סמנכ"ל האבטחה של טיקטוק, רולנד קלוטייר, פורש מתפקידו, אך יישאר בחברה. קים אלברלה, בכירה בצוות האבטחה של טיקטוק שאחראית בין היתר על תחום סיכוני האבטחה, תחליף אותו באופן זמני.

עוד בנושא:

טיקטוק, חברה בת של הענקית הסינית "בייטדאנס", מתמודדת במשך שנים עם חששות בארה"ב לפיהן היא עושה שימוש לרעה במידע של המשתמשים, ואף מעבירה אותו לממשלת סין. בחודש שעבר, פורסם דיווח באתר "באזפיד ניוז" לפיו עובדי טיקטוק בסין ניגשו למידע חסוי על משתמשים בארה"ב לפחות מאז ספטמבר 2021 עד ינואר 2022.
1 צפייה בגלריה
אפליקציית טיקטוק
אפליקציית טיקטוק
אפליקציית טיקטוק
(צילום: AP)
בתקופה האחרונה, טיקטוק מתמודדת עם בחינה גוברת של סנטורים בארה"ב לגבי הטיפול והשימוש במידע אישי של משתמשיה, קיבלה פניות מסנטורים הנוגעות לאבטחת המידע של משתמשים אמריקאים, וחלקם אף קראו לחקירה של ה-FTC (רשות הסחר הפדרלית) בנושא. טיקטוק הודיעה לאחרונה על הקמת צוות אבטחת מידע שמוקדש לארה"ב, שישמור על המידע של משתמשי ארה"ב, ויצמצם את הגישה של סין אליו. בנוסף, טיקטוק הצהירה בחודש שעבר כי החלה להשתמש בשרתים של חברת אורקל בארה"ב כדי לאחסן את המידע של משתמשים אמריקאים, במטרה להרגיע את החששות שלסין יש גישה למידע.
לפי טיקטוק, פרישתו של קלוטייר כלל לא קשורה לפניות הפוליטיקאים בארה"ב, והוא אף לא היה מעורב בניהול המחלקה החדשה המוקדשת לטיפול במידע על המשתמשים האמריקאים. לפי קלוטייר, "עם ההכרזה האחרונה שלנו על השינויים בניהול המידע בארה"ב, זה הזמן שאעבור מתפקידי כסמנכ"ל האבטחה הגלובלי לתפקיד ייעוץ אסטרטגי, שמתמקד בהשפעה העסקית של תכניות אבטחה ואמון". הוא הוסיף כי בתפקיד החדש יעבוד ישירות עם מנכ"ל טיקטוק שו זי צ'יו, סמנכ"ל הטכנולוגיות של חברת האם בייטדאנס, דינגקון הונג, ובכירים נוספים.
קלוטייר הצטרף לחברה לפני שנתיים כדי לעזור לה להתמודד עם סוגיות אבטחה מסורתיות, ועם כאלה שייחודיות לטיקטוק בשל בעלותה הסינית.