוד מ-2012, אז גם החלו כל רשתות הסלולר בדרום קוריאה לתמוך בהודעות. בשנים האחרונות טפטפה התמיכה גם למדינות אירופה ומדינות נוספות באסיה. לא ברור עדיין אם ומתי יושקו הודעות RCS בישראל.
RCS (קיצור של Rich Communication Services) אמור להכניס קצת צבע לחיים למי שרגילים להשתמש ב-SMS המיושן למדי. מה הוא יאפשר לכם לעשות?
  • לשלוח ולקבל תמונות וסרטונים באיכות גבוהה, כמו גם קבצי GIF, על גבי הרשת
  • לראות אם הנמען ראה את ההודעה שלכם ואם הוא כותב לכם כרגע בחזרה
  • לבצע תשלומים, להתכתב עם בתי עסק ולעקוב אחר הזמנות בדואר
  • צ'ט קבוצתי משופר ונוח יותר
  • אבל שימו לב לחיסרון אחד גדול: ההודעות ב-RCS אינן מוצפנות - בניגוד לוואטסאפ למשל