ההאשטאג #מלחמת_אחים מציף בימים האחרונים את הרשתות החברתיות. בבדיקה שערך "המכון למדיניות העם היהודי" נמצא שבימים האחרונים נרשם זינוק עצום של כ־9,000% בשימוש במושג. השיח על מלחמת אחים נרשם מכל צידי המפה הפוליטית בישראל, וכולל פוליטיקאים רבים משמאל ומימין, כששני ה"גושים" מתחרים ביניהם בשאלה מי יהיה האשם במלחמת האחים שעלולה, לדבריהם, לפרוץ.

עוד בנושא:

ֿהרשתות החברתיות מלאות בביטויי שטנה משני הצדדים. כך למשל, על פי בדיקת "המכון למדיניות העם היהודי", בטוויטר – שהיא הרשת המועדפת בישראל לשיח פוליטי – מורגשת היטב העלייה החדה בשימוש בביטוי. לעומת עשרה אזכורים בלבד של הביטוי שנרשמו ברשת ב־3 בינואר 2023, הרי שב־10 בינואר 2023 נרשמו כבר יותר מ־4,531 אזכורים – כ־9,000 אחוזים יותר.
1 צפייה בגלריה
אפליקציית טוויטר
אפליקציית טוויטר
אפליקציית טוויטר
(צילום: shutterstock)
לדברי עו"ד שוקי פרידמן, סגן נשיא "המכון למדיניות העם היהודי": "החברה הישראלית המשוסעת והמערכת הפוליטית המקוטבת והאגרסיבית, הופכות את ישראל לדמוקרטיה שברירית. השיח המלחמתי בהקשר הישראלי מביא אותנו לסף תהום. האחריות למנוע את ההידרדרות היא בראש ובראשונה על הפוליטיקאים והמנהיגים, אבל גם על כל ישראלי שמעורב בשיח. חיים ומוות ביד הלשון וכל אחד שבוחר להחריף את השיח ולדבר במונחים של מלחמה פנימית נושא באחריות לסיכון הזה".