סוף למסרוני הפישינג והקנאביס הטורדניים ב-SMS? על-פי הוראה חדשה של משרד התקשורת, שנכנסת לתוקף היום (ג'), ספקיות הסלולר בישראל חייבות להפעיל מנגנונים מיוחדים, שיצמצמו באופן ניכר את הפצתם של מסרונים מגורמים שאינם מזוהים.
1 צפייה בגלריה
הודעת SMS
הודעת SMS
סוף למסרוני הקנאביס והפישינג
(צילום: shutterstock)

עוד כתבות שיעניינו אתכם:

על-פי ההוראה החדשה, שנקבעה עוד על-ידי שר התקשורת הקודם, יועז הנדל, חברות העוסקות בהפצת מסרוני SMS בישראל בתפוצה רחבה נדרשות מעתה לבצע תהליך אימות מורכב וחזק במיוחד לפני רכישת חבילת שיווק מספקית סלולר. המטרה היא לחשוף את זהות מפיץ ההודעות, ולאמת בוודאות את מספר הטלפון ממנו הן נשלחות ואת זהותו של המשלם. בנוסף, מספר המסרונים יוגבל ל-50 הודעות ביום. הרגולציה חלה על כל מסרון שמופץ באמצעות מערכת הפצה, ללא תלות בתוכנו, כולל מסרונים פוליטיים.
מטרת המנגנון החדש היא לאפשר איתור מהיר של שולחי המסרים במקרים של עבירה על החוק, ובכך להרתיע את המפיצים ולצמצם דרמטית את מספר מסרוני הפישינג המשמשים לגניבת פרטים אישיים ופרטי כרטיסי אשראי, וכן מסרוני עידוד לרכישת קנאביס, שבחלקם אף עלולים לעודד ילדים ובני נוער לצרוך סמים.
כחלק מתהליך האימות, מפיץ מסרונים יחוייב לעבור תהליך של "הכר את הלקוח" (KYC) ולהזדהות באמצעות שיחת וידאו מול גורם אנושי, למסור את שמו וכתובתו ולהציג מסמכים מזהים ואישורים המוכיחים בעלות על עסק או תפקיד מורשה בארגון. בנוסף, יתבצע אימות על כרטיס האשראי שבאמצעותו נרכשה חבילת ההפצה, לאחר בדיקה שהכרטיס אינו גנוב.
בנוסף, ייאסר שיגור מסרונים שיווקיים למפרסמים תוך שימוש במספרי טלפון לא מזוהים או בשמות המכילים תווים, סימנים או אותיות לטיניות שלא עברו אימות ודאי, והגישה למערכת הפצת המסרונים תחייב אימות דו-שלבי עם סיסמאות חזקות ומנגנון נעילת חשבון באופן אוטומטי לאחר חמישה ניסיונות כניסה שגויים.
נאור מן, מנכ"ל חברת אקטיב טרייל, המפעילה קמפיינים שיווקיים באמצעות מסרים, בירך על כניסת הרגולציה לתוקף והודיע כי החברה נערכה אליה באמצעות כלים טכנולוגיים מתקדמים. מסקר שערכה אקטיב טרייל באמצעות חברת הסקרים ifocus עולה כי 98% מהישראלים עדיין פותחים את יישום הודעות ה-SMS בסמארטפון שלהם, 79% מהם לפחות פעם ביום. 20% קוראים כל הודעה שהם מקבלים.