ישראלים רבים נפלו בימים האחרונים בהונאת רשת שבמסגרתה קבוצה המתחזה להאקרים הישראלים WeRedEvils, פתחו עמוד ב-X (טוויטר לשעבר) וקבוצות בטלגרם וביקשו מגולשים לתרום להם כסף. על פי מידע שהגיע היום (א') לידי ynet, המתחזים הצליחו להפיל ברשת באלפי גולשים אם כי לא הייתה לנו לדרך לוודא את היקף הנזק בעצמנו. קבוצת WeRedEvils המקורית פעילה אך ורק דרך ערוץ טלגרם, אך גם שם ישנם לפחות שישה ערוצים מתחזים.
2 צפייה בגלריה
סמארטפון פרוץ
סמארטפון פרוץ
סמארטפון פרוץ
(צילום: shutterstock)

עוד בנושא:

ההאקרים הישראלים (או פרו-ישראלים, אין כל כך דרך לדעת בוודאות) פעילים מאז תחילת המלחמה ולטענתם מנצלים את היכולות שלהם לפגוע במטרות במדינות עוינות לישראל בעיקר באיראן. הקבוצה זכתה ל-15 דקות תהילה לאחר שטענה שהשביתה את חלקים מרשת החשמל בבירת איראן, טהרן, אך עד כה שום גורם עצמאי לא הצליח לאמת את הדברים.
2 צפייה בגלריה
מתחזים מנצלים גולשים ומגייסים תרומות בשם האקרים הונאת רשת
מתחזים מנצלים גולשים ומגייסים תרומות בשם האקרים הונאת רשת
מתחזים מנצלים גולשים ומגייסים תרומות בשם האקרים הונאת רשת
(צילום מסך: טלגרם)
בשבועיים האחרונים הם דיווחו שהצליחו לפרוץ לבית חולים איראני, לגנוב מאגרי מסמכים ולהצפין את רשת המחשבים הפנימית ובדיווח האחרון שלהם הצהירו שפרצו למחשבי מערכת המשפט והפרלמנט האיראני. בשני המקרים האחרונים הם פרסמו מאגרי נתונים שנגנבו באותה הזדמנות לכאורה, אך שוב, קשה לוודא את המקור שלהם. עם זאת, הפעילות הזו הפכה לוויראלית מאוד בקרב גולשים ישראלים בערוצי טלגרם שהפכו אותם לסוג של גיבורים עממיים בתחום הסייבר.
ריפרש
האמת על הביקור של מאסק בישראל / עם ד"ר תהילה שוורץ-אלטשולר
27:06
עכשיו מתברר שהפופולריות הזו היא גם בעוכריהם, מכיוון שערוצים מתחזים העתיקו את פרסומי הקבוצה וניצלו אותם להונות גולשים ולגייס תרומות בשמם. פעולות סייבר התקפיות מכל סוג שהוא נחשבות לבעייתיות מאוד מבחינה חוקית ואין שום דרך לוודא שמה שהאקרים מפרסמים בקבוצות האלה אכן אמיתי, למעט במקרה של הדלפת קבצים שאומתו.
בחודשיים האחרונים קבוצות האקרים פרו-פלסטיניות - בעיקר ממדינות מוסלמיות כגון אינדונזיה, פקיסטן, אלג'יריה ואיראן, או רוסיה להבדיל - מנהלות מלחמת פריצות והשחתת אתרים מול קבוצות פרו-ישראליות, בעיקר מהודו, ארה"ב אך גם מישראל. בכל מקרה, דבר אחד שניתן לומר זה שהאקרים של WeRedEvils מעולם לא ביקשו תרומות בערוץ הרשמי שלהם - כך שאם אתם נתקלים במקרה כזה אפשר להניח בוודאות שמדובר בהונאה.