נטפליקס הייתה האפליקציה הפופולרית ביותר במסכים החכמים של LG בישראל בין ינואר ליולי 2020 - כך עולה מנתונים שמסרה החברה הקוריאנית ל-ynet. שירות הסטרימינג האמריקני מוביל בסך שעות שימוש, וכן בסך אירועי פתיחה. מדד הפופולריות היחידי שבו נטפליקס נמצא במקום השני הוא סך המסכים שבהם האפליקציה הופעלה - מדד שבו מנצחת דווקא יוטיוב.
2 צפייה בגלריה
נטפליקס
נטפליקס
נטפליקס
(צילום: MCT)
2 צפייה בגלריה
טלוויזיות LG
טלוויזיות LG
טלוויזיות LG
משתמש נטפליקס ממוצע במסכי LG צפה בחודש יולי 12 שעות בשירות הווידאו, יותר מסלקום TV (כ-10 שעות בחודש) ופרטנר TV (כ-6.5 שעות בחודש). ביוטיוב המשתמש הממוצע צופה כ-6 שעות בחודש, ואילו שירות המוזיקה ספוטיפיי מתנגן אצל משתמשים כשעתיים וחצי בממוצע בחודש.

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

בין האפליקציות בולטות גם כמה שאולי לא יהיו מוכרות לצרכן הישראלי הממוצע, דוגמת Smart IPTV. אלה אפליקציות שיכולות לשמש לצפייה בערוצים אינטרנטיים, לאו דווקא בצורה חוקית במיוחד. בולטות בהיעדרן ברשימת 10 הפופולריות אפליקציות לדוברי רוסית. רק אחת מהן, Lime HD TV, הצליחה להתברג באחד המדדים. עם זאת, כשמסתכלים על כל האפליקציות האלה יחד (IVI, Lime ו-Vintera), הן מגיעות לכ-30 אלף משתמשים בחודש.
2020 היא, כמובן, אינה שנה רגילה. מתחילת השנה, מתמודדת ישראל - יחד עם העולם כולו - עם מגפת הקורונה. כידוע, הנגיף הוביל לגידול משמעותי בהיקף השימוש בטלוויזיה הביתית. כך נראה גרף השימוש במכשירי LG מינואר עד יוני.
אם מרחיבים קצת את המבט, אל מחוץ ל-2020, אפשר לראות מספר מגמות מעניינות. נטפליקס גדלה בשנה ב-79%, אך היא לא הייתה האפליקציה עם הצמיחה הגבוהה ביותר, אלא נמצאת רק במקום הרביעי. האפליקציה עם הצמיחה הכי גבוהה היא Partner TV, שצמחה בשנה ב-143%, ואמזון פריים וידאו עם צמיחה של 140%. ספוטיפיי נמצאת במקום השלישי, עם 140%. האפליקציה היחידה מבין הגדולות שדווקא קטנה מ-2019 ל-2020 היא וואלה! VOD, עם צמצום של 9% בשימוש.
בסך הכל, מאות אלפי המשתמשים במסכים החכמים של LG בישראל השתמשו באפליקציות השונות 3.84 מיליוני שעות ביוני 2019, ואילו ביוני 2020 המספר הזה עלה ב-22 אחוזים, ל-4.73 מיליוני שעות. הנתונים של LG מגיעים על רקע ביקוש חסר תקדים למסכי טלוויזיה מתחילת השנה: חברת המחקר Trendforce דיווחה בשבוע שעבר כי ברבעון האחרון, 62.05 מיליוני מסכים נמכרו ברחבי העולם - עלייה של 12.9% מאשתקד.