הסנאט העביר הצעת חוק שמטרתה לאסור על עובדי הממשל הפדרלי להוריד או להשתמש באפליקציית טיקטוק במכשירים ממשלתיים. כדי להפוך לחוק רשמי, החקיקה צריכה לעבור גם בבית הנבחרים ולהיחתם על ידי הנשיא. הסנאט המכהן הקודם העביר גם הוא הצעת חוק דומה, אך היא לא התקדמה בבית הנבחרים.

עוד בנושא:

מחוקקים משתי המפלגות כבר העלו חשדות לגבי בייטדאנס, חברת האם הסינית של טיקטוק - האפליקציה הפופולרית בעולם שבה משתמשים שני שליש מהנערים בארה"ב. החשש הוא מפני פגיעה בביטחון הלאומי, בשל העברה פוטנציאלית של מידע אישי על המשתמשים לסין. טיקטוק הכחישה שוב ושוב את הטענות הללו, והצהירה כי היא אינה משתפת מידע על משתמשים מארה"ב עם ממשלת סין.
1 צפייה בגלריה
טיקטוק
טיקטוק
טיקטוק
(צילום: shutterstock)
בטיקטוק הצהירו לגבי הצעת החוק הנוכחית כי היא "לא עושה דבר כדי לקדם את האינטרסים של ארה"ב בתחום הביטחון הלאומי". בכירים בממשל ביידן מקיימים במקביל משא ומתן עם בכירים בטיקטוק, לגבי קביעת אמצעים שימנעו ממידע על משתמשים אמריקאים להגיע לסין.
בשבוע שעבר, מושל טקסס, גרג אבוט, אסר על השימוש בטיקטוק במכשירים ממשלתיים, בטענה כי ייתכן שהאפליקציה משמשת את סין לרגל אחרי אמריקאים, ואחרי בכירים בתחום המודיעין. מדינות נוספות בארה"ב החלו בנקיטת צעדים דומים. מדינת אינדיאנה אף הגישה תביעות נגד טיקטוק מוקדם יותר החודש, בהם נטען כי הפלטפורמה מרמה צרכנים לגבי התכנים והאבטחה שלה. בין היתר נטען כי האלגוריתם של טיקטוק מעוצב כך שילדים יתמכרו אליו, ומקדם תכנים מזיקים שאינם מתאימים עבורם. התביעה מתבססת על מחקרים ודיווחים שמקשרים בין שימוש גבוה בפלטפורמה להפרעות בקרב מתבגרים הכוללים דיכאון והפרעות אכילה. האפליקציה גם נמצאת תחת תהליך בדיקת ביטחון לאומי של הוועדה להשקעות זרות בארה"ב, שבוחנת מיזוגים ורכישות בינלאומיים.