האם חברת סלקום מנסה להסתיר את היקף פריסת אנטנות הדור החמישי (5G) שלה? ל-ynet נודע כי החברה סירבה להנחיה של המשרד להגנת הסביבה למסור פירוט של טכנולוגיות השידור של האנטנות שלה, ובכך היא מונעת מידע על פריסת רשת ה-5G שלה. לעומת זה, החברות פלאפון ופרטנר-הוט מסרו את המידע המבוקש והוא מתפרסם באתר המשרד להגנת הסביבה וזמין לציבור, כנדרש. כעת מתכוונים במשרד להגנת הסביבה לחייב את מסירת נתוני הטכנולוגיות השידור כתנאי לקבל היתרים להפעלת האנטנות.

עוד כתבות על דור 5:

3 צפייה בגלריה
אנטה סלולרית
אנטה סלולרית
אנטנה סלולרית
(צילום: shutterstock)
המשרד להגנת הסביבה מרכז את המידע על מוקדי שידור סלולרי הפעילים, שכולל את המיקום המדויק של כל אנטנה ואת הטכנולוגיה שבה היא פועלת: דור 3, דור 4, דור 5 וכו'. המידע מוצג לציבור גם בקבצים מפורטים וגם על גבי מפת שכבת (GIS) באתר המפות הממשלתי של המרכז למיפוי ישראל. אנטנות סלקום מוצגות בקבצים ובמפה, זולת פריט מידע אחד: הטכנולוגיה של כל אנטנה.
3 צפייה בגלריה
מפת אנטנות סלולר
מפת אנטנות סלולר
מפת אנטנות הסלולר של מרכז המיפוי
(צילום מסך)
גורמים בענף מביעים תמיהה על הסירוב של סלקום למסור את המידע למרות ההנחיה שלא הותירה מקום לספק. על רקע זה מושמעות הערכות כי ייתכן והדבר מצביע על קשיים בהתקדמות הפריסה של רשת ה-5G של סלקום, עובדה שהיא מנסה לטשטש. ברקע הדברים עומד המרוץ על קצב פריסת הרשתות בין סלקום ואקספון (חברת CMG), פרטנר-הוט מובייל (חברת PHI) וחברת פלאפון, שגם מזכה את החברות במענקים של המדינה. חברות הסלולר גם מנהלות קמפיינים נרחבים לעידוד לקוחות להצטרף לשירותי התקשורת המהירה של הדור החמישי, ואולם לא ברור אם כל החברות מסוגלות בשלב זה לעמוד בהבטחות שלהן לתקשורת מלאה.
3 צפייה בגלריה
אנטנות סלולר
אנטנות סלולר
אנטנות סלולר
(צילום: Shutterstock)
מהמשרד להגנת הסביבה נמסר: "בדצמבר 2020 שלח המשרד להגנת הסביבה הנחיות לחברות הסלולר בדבר שינוי פרסום מוקדי שידור הפעילים, כך שיכלול גם תוספת של טכנולוגיית השידור. לאור זאת, נתוני טכנולוגיית השידור של החברות PHI ופלאפון מפורסמים באתר המשרד להגנת הסביבה.
"חברת סלקום מסרה למשרד כי "פרסומה של טכנולוגיית השידור אינה משרתת את תכלית הפרסום שנדרש על פי דין לעניין מדידות הקרינה, וחורגת ממנו". עוד הוסיפה החברה כי הרחבת הפרטים היא במידה העולה על הנדרש ועשויה להזיק ולפגוע באינטרסים ציבוריים אחרים יותר מאשר להועיל להם.
"המשרד להגנת הסביבה אינו מקבל פרשנות זו, ופועל לחייב את החברות לפרסום הנתונים במסגרת סמכויותיו, ומשום כך ישנה את התנאים בהיתרים המונפקים לחברות הסלולריות כך שיכללו דרישה לפרסום הנתונים. השינוי בהיתרים ייושם במערכות המשרד בימים הקרובים"
מחברת סלקום נמסר בתגובה: "סלקום פנתה בחודשים האחרונים למשרד להגנת הסביבה במטרה לקבל הבהרות ביחס למידע המבוקש ולטיבו. לצערנו עד כה לא התקבל מענה לבקשתנו".